https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای قشم ایر به مقصد عمان

به روز رسانی: 15 تیر ، 1401 بخشنامه ها

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای قشم ایر به مقصد عمان


‌‌
سفر به کشور عمان برای دارندگان هر نوع ویزای معتبر در شرایط پاندمی (1400/01/28)

طبق آخرین اعلام سازمان هواپیمایی کشور عمان، ورود کلیه مسافرین، دارای هر نوع ویزای معتبر، به این کشور بلامانع می‌باشد. کلیه موارد ذکر شده در بخشنامه‌های پیشین، در رابطه با سفر در شرایط پاندمی، کماکان به قوت خود باقیست.

تاریخ اجرای این بخشنامه از 28 فروردین ماه 1400 (17 آوریل 2021) تا اطلاع ثانوی می‌باشد.

محدودیت‌های جدید سفر به کشور عمان در شرایط پاندمی (1400/01/21)

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور عملن، بدینوسیله محدودیت‌های جدید سفر به این کشور در زملن شیوع ویروس کووید-19، به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

1. ورود به کشور عمان تنها برای شهروندان و افرادی که ویزای اقامتی ایشان تا روز دوشنبه، مورخ 05 آوریل 2021 (16 فروردین 1400) صادر گردیده است، مجاز می‌باشد.

2. کلیه موارد ذکر شده در بخشنامه‌های پیشین کماکان به قوت خود باقیست.

تاریخ اجرای این بخشنامه از 21 فروردین ماه 1400 (10 آوریل 2021) تا اطلاع ثانوی می‌باشد.


شرایط ورود مسافرین به کشور عمان در زمان شیوع ویروس کووید-19
(1399/10/08)

بدینوسیله شرایط ورود مسافرین به کشور عمان در زمان شیوع ویروس کووید-19، جهت بهره برداری به حضور ایفاد می‌گردد.

تاریخ اجرای این بخشنامه از 9 دی ماه (29 دسامبر 2020) تا اطلاع ثانوی می‌باشد.

1) مسافرین دارای مجوز اقامت معتبر، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC Countries) و مسافرین دارای ویزای معتبر، مجاز به ورود به کشور عمان، بدون تایید قبلی، خواهند بود.

2)کلیه مسافرین ورودی به کشور عمان می‌بایست هنگام ورود به این کشور، نسبت به ارائه نتیجه تست PCR منفی خود اقدام نمایند. مهلت اعتبار این تست 72 ساعت قبل از پرواز می‌باشد. یادآور می‌گردد نتیجه تست می‌بایست از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (دولتی و خصوصی)، به زبان انگلیسی و یا عربی و ممهور به مهر آزمایشگاه باشد.

3) کلیه مسافرین ورودی به کشور عمان می‌بایست دارای بیمه مسافرتی بین المللی سلامت یک ماهه باشند. به گونه‍ای که در صورت ابتلا به ویروس کووید-19، کلیه هزینه‌های درمانی تحت پوشش این بیمه قرار گیرد. شهروندان مقیم کشور عمان، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (GCC Countries) و مسافرین دارای کارت درمان رایگان، از رعایت این بند از دستورالعمل معاف می‌باشند.

4) کلیه مسافرین، پیش از ورود به کشور عمان می‎بایست نسبت به ثبت نام اولیه جهت انجام تست PCR در کشور عمان، از طریق تکمیل لینک Https://covid19.emushrif.om/traveler/travel اقدام نمایند. هزینه انجام تست 25 ریال عمانی و به عهده مسافر می‎باشد. لازم به ذکر است پیش از سفر، نصب و ثبت نام در اپلیکیشن ترصد (+TARASSUD) الزامی می‌باشد و شرکت‌های هواپیمایی از پذیرش مسافرینی که مراحل ذکر شده را به انجام نرسانیده‌اند، ممانعت به عمل خواهند آورند.

5) مسافرین ورودی به کشور عمان موظف به ارائه نتیجه منفی تست PCR در هنگام ورود، تهیه دستبند ردیاب اپلیکیشن ترصد، سپری کردن دوره قرنطینه 7 روزه و انجام مجدد تست PCR در روز هشتم پس از ورود به کشور عمان می‌باشند.

6) پرسنل پروازی و مسافرین کودک دارای 15 سال سن و کمتر، از انجام تست PCR در هنگام ورود و تهیه دستبند ردیاب اپلیکیشن ترصد، معاف می‌باشند.

7)پرسنل پروازی، معاف از قرنطینه و موظف به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات احتیاطی مورد تایید وزارت بهداشت کشور عمان می‌باشند.

8) مسافرین دیپلمات شاغل در سفارت‌های رسمی کشورهای خارجی مستقر در عمان و مسافرین دیپلماتی که به عنوان توریست وارد کشور عمان می‌شوند، از انجام تست PCR در هنگام ورود و تهیه دستبند ردیاب اپلیکیشن ترصد، معاف می‌باشند. لیکن این افراد می‌بایست دوره قرنطینه 7 روزه را سپری نمایند.

** شرکت‌های هواپیمایی و کلیه دفاتر خدمات مسافرتی موظفند بر حسن اجرای کلیه موارد ذکر شده در این بخشنامه نظارت کامل داشته باشند. بدیهی است هرگونه تخطی از این موارد مشمول پیگرد قانونی خواهد بود.

(1399/10/02)به اطلاع مسافرین گرامی هواپیمایی قشم می رساند، پرواز های تهران-مسقط-تهران و شیراز-مسقط-شیراز روز سه شنبه مورخ 1399/10/02 به علت بسته شدن مجدد مرزهای کشور عمان باطل می باشد.

به اطلاع مسافرین گرامی هواپیمایی قشم می رساند، پروازهای هفتگی و منظم هواپیمایی قشم در مسیرهای تهران-مسقط-تهران،  شیراز - مسقط-شیراز و قشم-مسقط-قشم پس از ماه ها ممنوعیت پروازی کشور عمان به علت جلوگیری از شیوع کرونا مجددا از روز  سه شنبه مورخ ۹۹/۱۰/۰۲ برقرار می گردد.

 تهران-مسقط-تهران : روزهای سه شنبه  و جمعه 
شیراز-مسقط-شیراز : روزهای سه شنبه  و جمعه 
قشم-مسقط-قشم : روزهای پنج شنبه

اخبار تکمیلی

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای خارجی ایران ایر

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای پگاسوس

شرایط پذیرش مسافر پروازهای ترکیش ایرلاینز

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc