https://gateway.trip.ir/api/

چگونه صندلی هواپیما را ضد عفونی کنیم؟

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 دانستنی های سفر

چگونه صندلی هواپیما را ضد عفونی کنیم؟

با چه روشی صندلی هواپیما را به بهترین شکل ضدعفونی کنیم که از بیماری در امان باشیم؟ اگر هنگام سوار شدن در هواپیما دچار این نگرانی هستید که تماس با سطوح آلوده، شما را در معرض خطر قرار می دهد، با آسانترین راهکار محافظت آشنا شوید.

آلوده ترین نقاط هواپیما

یک فضای محدود برای نشستن در نظر بگیرید که تمام سطوح  آن پر از باکتری است. بله این تصویری دقیق از صندلی هواپیما است. مطالعات نشان می دهد، هواپیماها محلهایی به شدت آلوده هستند. شاید باورتان نشود اما میز تاشو صندلی هواپیما آلوده تر از سطح توالت است. فقط اینجا نیست، آلوده ترین قسمتها در تماس همیشگی با دست مسافران مختلف است از کمربند ایمنی، جیب پشت صندلیها و قسمت بالای صندلیها. به خصوص صندلی های راهرو که همه هنگام عبور آن را لمس می کنند.

اگر دلتان می خواهد با این حجم از آلودگی سالم از سفر برگردید، هنوز جایی برای امیدواری هست. راه حل هایی ساده اما کاربردی که به شما اطمینان بیشتری بدهد جای تمیزی نشسته اید و شانس سفری بدور از بیماری داشته باشید.

نقاط آلوده هواپیمااز آلوده ترین نقاط هواپیما، میز تاشو پشت صندلی هاست.

راهنمای ضدعفونی کردن صندلی هواپیما

اولویت سلامت شماست پس بی خیال نگاه عجیب مسافران شوید تا با حداقل تجهیزات تمیزترین صندلی هواپیما را داشته باشید. مطمئن باشید بیشتر آنها مانند شما نگران هستند و شاید مانند شما عمل کنند.  

بهترین ضدعفونی کننده صندلی هواپیما

راحت ترین راهکار پاک کردن محیط صندلی هواپیما استفاده از دستمال مرطوب است. قبل از حرکت یک بسته دستمال مرطوب از برندی معتبر تهیه کنید. معمولا این محصولات دارای رایحه های مختلفی هستند. به میل و سلیقه خودتان خرید کنید ولی از خرید رایحه های تند که ممکن است دیگران اذیت کند، اجتناب کنید. اگر از دستمال مرطوب فقط برای تمیزی دست استفاده می کردید، حالا یک کاربرد جدید برای سفرهای هوایی شما خواهد داشت.

از لحظه ورود به هواپیما آماده باشید.

بسته دستمال مرطوب فقط نصف این ماجراست ولی تاثیرگذار است. از لحظه ای که سوار شدید، آماده پاکسازی محل نشستن در هواپیما باشید. بگذارید دیگر مسافران شما را وسواسی تصور کنند. هدف سلامت خودتان را جدی تر از گوشه کنایه همسفران بدانید. قبل از نشستن دست به کار شوید.

روش ضدعفونی صندلی هواپیما

تا دلتان بخواهد روشهای اشتباه برای استفاده از دستمال مرطوب هست. روش درست برای استفاده از دستمال مرطوب را بکار ببرید. قبل از استفاده حتما دستورالعمل روی بسته را بخوانید تا روش موثر را یاد بگیرید. حالا سطوح صاف را با دستمال کامل تمیز کنید. باید از روی راهنما بدانید که سطح چه مدت زمانی باید مرطوب بماند. این بازه زمانی بین 30 ثانیه تا 4 دقیقه متغیر است. زمان جادویی که میکروبها را از بین می برد. پس نباید عجله نکنید. این فقط یک روش ساده و موقت برای احساس اطمینان از پاکیزگی صندلی شماست. شما باید موارد بهداشتی دیگر را هم به خاطر داشته باشید. 

درباره صندلی هواپیما بیشتر بخوانید:

چرا نباید از جیب پشتی صندلی هواپیما استفاده کرد؟

چیدمان صندلی های هر هواپیما به چه صورت است؟

با این روشها بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنید.

روش ضدعفونی سطح صندلی هواپیما

اگر شما از آلودگی روی سطوح سطوح روکش دار مانند رویه صندلی نگران هستید، از دستمال مرطوب استفاده نکنید. این کار جواب نمی دهد و فقط پارچه را خیس می کند که خودش باعث بروز دردسر می شود. بهترین راه حل همراه داشتن کاورهای قابل شستشو است که در هتل ها و بیمارستانها استفاده می شود. می توانید با  این کاورها، صندلی و میز تاشو هواپیما را بپوشانید. در بازار می توانید کاورهای کوچکتری پیدا کنید که فقط میز تاشو مقابلتان و محل قرارگیری سر در صندلی هواپیما را می پوشاند.   

حالا محیط نشستن شما از قبل ایمنتر است. به هیچ عنوان در جیب پشت صندلی چیزی نگذارید از آب معدنی و خوراکی تا سایر وسایل. این قسمت از صندلی محل تجمع بیشترین میکربهاست. فکر دستمال مرطوب را از سرتان دور کنید. به جای فکر کردن به کاوری برای این جیب بهتر است راه ساده ای  انتخاب کنید. همراه خود کیسه پارچه ای داشته باشید که از میز تاشو قابل آویزان کردن باشد. وسایل اضافی خود را در این جیب امن قرار دهید.

ضدعفونی صندلی هواپیماجیب پشت صندلی هواپیما قابل ضدعفونی کردن نیست.

بردن الکل ضدعفونی در هواپیما

مسافران مجاز به بردن الکل ضدعفونی دست به داخل هواپیما هستند.

پروتکل بهداشتی هواپیما

طبق قوانین و دستورالعمل های فعلی فرودگاه ها و هواپیماها به صورت مرتب ضدعفونی می شوند. همچنین فاصله گذاری اجتماعی، در اختیار گذاشتن بسته های بهداشتی، به همراه داشتن تست PCR در پروازهای خارجی، کاهش تعداد مسافران در هر پرواز بخشی از این پروتکل بهداشتی هستند.

پروتکل بهداشتی هواپیماطبق پروتکل بهداشتی هواپیما، ضدعفونی بعد از هر پرواز انجام می شود.

صندلی هواپیما فرست کلاس

یک راه دیگر برای ایمنی بیشتر در محیط آلوده هواپیما، خرید بلیط هواپیما فرست کلاس است. شما در شرایط بهتر و مناسبتری به سفر می روید.

بهترین صندلی هواپیما کجاست؟

معمولا صندلی کنار پنجره بهترین صندلی است برای اینکه کمتر در معرض آلودگی باشید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc