https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای خرید در آنتالیا

به روز رسانی: 16 آبان ، 1402 دانستنی های سفر

راهنمای خرید در آنتالیا

اسم آنتالیا ساحل و دریا و روز‌های آفتابی و شب‌های آرام مدیترانه ای را تداعی می کند. شهری فوق العاده و با تفریحگاه های رنگارنگ خارق العاده که تمامی امکانات مورد نیاز یک سفر خاطره انگیز را برای گردشگران مهیا کرده. در این شهر مراکز خرید بسیاری با رِنج قیمت های متفاوتی وجود دارند که رفتن به هر کدام می تواند تجربه ای متفاوت را برایتان رقم بزند. اگر بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو هتل آنتالیا خود را انجام داده اید با ما همراه باشید تا مراکز خرید آین شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

در آنتالیا می توانید اقلام مختلفی را پیدا کنید،  از جمله پوشاک، هدایای سنتی ترکیه و سوغاتی محبوب گردشگران مانند منسوجات، طلا و مس، برنج، فرش، کالاهای چرمی و غیره. در کاله ایچی بسیاری از مغازه های عتیقه فروشی جالب و متخصص در گنجینه ها مانند جواهرات (گردنبند، گوشواره، حلقه)، شمعدان، انواع مختلفی از جعبه های دست گردد، فرش، و غیره بازمانده از دوره ی عثمانی مربوط به اوایل قرن ۲۰ وجود دارد.

خرید در آنتالیا

۱- مرکز خرید آنتالیا میگروس  | Antalya Migros Alışveriş Merkezi

یکی از مراکز خرید تازه تاسیس و بزرگ در آنتالیا مرکز خرید آنتالیا میگروس ( که به آن ۵M Migros Antalya هم می گویند ) است که در تاریخ  ژوئن ۶ سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. این مرکز خرید مورد توجه و استقبال بسیاری از گردشگران و حتی اهالی آنتالیا قرار گرفته به طوری در لیست مراکز خرید محبوب این شهر جای دارد.

در این مرکز ۱۳۰ فروشگاه از انواع برندهای جهانی و محلی مثل asboyn، ZARA ،Mudo ،LC Waikiki در حال فعالیت هستند و می توانید هر آن چه که نیاز دارید را با رنج قیمت های متفاوت خریداری کنید. 

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب - تابستان ها تا ۱۱ شب

تلفن : ۹۰۲۴۲۲۳۰۱۱۱۱+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مرات پاشا، بلوار آتاتورک

Address: Arapsuyu Mah, Atatürk Blv. No:۳, ۰۷۰۳۰ Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید آنتالیا میگروس آنتالیا

۲- مرکز خرید تراسیتی | Terra City

 لارا، یکی از زیباترین و توریستی ترین مناطق آنتالیا است که همجواری اش با دریای مدیترانه و سواحل زیبایی که دارد، همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. در این منطقه هتل های بسیاری مثل هتل شروود آنتالیا | نگین پنج ستاره لارا و مراکز خرید بسیاری وجود دارد.

یکی از بهترین، معروف ترین و لوکس ترین مراکز خرید در منطقه لارا، مرکز خرید تراسیتی است؛ فروشگاه زیبایی که لقب بزرگترین مرکز خرید آنتالیا را یدک می کشد و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ افتتاح و به سرعت به یکی از مرکز خریدهای محبوب این منطقه بدل شد. تراسیتی، ۴ طبقه، ۱۸۵ فروشگاه با برندهای مختلف محلی و خارجی ومساحتی در حدود ۴۸.۰۰۰ متر مربع دارد. 

اگر در سفر به آنتالیا به دنبال یک مرکز خرید کامل و درعین حال قیمت مناسب می گردید، بدون شک تراسیتی بهترین انتخاب است و می توانید در آن هر آن چه که نیاز دارید را از برندهای مطرح با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۱۸۱۸۱۸+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه لارا، مرات پاشا ۰۷۱۶۰، منطقه فنر

Address: Fener, Tekelioğlu Cd. No:۵۵, ۰۷۱۶۰ Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید تراسیتی

۳- مرکز خرید مارک آنتالیا | MarkAntalya

مارک، از مدرن ترین مراکز خرید آنتالیا، فروشگاهی ۵۱۰۰۰ مترمربعی است که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد و توانست در رده ی بهترین مراکز خرید این شهر قرار گیرد. رفتن به این فروشگاه می تواند تجربه ای متفات باشد چرا که مارک معماری مدرن و زیبایی دارد. همچنین ۱۵۵ فروشگاه این مرکز خرید که انواع مارک های داخلی و خارجی را ارائه می کنند، می توانند به راحتی یک خرید عالی و یک روز خوب را رقم بزنند.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۲۴۴۶۶۶۶+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه لارا، مرات پاشا ۰۷۱۶۰، منطقه کپز

Address: Tahılpazarı Mah., Kazım Özalp Caddesi No:۸۴, ۰۷۰۲۵ Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید مارک آنتالیا

۴- مرکز خرید اوت لت دیپو | Deepo Outlet Center

اگر در آنتالیا به دنبال یک خرید ارزان و مقتصدانه هستید، بدون هیچ معطلی به مرکز خرید اوت لت دیپو بروید. این فروشگاه یا بهتر است حراجی  از آن دست فروشگاه های ارزان در آنتالیا است که می تواند تجربه ی یک خرید مقرون به صرفه را برایتان رقم بزند. 

این فروشگاه که در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده از بزرگترین و معروف ترین اولت لت های ( حراجی ) آنتالیا و منطقه مدیترانه به حساب می آید به طوری که هر سال میزبان بیش از ۵ میلیون گردشگر است، البته نباید دسترسی اوت لت دیپو و قرارگیری آن در کنار فرودگاه بین المللی آنتالیا را بر این محبوبیت بی تاثیر دانست. در اوت لت دیپو بیش از ۹۰ فروشگاه قرار دارد که هر کدام به طور چشمگیر و وسوسه برانگیزی تخفیف به مشتریانشان ارائه می کنند و همین موضوع سبب شده تا در لیست مراکز خرید ارزان آنتالیا قرار گیرد. البته این تخفیف و ارزانی چیزی از کیفیت کم نمی کند چرا که شما در حال خرید از فروشگاه هایی با برندهای معتبر جهانی هستید.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۴۰۵۴۷۰+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، آلتینوا سنان

Address: Altınova Sinan, ۰۷۱۷۰ Kepez/Antalya, Turkey

مرکز خرید اوت لت دیپو

۵- مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا  |  Ozdilek Shopping Center

 اوزدیلک نام تنها یک مرکز خرید نیست بلکه یک نام تجاری است که شامل ۸ مرکز خرید در شهرهای مختلف ترکیه از جمله بورسا، بورسا گجیت، یالووا، ایزمیر، افینکرهیسر، آنتالیا و اسکی‌شهر و همچنین ۸ هایپر مارکت در شهرهای گورسو، اینهگول، بورسا، گملیک و ... می شود.

در مراکز خرید این نام تجاری از جمله آن مرکز خریدی که در آنتالیا قرار دارد، برندهای مطرح دنیا و ترکیه شعباتی دارند. 

در مرکز خرید اوزدیلک، شعبه آنتالیا بیش از ۱۰۰ فروشگاه از برندهای مختلف مشغول به فعالیت هستند. اگر به دنبال محصولات و فروشگاه های تکنولوژی و فناوری هستید اوزدلیک پیشنهادهای ویژه ای برای شما دارد.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۳۴۳۳۹۹+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، منطقه ارتان سیتی

Address:Fabrikalar, ۰۷۰۰۰, Fikri Erten Cd. No:۲, ۰۷۰۹۰ Kepez/Antalya, Turkey

مرکز خرید اوزدیلک آنتالیا

۶- مرکز خرید لاورا | Laura Shopping Center

 یکی دیگر از مراکز خریدی که در منطقه توریستی لارا قرار دارد، مرکز خرید لاورا است؛ فروشگاهی که به راحتی می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. فرقی نمی کند به دنبال چه هستید، پوشاک مردانه، زنانه، لوازم صوتی و تصویری و... همه را می توانید از میان ۸۰ فروشگاه مرکز خرید لاورا خریداری کنید. از نظر کیفیت هم نگران نباشید چرا که از فروشگاه های معتبر و برندهای نام آشنا خرید می کنید.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۲۳۶۶۲۹+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، بلوار اجویت،منطقه بولنت فنر

Address: Fener Mahallesi Bülent Ecevit Bulvari ۲, Muratpaşa, ۰۷۱۶۰ Antalya, Turkey

مرکز خرید لاورا

۷- مرکز خرید شی مال | SheMall Shopping Mall

 از مراکز خریدی که در منطقه لارا قرار دارند نباید شی مال را فراموش کنیم. با اینکه شی مال یک مرکز خرید تازه تاسیس است و در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده، اما باز هم مجموعه ای کامل است تا جایی که به اولین و بزرگترین مرکز خرید و مُد آنتالیا تبدیل شده. این مرکز خرید ۱۰،۰۰۰ متر مربعی نزدیک به ۷۰ فروشگاه از برندهای معتبر داخلی و خارجی را در خود جای داده است.

شاید وجه تمایز این مرکز خرید، برگزاری نمایشگاه های هنری متنوع و فصلی در آن باشد که دلیلی شده برای رجوع بیشتر هنردوستان به این مرکز خرید. همچنین فروشگاه کتاب معتبری با نام D & R در شی مال در حال فعالیت است و انواع کتاب های به روز و به نام را به زبان انگلیسی ارائه می کند.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۲۳۴۷۴۷+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه مرات پاشا،تکیوغلو، منطقه فنر

Address: Fener, Tekelioğlu Cad. No:۳, ۰۷۱۶۰ Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید شی مال

۸- مرکز آنتالیِم پریمیوم | Antalium Premium Mall

 اگر در منطقه لارای آنتالیا به دنبال یک مرکز خرید گران قیمت هستید، باید بدون هیچ شک و تردید به مرکز خرید آنتالیِم پریمیوم بروید؛ مرکز خریدی که تجربه ی کسانی که به آن رفته اند، نشان می دهد باید با یک کارت بانکی پروپیمان به آن رفت. در این مرکز خرید فروشگاه های برند بسیاری محصولات با کیفیت خود را ارائه می کنند. همچنین در آن فروشگاه های چرم،جواهرات، کیف و کفش های درجه یک و ... وجود دارند که می توانند نیاز سخت پسندان را پاسخ دهند.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۵۲۲۹۱۹+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کندو

Address:  Lara Kundu Turizm Yolu Ozlu | (Kundu) Koyu, Aksu, Antalya, Turkey

مرکز آنتالیِم پریمیوم

۹- مرکز خرید آلانیوم | Alanyum Mall

 آلانیوم که به آن آلانیا هم گفته می شود، از دیگر مراکز خرید منطقه توریستی لارا است. افرادی که تجربه ی خرید از آلانیوم را دارند متفق القول می گویند که این مرکز خرید بهترین مکان برای گذران یک روز تعطیل و انجام یک خرید خوب و با کیفیت است. مرکز خرید آلانیا که در سال ۲۰۰۶ درهای خود را به روی علاقه مندانش باز کرد، ۲۰۶ برند مختلف را در خود جای داده است. همچنین کارفور، یک شرکت خرده فروشی چندملیتی فرانسوی نیز در این مرکز خرید شعبه دارد.

در آلانیوم می توانید هر آنچه که می خواهید را از لوازم خانگی، اسباب بازی، محصولات دیجیتالی، پوشاک با کیفیت و محصولا آرایشی و بهداشتی و ... را از بهترین برندهای دنیا تهیه کنید.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۵۲۲۹۱۹+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، لارا، جمهوریت

Address: Cumhuriyet, ۰۷۴۲۵ Alanya/Antalya, Turkey

مرکز خرید آلانیوم آنتالیا

۱۰- مرکز خرید آکاپارک | Akkapark Shopping Mall

آکاپارک نام یکی دیگر از مراکز خرید شهر آنتالیاست که با طیف وسیعی از برندها و نام های تجاری که در خود جای داده است، همه روزه مراجعه کنندگان زیادی دارد. در این مرکز خریدِ ۵۸۰۰ متر مربعی که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شده، همه چیز پیدا می کنید؛ لباس ها و اقلام مربوط به خانم ها، مردان، کودکان، محصولات نساجی، جواهرات، اسباب بازی، ورزشی، کفش، سوغات، لوازم جانبی و ... .

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۵۲۲۳۸۲+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، کمرگزی، جاده جدید گردشگری

Address: Yeni Turizm Yolu, ۰۷۱۱۹ Kemerağzı/Muratpaşa/Antalya, Turkey

۱۱- مرکز خرید اِراستا | erasta 

یکی از مراکز خرید آنتالیا که به سبب معماری منحصر به فردش بسیار شهره است، مرکز خرید اِراستاست. در فضای ۴۰،۰۰۰ مترمربعی این مرکز خرید، تعدادی از برندهای جهانی و ترکی اولین شعب خود را بازگشایی کردند تا این موضوع دلیل دیگری باشد برای محبوبیت مرکز خرید اراستا. معماری اراستا مفهوم جدیدی از خرید و مرکز خرید ارائه می کند. همچنین امکانات اراستا این شرایط را فراهم می کنند تا یک روز شاد و آرام و لذت بخش را در کنار خانواده تان بگذرانید چرا که به تمام جزئیات دقت شده است.

ساعت کار: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب 

تلفن : ۹۰۲۴۲۳۴۵۳۵۴۰+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کپز، بلوار دوملوپینر،منطقه فابریکالا

Address: Fabrikalar, Dumlupınar Blv. No:۴۹, ۰۷۰۹۰ Kepez/Antalya, Turkey

مرکز خرید اِراستا آنتالیا

۱۲- مرکز فورسا ۲۰۰۰ | SheMall Shopping Mall

 اگر می خواهید یک کیف و کفش با کیفیت از آنتالیا بخرید، باید به مرکز خرید فورسا ۲۰۰۰ بروید. البته بدون شک فورسا ۲۰۰۰ فروشگاهای بسیار دیگری مثل جواهرات، پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه، لوازم جانبی و لوازم منزل، اسباب بازی و ... دارد اما شهرت این مرکز خرید به دلیل کیف و کفش های عالی آن است.

 تمام فروشگاه های این مرکز خرید، نام برندهای مطرح ترکی و بین المللی را یدک می کشند. نکته ای که می تواند یک خرید خوب و با کیفیت و شاید کمی ارزان را تضمین کند.

ساعت کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب

تلفن : ۹۰۲۴۲۷۲۵۵۹۴۰+

آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه سریک، منطقه کادریه ۰۷۵۲۵

Address:۰۷۵۲۵ Kadriye/Serik/Antalya, Turkey

مرکز فورسا ۲۰۰۰ آنتالیا

توصیه های خرید در آنتالیا

  • تابستان آنتالیا تند و تیز است؛ حتما برای خرید‌های طولانی آب خنک و کلاه آفتابی همراه داشته باشید.
  • از فروشگاه‌های داخل هتل خرید نکنید؛ اغلب گران‌تر از بازارهای شهر هستند.
  • فروشندگان محلی اهل چانه زدن هستند؛ از این فرصت استفاده کنید و تخفیف بگیرید.
  • خرید را برای روز پروازتان نگذارید و از قبل برایش برنامه‌ریزی کنید.
  • در مورد چرم، عطر و ساعت مراقب اجناس تقلبی باشید.
  • اگر تعدادتان موقع ورود به مغازه بیشتر باشد، احتمالاً می‌توانید تخفیف بیشتری بگیرید.
  • برای خرید عجله نکنید؛ همه جا را بگردید و قیمت‌ها را مقایسع کنید.
  • طبق قوانین ترکیه خارج کردن اشیائی که عمرشان بیشتر از ۱۰۰ سال باشد از کشور ممنوع است. اگر فرش خریدید از فروشنده بخواهید مدرکی دال بر سن فرش به شما بدهد. طلا و جواهر را هم از مغازه‌هایی که مجوز دارند بخرید که معمولا جوازشان را روی دیوار نصب کرده‌اند.
  • حراج عمومی ترکیه (indirim) در زمستان از ژانویه تا آخر فوریه است و در تابستان از آخر ژوئن شروع می‌شود.
  • برای خرید بهتر است به جای دلار یورو تهیه کنید

 برای سفر به این شهر ساحلی زیبا می توانید بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو هتل آنتالیا را به صورت آنلاین از سایت تریپ تهیه کنید.   

منبع: karnaval

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc