https://gateway.trip.ir/api/

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای قشم ایر

به روز رسانی: 21 اسفند ، 1402 بخشنامه ها

شرایط پذیرش مسافر در پروازهای قشم ایر

آخرین اخبار مربوط به مقررات و شرایط پذیرش مسافر در پروازهای هواپیمایی قشم ایر به قرار زیر است. لازم است مسافرانی که با این شرکت هواپیمایی قصد سفر دارند از ضوابط جدید مطلع باشند:

(12اسفند1402)

شرکت هواپیمایی قشم، به‌تازگی بخشنامه‌ای درباره پذیرش حیوان زنده همراه مسافر صادر کرده است که در ادامه متن و تصویر آن را می‌بینید:

در حال حاضر با توجه به امکانات و قابلیت‌های ناوگان موجود در شرکت هواپیمایی قشم، پذیرش حیوان زنده فقط روی هواپیماهای تایپ Air Bus 300-600 امکان‌پذیر است و باید همه مدارک شناسایی، بهداشت و سلامت حیوان خانگی همراه مسافر باشد؛ همچنین تمامی قوانین و مقررات حمل هوایی حیوان زنده یاتا از جمله الزامات مربوط به قفس یا باکس حیوان زنده باید رعایت شود. علاوه بر این، مسئولیت همه قوانین و مقررات مقصد یعنی محدودیت‌های ورود حیوان به کشور مقصد، بر عهده مسافر (صاحب یا همراه حیوان خانگی زنده) خواهد بود. 
 

بخشنامه شرکت هواپیمایی قشم ایر درباره پذیرش حیوان زنده همراه مسافر

بخشنامه شرکت هواپیمایی قشم ایر درباره پذیرش حیوان خانگی زنده


(27تیر1402)

ممنوعیت صدور بلیط برای اتباع خارجی

هواپیمایی قشم ایر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از تاریخ 1مرداد1402 پذیرش اتباع خارجی افغانستان و پاکستان در مسیرهای پروازی به مقصد ترکیه، ایروان و گرجستان امکان‌پذیر نیست و صدور بلیط برای اتباع خارجی افغانستان و پاکستان انجام نمی‌شود.

(8 آذر 1401)

مقررات ورود حیوان زنده به کشور عمان

براساس بخشنامه جدید، مسافران کشور عمان می‌بایست جهت اخذ مجوز ورود سگ و گربه به این کشور، موارد ذیل را انجام دهند:

  • ثبت درخواست در سایت اداره کل گمرک عمان
  • در یک درخواست می‌توان بیش از یک حیوان را نیز ثبت نمود.
  • برای سگ / گربه زیر 4 سال مجوز صادر نمی‌شود.

مدارک موردنیاز:

  1. گواهینامه واکسن ضدهاری
  2. گواهی سلامت دامپزشکی

(7 آذر 1401) لغو کلیه محدودیت‌ های مربوط به کووید 19 در سفر به امارات

براساس دستورالعمل دریافتی از سازمان هواپیمایی کشوری و مرکز کنترل و فرماندهی کووید-19 کشور امارات، به اطلاع می‌رساند کلیه محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه مربوط به کووید-19 برای مسافران ترانزیت، ورودی و خروجی از دبی لغو می‌گردد. براساس این اطلاعیه، استفاده از ماسک در داخل پروازها برای مسافران ورودی به دبی اجباری نیست و در فرودگاه نیز اختیاری و به عهده خود مسافر گذاشته شده است. با این حال برخی شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از مسافران بخواهند داخل پرواز از ماسک استفاده کنند. همچنین استفاده از ماسک در پروازهای ترانزیت و خروجی از دبی توسط ایستگاه‌های بین راه و مقصد مشخص می‌شود.

(21 اردیبهشت 1400) ممنوعیت پذیرش مسافر از برخی کشورها در قشم ایر

به دفاتر فروش و دفاتر خدمات مسافرتی
موضوع: به روز رسانی لیست کشورهای با شرایط ویژه
طبق آخرین اعلامیه سامانه هواپیمایی کشوری در راستای اجرای مصوبات استاد ملی کرونا، فهرست کشورهای با شرایط ویژه به شرح ذیل به روزرسانی می گردد:
از پذیرش مستقیم و غیرمستقیم مسافرین از مبدا کشورهای ویژه به شرح ذیل که ظرف حداکثر دو هفتهع قبل از موهعد سفر، بیش از 4 ساعت در این کشورها حضور داشته اند، ممانعت به عمل خواهد آمد:
بوتسوانی، برزیل، چک، استونی، فرانسه، هند، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، پاکستان، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا.
تاریخ اجرای این بخشنامه از 21 اردیبهشت ماه 1400 (11 می 2021) تا اطلاع ثانوی است. 

(24 فروردین 1400)الزامات مرتبط با برگه‌های نتایج تست PCR جهت مسافرین ورودی به دبی

طبق اعلام سازمان حمل و نقل هوایی دبی (DCAA)، بدینوسیله اطلاعات لازم در خصوص الزامات مرتبط با برگه نتایج تستPCR  جهت مسافرین ورودی دبی، در زمان شیوع ویروس کووید-19، به شرح ذیل اعلام می گردد؛

1. کلیه مسافرین ورودی به دبی می بایست نتیجه تست منفی PCR  معتبر( با مهلت اعتبار 72 ساعت از زمان انجام) را به همراه داشته و در فرودگاه مبدا به نمایندگان شرکت حمل کننده ارائه دهند.

2. نتیجه مربوطه می‌بایست به زبان عربی و یا انگلیسی و ممهور به مهر آزمایشگاه‌های مجاز در مبدا سفر باشد. لیست آزمایشگاه‌های مجاز در وبسایت رسمی هواپیمایی قشم به آدرس https://qeshm-air.com قابل بهره برداری می‌باشد.

3. ساعت و تاریخ دقیق نمونه گیری، همچنین ساعت و تاریخ اعلام نتیجه تست PCR، می‌بایستی به درستی در برگه‌های نتیجه تست درج گردد.

4. نمایندگان شرکت حمل کننده، پیش از پذیرش مسافر، موظف به بررسی و تایید اعتبار برگه‌های نتایج تست PCR مسافرین می‌باشند.


(16 اسفند 1399) الزام ارائه نتیجه منفی تست ویروس کووید-19 در پروازهای از/ به استان خوزستان (اهواز، آبادان، ماهشهر، دزفول و آغاجازی)

طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران، مورخ 15 اسفند ماه 99، در خصوص تشدید مراقبتهای بهداشتی و مدیریت تردد مسافران به استان خوزستان، رعایت موارد به شرح ذیل الزامیست:

1. کلیه مسافرین دارای 8 سال سن و بالاتر در صورت منفی بودن نتیجه منفی تست کووید-19 می‌توانند در مسیرهای یاد شده اقدام به سفر نمایند.

2. مسافرین موظفند پیش از اقدام به سفر، نسبت به فراهم بودن امکانات فرودگاه مبدا جهت انجام تست تشخیص کرونا سریغ (Rapid Test) مورد تایید وزارت بهداشت اطمینان حاصل نمایند. در صورت فراهم نبودن این امکان، به همراه داشتن نتیجه منفی تست PCR با مهلت اعتبار 96 ساعت از زمان انجام، الزامیست.

3.در صورت انصراف مسافر از سفر به/از مقصد قید شده، چنانچه بلیت خود را قبل از ابلاغ بخشنامه پیش رو تهیه کرده باشد، وجه بلیت بدون جریمه استرداد خواهد شد.

(5 بهمن 1399) الزام ارائه نتیجه منفی تست PCR برای مسافرین ورودی به ایران در تمامی سنین

نظر به آخرین محدودیت های اعمالی ستاد ملی مقابله با کرونا، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند؛ بمنظور جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کووید-19 در کشور، کلیه مسافرین ورودی به ایران در تمامی سنین موظف به ارائه نتیجه تست PCR منفی می‌باشند (مهلت اعتبار تست از زمان انجام؛ 72 ساعت.)

ذر مسیرهای منتهی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، چنانچه مسافری موفق به دریافت نتیجه تست PCR نشده باشد، در زمان ورود به فرودگاه مورد آزمایش قرار گرفته و تمامی هزینه‌های مترقبه بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین با عنایت به این مهم که شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌های کشور و دیگر نهادهای ذیربط، ملزم به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی می‌باشند. در صورت مشاهده موارد مشکوک، علیرغم ارائه نتیجه تست منفی PCR، مطابق با قوانین، از پذیرش مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد و قوانین مربوط به شرایط پاندمی کرونا اجرایی شده و تمامی هزینه‌های ناشی از آن، برعهده مسافر می‌باشد.

یادآور می‌گردد؛ چنانچه بازه زمانی مسافرت ایرانیان به هنگام خروج از ایران (به مقصد کلیه کشورها به استثنا عراق) 7 روز و یا کمتر باشد، نیاز به انجام تست مجدد PCR نمی‌باشد.

اعتبار نتیجه تست PCR مورد تایید کشور عراق 72 ساعت و تاریخ اجرای بخشنامه 5 بهمن ماه 99 (24 ژانویه 2021) می‌باشد.

برقراری مجدد پروازهای نجف اشرف هواپیمایی قشم 

(1399/08/29) به اطلاع مسافرین گرامی می رساند، پرواز های هواپیمایی قشم ‌در مسیرهای تهران-نجف-تهران و مشهد-نجف-مشهد در روزهای دوشنبه و پنج شنبه از مورخ ۹۹/۰۸/۲۹ با حفظ پروتکل های بهداشتی در پرواز، مجددا برقرار می گردد.

شرایط پذیرش مسافرین در مسیر های منتهی به کشور عراق:

  • همراه داشتن تست منفی pcr برای مسافرین بالای ۱۲ سال و کودک بدون همراه  (کلیه آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت (دولتی و خصوصی) ترجمه شده به زبان انگلیسی و ممهور به مهر آزمایشگاه) 
  • مدت زمان اعتبار نتیجه تست: ۷۲ ساعت
  • نتیجه آزمایش مورد اشاره، علاوه بر ارائه در فرودگاه های مبدا، می بایست در فرودگاه های مقصد، به انضمام فرم های خود اظهاری (غربالگری) که توسط مسافرین محترم در طول پرواز تکمیل شده اند، به مراجع ذی صلاح ارائه گردد.
  • ارائه ویزای معتبر کاری، توریستی و... و یا گواهی اقامت اجباریست. 
  • مسافرینی که دارای گذرنامه ایرانی و کارت هویت عراقی می باشند، مشروط به یکسان بودن تمامی مندرجات در هر دو کارت، امکان سفر به کشور عراق را خواهند داشت.

مسافرت در مسیرهای منتهی به ایران ( فرودگاه امام خمینی ره): 

با ارائه نتیجه منفی تست PCR جهت بزرگسالان و مسافرین بالای 12 سال و کودک بدون همرا مجاز می باشد. چنانچه مسافری موفق به دریافت نتیجه تست نشده باشد، درفرودگاه امام خمینی (ره) مورد آزمایش قرار گرفته و تمامی هزینه های مترقبه بر عهده مسافر خواهد بود.

همچنین با عنایت به این مهم که شرکت های هواپیمایی، فرودگاه های کشور و دیگر نهادهای ذیربط، ملزم به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی می باشند، در صورت مشاهده موارد مشکوک، علی رغم ارائه نتیجه تست منفی PCR ، مطابق با قوانین، از پذیرش مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد و قوانین مربوط به شرایط پاندمی کرونا اجرایی شده و تمامی هزینه های ناشی از آن، بر عهد مسافر می باشد.

شرایط جدید پذیرش مسافران در پروازهای خارجی قشم ایر

(1399/08/25)  مسافرین در مسیرهای منتهی به کشور ترکیه (تهران (IKA) – استانبول)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند (مهلت اعتبار نتیجه تست ۹۶ ساعت). ارائه تست جهت بزرگسالان (مسافرین بالای ۱۲ سال) و کودک بدون همراه الزامیست. چنانچه بازه زمانی مسافرت در مسیر رفت و برگشت 14 روز باشد، نیاز به انجام تست مجدد نمی باشد.

مسافرین در مسیرهای منتهی به کشورعمان (تهران (IKA) – مسقط و شیراز – مسقط)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند (مهلت اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت). مسافرین در مسیرهای منتهی به کشورعمان می بایستی فرم مخصوص ثبت مسافر به آدرس COVID19.MOH.GOV.OM/#/TRAVELER-REG را تکمیل نمایند. (راهنمای تکمیل فرم پیوست می باشد.) ارائه تست و تکمیل فرم جهت مسافرین بالای ۱۵ سال سن و کودک بدون همراه الزامیست. پس از ورود به کشورعمان، مسافرین ملزم به دریافت دستبند ردیاب به مبلغ 25 ریال عمان می باشند.

ارایه ویزای معتبر کاری، توریستی...و یا گواهی اقامت اجباریست.

مسافرین در مسیرهای منتهی به کشور گرجستان (تهران (IKA) – تفلیس)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند. (مهلت اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت). ارائه تست جهت مسافرین بالای ۶ سال سن و کودک بدون همراه الزامیست.

ارایه ویزای معتبر کاری، توریستی...و یا گواهی اقامت و دریافت تاییدیه از سازمان هواپیمایی کشوری گرجستان توسط هواپیمایی قشم اجباریست.

مسافرین در مسیرهای منتهی به کشور امارات (شیراز – دبی، لار – دبی، قشم – دبی)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند (مهلت اعتبار نتیجه تست ۹۶ ساعت). ارائه تست جهت بزرگسالان (مسافرین بالای ۱۲ سال) و کودک بدون همراه الزامیست.

ارایه ویزای معتبر کاری، توریستی...و یا گواهی اقامت اجباریست.

مسافرین در مسیرهای منتهی به کشور عراق(تهران (IKA) – نجف، تهران (IKA)-بغداد، مشهد-نجف، مشهد-بعداد)، ملزم به ارائه نتیجه منفی تست PCR می باشند (مهلت اعتبار نتیجه تست ۷۲ ساعت). ارائه تست و تکمیل فرم جهت مسافرین بالای 12 سال و کودک بدون همراه الزامیست.

ارایه ویزای معتبر کاری، توریستی...و یا گواهی اقامت اجباریست. همچنین مسافرینی که دارای گذرنامه ایرانی و کارت هویت عراقی می باشند، مشروط به یکسان بودن تمام مندرجات هر دو کارت، امکان سفر به کشور عراق را خواهند داشت.

توجه: گزارش تست PCR می بایست از آزمایشگاههای موردتایید وزارت بهداشت، به زبان انگلیسی و ممهور به مهر آزمایشگاه باشد. نتیجه آزمایش مورد اشاره علاوه بر ارائه در فرودگاههای مبدا می بایستی در فرودگاههای مقصد به انضمام فرم های خود اظهاری (غربالگری) که توسط مسافرین محترم در طول پرواز تکمیل شده اند، به مراجع ذی صلاح ارائه گردد.

مسافرت در مسیرهای منتهی به ایران با ارائه نتیجه منفی تست PCR جهت بزرگسالان (مسافرین بالای ۱۲ سال) و کودک بدون همراه مجاز می باشد. (مدت زمان اعتبار نتیجه تست 72 ساعت)

لازم به ذکر است در مسیرهای منتهی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)،چنانچه مسافری موفق به دریافت نتیجه تست حزق نشده باشد ،در زمان ورود به فرودگاه مورد آزمایش قرار گرفته و تمامی هزینه های متقربه بر عهده مسافر خواهد بود.

همچنین با عنایت به این مهم که شرکت های هواپیمایی، فرودگاههای کشور و دیگر نهادهای ذیربط، ملزم به رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی می باشند، در صورت مشاهده موارد مشکوک، علیرغم ارائه نتیجه منفی PCR مطابق با قوانین از پذیرش مسافر ممانعت به عمل خواهد آمد و قوانین مربوط به شرایط پاندمی کرونا اجرایی شده و تمامی هزینه های مرتبط ناشی از آن برعهده مسافر می باشد.

برقراری پرواز فوق العاده تهران-تفلیس-تهران هواپیمایی قشم

99/8/11.به اطلاع مسافران می رساند هواپیمایی قشم در نظر دارد پرواز فوق العاده ای ویژه دانشجویان و پذیرش مسافر به صورت عادی در مسیر تهران-تفلیس- تهران روز دوشنبه مورخ 99/8/12 برقرار نماید.

شرایط پذیرش مسافرین

  • به همراه داشتن تست PCR (تمامی مراکز دولتی مورد تایید وزارت بهداشت) تایید می باشد.
  • مسافرین محترم 5 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند.

دانشجویان باید اقامت معتبر گرجستان و یا برگه معتبر مجوز ورود به گرجستان را داشته باشند.

شرایط پذیرش مسافران ورودی و خروجی در مسیرهای شیراز-دبی، قشم-دبی و بالعکس

شرایط پذیرش مسافرین در مسیر شیراز-دبی-شیراز به شرح ذیل اعلام می‌شود:

مسیر شیراز-دبی

تمامی مسافران بدون در نظرگرفتن نوع ویزا (توریستی، کار، اقامت، موقت و دائم) پس از انجام آزمایش‌های مربوط به بیماری کرونا و دریافت نتیجه منفی از مراکز معرفی شده به شرح ذیل می‌توانند وارد کشور امارات شوند:

فهرست مراکز معتمد برای انجام آزمایش‌های مربوط به بیماری کرونا:‌

  • بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا
  • آزمایشگاه تشخیص پزشکی و پاتوبیولوژی نیلو
  • آزمایشگاه میکروبیولوژی پارس

و با توجه به تصمیم مدیریت بیماری‌های واگیر، در خصوص تعیین مرکز بهداشتی درمانی، جهت غربالگری مسافران پروازهای فوق، ۴ مرکز که در ذیل آمده است، در سطح شهر جهت ویزیت و صدور گواهی سلامت مسافران بعد از دریافت نتیجه تست کرونا مشخص شده است.

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه از تاریخ ۹۹/۰۴/۲۸  گواهی سلامت فقط در مراکز زیر صادر می‌گردد و مسافران بایستی ۲ روز از قبل از پرواز به این مراکز مراجعه فرمایند.

‍۱. مراکز جامع سلامت حسین بن علی – بلوار فردوسی کوچه کنار خشکبار زرین بن بست اول سمت چپ

۲. مرکز جامع سلامت قمر بنی هاشم – بلوار صنایع کوچه ۳۶

۳. مرکز جامع سلامت زینب کبری – خیابان سیاحتگر قبل از قدمگاه جنب بانک صادرات

۴. مرکز جامع سلامت امام رضا – بلوار مطهری جنوب بعد از پمپ بنزین نبش کوچه دانش‌آموز ۱۰

مسیر دبی-شیراز

به همراه داشتن برگه تست (TPCR) برای کلیه مسافران ورودی از امارات الزامی می‌باشد

۱. اتباع غیرایرانی در صورت نداشتن نتیجه تست (TCPR) دیپورت خواهند شد که کلیه جرائم و خسارات مربوطه بر عهده مسافران خواهد بود.

۲. اتباع ایرانی در صورتی‌ که موفق به دریافت برگه تست کرونا نشده باشند با تکمیل کردن فرم مخصوص که توسط کانتر قشم‌ایر در فروگاه دبی ارائه می‌شود و تحویل سرمهماندار خواهد شد مجاز به مسافرت بوده و به محض ورود به ایران تحویل همکاران قرنطینه مستقر در فرودگاه شیراز خواهند شد.

یادآوری می‌شود تکمیل فرم خوداظهاری کوید ۱۹ که در مسیر فوق توسط مهمانداران در پرواز توزیع می‌شود، به عهده مسافران محترم می‌باشد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc