https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافران آلمان

به روز رسانی: 22 خرداد ، 1401 بخشنامه ها

شرایط پذیرش مسافران آلمان

شرایط پذیرش مسافران آلمان (بروز شده در 1401/03/22)

شرایط پذیرش مسافران آلمان

شرایط پذیرش مسافران آلمان

ایران از ۱۳ فوریه ۲۰۲۲ (۲۴ بهمن ۱۴۰۰) در لیست کشور‌های پر‌خطر آلمان قرار گرفته است. بر این اساس کلیه مسافران ایرانی بالای ۶ سال، باید در بدو ورود به این کشور نتیجه منفی آزمایش کرونا (که ۴۸ ساعت قبل از سفر انجام شده) به‌همراه گواهی واکسیناسیون یا گواهی بهبودی از بیماری خود را ارائه دهند. جانسون، فایزر، مدرنا و آسترازنکا واکسن‌های مورد‌تایید آلمان است.
مسافران کشورهای پر‌خطر از جمله ایران باید قبل از سفر به این کشور در این لینک به‌صورت آنلاین ثبت‌نام کرده و یک کپی از تایید نهایی و کد QR را به همراه داشته باشند.
مسافران واکسینه‌ یا بهبودیافته از کشور‌های پر‌خطر که اطلاعات خود را در این لینک ثبت‌ کرده‌اند، از قوانین قرنطینه معاف خواهند بود. این در حالی است که مسافران واکسینه‌‌نشده و بهبودنیافته باید ۱۰ روز در محل سکونت خود قرنطینه خانگی شوند. این افراد می‌توانند در صورت انجام آزمایش در روز پنجم یا بعد از آن و دریافت نتیجه منفی، از قرنطینه خارج شوند.
کودکان زیر ۶ سال می‌توانند بدون انجام آزمایش در روز پنجم، از قرنطینه خارج شوند.
اخیرا مقامات آلمان با هدف قراردادن افراد واکسینه‌نشده، محدودیت‌های سخت‌تری را در این کشور اعمال کرده‌اند تا از گسترش بیشتر سویه اومیکرون جلوگیری کنند. از ۲ دسامبر (۱۱ آذر)، افراد واکسینه‌نشده در آلمان به اماکن عمومی همچون سینما، تئاتر و رستوران، موزه‌ها، رویدادهای ورزشی، باشگاه‌ها و… دسترسی نخواهند داشت. وضع این قوانین، تقریبا سفر به آلمان را برای افرادی که واکسینه نشده‌اند غیرممکن می‌کند؛ چراکه حتی اگر این افراد واجد شرایط ورود به این کشور باشند، نمی‌توانند به بسیاری از امکانات و فعالیت‌ها دسترسی داشته باشند. مسافران واکسینه‌نشده و افرادی که در ۱۸۰ روز گذشته به کرونا مبتلا نشده‌اند، مشمول آزمایش در بدو ورود و قرنطینه خواهند بود.
افراد واکسینه‌نشده همچنین برای استفاده از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی و قطارهای منطقه‌ای باید نتیجه منفی تست کرونا را که حداکثر در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده باشد، ارائه دهند.

مقررات سفر به آلمان 1400.10.29

مقررات سفر به آلمان بروز شده در 1400.10.29

مقررات سفر به آلمان

شرایط پذیرش مسافران آلمان

بازگشایی مرزهای آلمان به روی مسافران واکسینه شده خارج از اتحادیه اروپا

(آخرین به روز رسانی 30 خرداد 1400) بنابر اعلام مقامات آلمان، مسافران کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که به طور  کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند از 25 ژوئن 2021 ( 3 تیر 1400) مجاز به ورود به آلمان خواهند بود.

وزارت کشور آلمان اعلام کرده است مسافرانی که حداقل ۱۴ روز پیش از سفر به آلمان آخرین دوز واکسن‌های موردتایید اتحادیه اروپا را دریافت کرده‌اند، می‌توانند با اهداف گردشگری، کار و تحصیل به این کشور سفر کنند. واکسن‌های موردتایید عبارت‌اند از:

واکسن مدرنا (Moderna)

واکسن فایزر-بیون‌تک (Pfizer-BioNTech)

واکسن آسترازنکا (Astra-Zeneca)

واکسن جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson)

نکته: واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V) ساخت کشور روسیه و واکسن سینوفارم (Sinopharm) ساخت کشور چین، واکسن‌های موردتایید این کشور نیستند.

نکته دیگر آن است که مسافرانی که از کشورهایی با جهش ویروس کرونا مانند «بریتانیا»، «هند» و «برزیل» قصد سفر به آلمان را دارند فقط تحت شرایط ویژه می‌توانند به این کشور وارد شوند.

شرایط جدید سفر به آلمان

شرایط سفر مرتب در حال تغییر است.درموقعیت کنونی شرایط جدید سفر به آلمان برای کسانی که قصد سفر به اروپا را دارند تغییراتی پیدا کرده است.

پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم “هما” در آلمان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور آلمان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید – ۱۹)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور آلمان سفر نمایند. ( این رویه جایگزین بخشنامه 1194 م ب می گردد)

۱. پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان

۲. اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هواپیما یا قطار را بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به همراه داشته باشند.

۳. ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار (Business, Student, Family, …)

۴. ویزای تایپ C معتبر صادره در آلمان جهت افرادی که همسر آنان دارای پاسپورت آلمانی باشد. نامه از سفارت و ترجمه رسمی از مدارک مربوطه به زبان انگلیسی به هنگام پرواز الزامی است.

۵. ویزای تایپ C آلمان که تاریخ صدور ویزا از ۱۷ مارس ۲۰۲۰ به بعد باشد.

۶. ویزای تایپ D اتحادیه اروپا مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هوایی به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده ویزا به همراه داشته باشند.

۷. مسافران بصورت ترانزیت

کلیه مسافران بالای دوسال در پروازهای ورودی به آلمان می بایست در محدوده ۴۸ ساعت مانده به پرواز، اقدام به انجام آزمایش  PCR  نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافران با ویزای تایپ C توریستی که تاریخ صدور آن قبل از 17MARS2020 باشد، تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد در لینک  https://www.einreiseanmeldung.deرا تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. همچنین مسافران پس از ورود به این کشور می بایست به مدت ۱۴ روز خود را در محل سکونت شخصی خود، قرنطینه خانگی نمایند. ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار، به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه، به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

درباره آخرین بخشنامه های هواپیمایی بخوانید:

معرفی آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی ایران ایرتور

آزمایشگاههای مورد تایید قطر ایرویز برای تست کرونا

بخش نظرات

سنا 17 شهریور 1400

خب من واکسن سینوفارم زدم و دعوتنامه دارم واقعا راهی نیست، حتما باید برم

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc