https://gateway.trip.ir/api/

هیومن پارک تهران و امکانات آن

به روز رسانی: 24 اردیبهشت ، 1403 جاذبه های گردشگری

هیومن پارک تهران

بدن خود را چقدر می‌شناسید و تا چه اندازه با جزئیات آن آشنا هستید؟ آیا دوست دارید یک سفر چند ساعته به درون بدن انسان داشته باشید و اطلاعات مفید و کاربردی کسب کنید؟ هیومن پارک (Human Park) یا پارک انسان به شما این امکان را می‌دهد تا در دنیایی شبیه‌سازی شده قدم بگذارید و کلیه اجزای بدن انسان را مشاهده کنید. این پارک برای ارتقای سطح دانش و آموزش کودکان و نوجوانان ساخته شده است؛ اما برای بزرگسالان نیز جذابیت فراوانی دارد. هیومن پارک تهران کجاست و در آن چه می‌گذرد؟ چرا باید از این مکان جذاب و دوست‌داشتنی دیدن کنیم؟ برای دانستن پاسخ این سوال‌ها، مطالعه مقاله پیش‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

معرفی هیومن پارک؛ بزرگ‌ترین تم پارک خاورمیانه

هیومن پارک تهران در سال 1391 در منطقه دارآباد احداث شد و از همان ابتدا بسیار مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گرفت. این پارک که در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین تم پارک خاورمیانه شناخته می‌شود، در ارتقا سطح دانش کودکان و همچنین والدین آن‌ها بسیار موفق عمل کرده است. در این پارک همه اجزای بدن را در سایز‌های بسیار بزرگ می‌بینید و اطلاعات مفید درباره آن‌ها کسب می‌کنید.

کلیه بخش‌های این پارک زیر نظر متخصصان ساخته شده و کاملا مشابه با اعضای اصلی بدن هستند. جذابیت این پارک به اندازه‌ای است که شما و فرزندتان اصلا احساس کسالت نخواهید کرد؛ البته اگر خسته یا گرسنه شدید، به کافی‌شاپ مجموعه مراجعه کنید. در بخش بعدی با امکانات هیومن پارک آشنا خواهید شد.

هیومن پارک تهران

عکسی از ورودی هیومن پارک تهران

بخش های مختلف هیومن پارک تهران

با ورود به هیومن پارک گویی وارد بدن انسان شده‌اید. سیر و سیاحت شما از گوش آغاز می‌شود و تا روده ادامه پیدا می‌کند. البته پیش از آن فیلمی درباره جهان هستی و چگونگی به دنیا آمدن نوزاد به نمایش درمی‌آید که اطلاعات جالبی را در اختیارتان می‌گذارد.

در ابتدا وارد مسیر گوش می‌شوید و سپس سایر اعضای بدن مانند چشم، شش، کلیه، کبد، قلب و روده را مشاهده می‌کنید. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها، دهان است؛ زیرا دندان‌ها به صورت صندلی ساخته شده و محلی برای استراحت فراهم کرده‌اند.

یکی دیگر از جذابیت‌های پارک، قلب بزرگی است که در وسط فضای سرپوشیده مجموعه قرار گرفته است. کلیه رگ‌ها و مویرگ‌ها در این قلب به نمایش گذاشته شده‌اند؛ حتی در این شبیه‌سازی حرفه‌ای، صدای تپش قلب را می‌شنوید و جریان خون در رگ‌ها را می‌بینید.

در انتها نیز می‌توانید برای کنترل فشار خون و دریافت توصیه‌های کاربردی درباره سبک زندگی به پرستاران حاضر در هیومن پارک مراجعه کنید. کافی شاپ دکتر لند نیز در خدمات‌رسانی به شما عزیزان آماده است. البته این کافی شاپ مانند سایر کافی شاپ‌ها نیست و کودکان باید در ابتدای ورود روپوش سفید بپوشیند و ماکت‌های بیماران را معاینه کنند.

آدرس هیومن پارک تهران

هیومن پارک تهران در میدان نیاوران، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه واقع شده است. اگر می‌خواهید با خودروی شخصی به این پارک مراجعه کنید، در ابتدا با استفاده از نقشه‌های آنلاین خود را به میدان نیاوران و سپس به خیابان دارآباد برسانید. این مجموعه فاصله کمی با پارک‌های نیاوران، صحرا و دارآباد دارد.

لوکیشن هیومن پارک تهران روی نقشه گوگل

نحوه دسترسی به هیومن پارک با مترو و خودروی شخصی

برای دسترسی به هیومن پارک می‌توانید از وسایل نقلیه همچون مترو و اتوبوس نیز استفاده کنید. خود را به ایستگاه مترو نوبنیاد در خط سه برسانید و سپس سوار تاکسی‌های آجودانیه شوید؛ همچنین خطی‌های تجریش به نیاوران در مقابل ایستگاه متروی تجریش نیز شما را به نزدیکی خیابان دارآباد می‌رسانند.

اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید، باید سوار خطی‌های میدان رسالت به نیاوران شوید. همچنین بی آر تی‌های راه آهن به تجریش نیز شما را به همان تاکسی‌های خطی تجریش به نیاوران می‌رسانند.

ساعت کاری هیومن پارک تهران

هیومن پارک تهران، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11:00 تا 20:00 و آخر هفته و روزهای تعطیل از ساعت 10:00 تا 21:00 باز است؛ البته این زمان با توجه به تغییر فصل و مناسبت‌های مختلف، دچار تغییر می‌شود. پیش از مراجعه به مجموعه سایت هیومن پارک را چک کنید یا با شماره تلفن هیومن پارک 02124557 تماس بگیرید. 

قیمت بلیط هیومن پارک تهران چقدر است؟

خرید بلیط هیومن پارک به دو صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است. در روزهای تعطیل باید حدود دو ساعت زودتر در محل پارک حاضر شوید؛ زیرا ازدحام جمعیت بالا است و این مجموعه فقط تا ساعت 19:30 بازدیدکننده جدید می‌پذیرد.

در حال حاضر قیمت بلیط هیومن پارک 1403 برابر با 150 هزار تومان است. این قیمت در مقایسه با نوآوری و متریال به کار رفته در ساخت پارک و اطلاعاتی که در بخش‌های مختلف آن ارائه می‌شود، تقریبا منصفانه است. بلیط این پارک از سایت اصلی و سایر سایت‌های معتبر قابل خریداری است و در بسیاری از مواقع شامل تخفیف نیز می‌شود.

هیومن پارک برای چه سنی مناسب است؟

هیومن پارک یک مکان بسیار جذاب برای کودکان و حتی بزرگسالان است. اگرچه مطالب و فیلم‌های آموزشی این پارک برای کودکان بالای سه سال آماده شده است؛ اما کلیه سنین می‌توانند با مراجعه به این مجموعه، مطالب آموزنده و جالبی درباره بدن انسان یاد بگیرند.

دکتر لند هیومن پارک

عکسی از دکتر لند هیومن پارک تهران

امکانات هیومن پارک؛ از دکتر لند تا کافی شاپ بیمارستانی

هیومن پارک یک کافی شاپ با تم بیمارستانی هم دارد که برای کودکانتان جذاب خواهد بود. علاوه بر این، در محوطه مجموعه نیز فودکورت و رستوران وجود دارد تا خیال شما از گرسنگی و تشنگی فرزندانتان راحت باشد. پارکینگ هیومن پارک نیز دغدغه جای پارک را رفع می‌کند.

همچنین در کنار هیومن پارک مجموعه‌ای به نام دکتر لند قرار دارد که هدف از ایجاد آن آشنایی کودکان با مشاغل و وسایل پزشکی است. کودکان در دکتر لند هیومن پارک این فرصت را دارند که لباس پزشکی بپوشند و با وسایل پزشکی و تجهیزات اتاق عمل بیشتر آشنا شوند.

آیا تا به حال از هیومن پارک بازدید کرده‌اید؟

در این مقاله به معرفی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های پایتخت پرداختیم و نحوه دسترسی به آن را شرح دادیم. این پارک مناسب همه سنین است و مطالب آموزنده‌ای درباره بدن انسان را به شما یاد می‌دهد. اگر به دنبال کسب تجربه‌ای جدید و کاربردی برای خود یا کودکتان هستید، حتما از هیومن پارک تهران بازدید کنید. در صورتی که از این پارک دیدن کرده‌اید، لطفا تجربه خود را با ما و همراهان مجله تریپ به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

هیومن پارک تهران کجاست؟

هیومن پارک تهران در میدان نیاوران، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه واقع شده است.

قیمت بلیط هیومن پارک چقدر است؟

در حال حاضر قیمت بلیط هیومن پارک 150 هزار تومان است.

هیومن پارک مناسب چه سنی است؟

این پارک برای کودکان بالای سه سال مناسب است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc