https://gateway.trip.ir/api/

جاهای دیدنی هند؛ سرزمینی جادویی

به روز رسانی: 09 اسفند ، 1402 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی هند

کشور شبه‌قاره‌ای هند مانند افسانه‌ها پر از جاهای عجیب و دیدنی است. این کشور که به سرزمین هفتاد و دو ملت مشهور است، قرن‌ها تاریخ را پشت سر گذاشته و انواع اقوام تاریخی را در خود جای داده است. اگر شما هم قصد سفر به این سرزمین باستانی را دارید و می‌خواهید با فهرستی از جاهای دیدنی هند آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراهمان باشید.

صومعه کوهستانی پوکتال؛ از آرامش بخش ترین اماکن دیدنی هند

صومعه پوکتال در کشمیر از جاذبه های گردشگری هند است که کمتر به گوش گردشگران خورده است.غاری طبیعی در دل کوه که بیش از دو هزار سال است که خانه راهبان و تارکان دنیا است. صومعه در قرن 15 میلادی مانند کندوی عسل نزدیک غار شکل گرفته تا مدرسه ای برای آموزش بودیسم تبتی باشد. آنها در آرامش و سکوت کوهستان در دنیای معنوی خود غرق هستند. گردشگران برای دیدن معماری و آیین های بودایی صومعه، زیبایی محیطی و لذت از بردن از فضای آرام پوکتال به آنجا سفر می کنند.

تصاویر دیدنیهای هندوستانصومعه پوکتال؛ از دیدنیهای هندوستان

غارهای الورا؛ مجموعه ای از معابد هندی

شما در اورنگ آباد یکی از شگفتی های جهان را خواهید دید. غارهای الورا بین 5 تا 10 میلادی توسط راهبان پیرو مکتب بودایی، جین و هندو ساخته شده است. این مجموعه شگفت شامل 34 صومعه و نمازخانه، 12 معبد بودایی، 17 معبد هندو و 5 معبد متعلق به جینها است. یکی از این عجایب مجموعه الورا، معبد کایلاسا است. معبدی عظیم که در از تراشیدن صخره ها بوجود آمده است.

چامپانر گجرات؛ از تاریخی ترین جاهای دیدنی هند

چامپانر پایتخت شاهنشین گجرات بوده که با نام محمدپور هم شناخته می شود. قدمت این شهر تاریخی به قرن 8 میلادی بر می گردد. شما می توانید در این محوطه بزرگ باستانشناسی از آثار قدیمی مانند مساجد، کاخ‌ها، قلعه‌ها بازید کنید. دیدن دریاچه والاداتاو با کاخ کبوترخانه در مجاورت آن از دیگر جاذبه های چامپانر است. شما می توانید در سفر به هند، از بلیط هواپیما ارزان نیز استفاده کنید.

چامنابر گجراتگجرات؛ از جاهای دیدنی تاریخی هند

درباره سفر به هند بیشتر بدانید:

این سه شهر به مثلث طلایی هند مشهور هستند.

5 نکته حیاتی ویژه سفر اول  مسافران به هند

جشن رنگ هند

کاخ میسور؛ بزرگترین کاخ دیدنی هند

کاخ میسور با معماری عجیب و ترکیبی، محل سکونت شاهان میسور بوده است. این کاخ که در آتش سوزی از بین رفت، در سال 1897 کامل بازسازی شد. کاخ سه طبقه میسور پر از تزیینات خیره کننده و فضای داخلی درخشان و باشکوه است. این قصر با شکوه بزرگترین کاخ هند در نوع خود محسوب می شود که حتی با قصر باکینگهام انگلیس مقایسه می کنند.

معبد ماهابودی

بوداگایا مقدس ترین مکان برای بوداییان دنیاست که هزاران گردشگر را جذب می کند. مرکز این مکان مقدس، معبد ماهابودی قرار گرفته است. در محوطه پرستشگاه، درخت معروف بودا نیز قرار دارد. طبق باور بوداییان اینجا محلی است که بودا به روشن بینی رسیده است. نزدیک به دو هزار سال است که زائران بودایی و هندو به زیارت معبد ماهابودی می آیند. در این معبد هرمی مجسمه های قدیمی بسیاری وجود داشته که امروزه به موزه بودا منتقل شده است.

معبد ماهابودیمعبد ماهابودی مقدس ترین مکان بوداییان جهان

جاهای دیدنی دهلی

شهر دهلی پایتخت هند جاهای دیدنی بسیاری از آرامگاه ماهاتما گاندی تا قلعه پورانا دارد. یکی از مکان های زیبایی که نباید از دست بدهید، آرامگاه همایون است. این آرامگاه بر اساس الگوی تاج محل و با تاثیر از معماری ایرانی ساخته شده است. این بنا یادبود همایون شاه از پادشاهان گورکانی هند می باشد که به دستور همسر او برپا شده است. همایون سال ها تحت حمایت دربار صفویها قرار داشت و شیفته فرهنگ و هنر ایرانی بود. شما می توانید از قبل برنامه مشخصی برای دیدار از آثار متنوع هند بریزید. بهتر است از قبل بلیط هواپیما تهران دهلی را رزرو کنید.

جاهای دیدنی بمبئی

شهر بمبئی از مهمترین شهرهای هندوستان است که برای گردشگران جذابیت زیادی دارد. شما می توانید جاهای دیدنی متنوعی چون دروازه هند، معبد کانهری، موزه شانگرهالایا و پاگودای ویپسانا بروید. از معروفترین معابد بودایی بمبئی که حتما باید ببینید معبد ماهلاکشمی است. این معبد که در کرانه رود قرار گرفته، از قرن 7 میلادی تا کنون چندین بار بازسازی شده است. در این در این محل فستیوال ماهلاکشمی سالانه برگزار می شود که یکی از جشن شگفت انگیز در بمبئی محسوب می شود.

جاهای دیدنی آگرا

آگرا از بهترین شهرهای گردشگری هند با جاذبه هایی جهانی است. اگر در سفر به آگرا فقط تاج محل را دیده اید، بهتر است به جاهای دیدنی دیگر این شهر سری بزنید. کافیست دو کیلومتر از تاج محل دور شوید تا ساختمان قلعه آگرا را ببینید. این قلعه در سال 1565 توسط اکبرشاه برای دفاع نظامی ساخته شد. بعدها شاه جهان به این بنا بخشهایی اضافه کرد. معماری قلعه با تاثیر از معماری هندی و اسلامی، منظره ای تماشایی دارد.

عمارت های بی نظیر هند

کشور هند عمارت های بی نظیر و منحصربفرد کم ندارد. اگر بخواهید زیباترین عمارت در هند را ببینید باید به تاج محل بروید. تاج محل فقط یک آرامگاه تاریخی نیست بلکه مکانی دوست داشتنی برای عاشقان است که امروز از همه جای دنیا به این میعادگاه زیبا سفر می کنند.

تماشای زیباترین جاهای دیدنی در تور هند

شما هر زمان که مایل باشید می توانید با تور هند به این دیار شگفتی سفر کنید. قمیت تورهای هند بسته به پکیج تور و امکانات و مدت زمان آن متغییر است. بهتر است بهترین فصل سفر به هند یعنی اوایل پاییز تا اوایل بهار را انتخاب کنید. اما اگر قبلا به این سرزمین شبه‌جزیره‌ای سفر کرده‌اید، حتما از جاهای دیدنی هند و تجربیات خود برایمان بنویسید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc