https://gateway.trip.ir/api/

خاطرات گمشده تفلیس کجاست؟

به روز رسانی: 14 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

خاطرات گمشده تفلیس کجاست؟

شما با یک سفر تفلیس، نمی‌توانید هزار جای نادیده این شهر قدیمی را بگردید. جاهایی که راحت به چشم نمی‌آیند ولی وقتی پیدا می‌کنیم، ما را شگفت‌زده می‌کنند. حتما شما هم لذت این تجربه‌ها را داشته‌اید. مکانها همیشه پر از خاطرات محوی هستند که مارا جذب می‌کند. برای دیدن آنها، ما شما را به دهه 1960 تا 1980 می‌بریم، خاطرات گمشده تفلیس مربوط به دوران تحت حکومت شوروی است. یادمانها و ساختمانهای زیادی در آن دوران ساخته شد که امروز خیلی از آنها فراموش شده‌اند. ما چند اثر را به شما معرفی می‌کنیم که از لحاظ هنری و معماری باشکوه هستند. 

برج آسمانی

ساختمان Nutsubidze Plato1 بین سال‌های 76-1974 در محله سابورتالو ساخته شده است. این مجتمع دارای سه بلوک است که به واسطه یک پل مرتفع به هم وصل شده‌اند. شما با پرداخت هزینه‌ای کم می‌توانید به طبقات بالاتر بروید و از پل معلق بین بلوک‌ها دیدن کنید. 

استونهنج یادمانی

یادمان تاریخچه تفلیس در سال 1985 توسط زوراب تسریلی ساخته شد اما بخش‌هایی ناتمام ماند. در فضای این یادمان، داستان شاهان و قهرمانان باستانی تا دوران مسیح روی ستون‌های 30 متری حک شده است. این مجموعه بتنی عظیم مانند بسیاری از یادمانهای تاریخی شوروی بر روی تپه‌ای مرتفع در حاشیه شهر تفلیس قرار گرفته است. 

یادمان آراگولی

این یادمان که در نزدیکی شهر تفلیس قرار دارد به عنوان یادبود سربازان ساخته شده است. زمانی که خرید بلیط هواپیما تفلیس رایج نبود و مسافران بین‌المللی مثل امروز به گرجستان سفر نمی‌کردند، این نوع یادمانها برپا می‌شد. روی این برج، پیکره‌ایی از مدافعان گرجی دیده می‌شود که روی یک ستون بلند چهار وجهی طراحی شده است. 

مرکز لاگوناور

این مجموعه مدرن نزدیک رودخانه متکواری در محله ساتیو تفلیس قرار دارد. با اینکه طرح مرکز ورزش‌های آبی در سال 1965 تایید شد اما در سال 1978 افتتاح گردید. این اولین فضای ورزش آبی در منطقه قفقاز بود که مطابق با استانداردهای بین‌المللی ساخته شد. لاگوناور در سال 1982 جایزه معماری شوروی را برد. هنوز تفلیس یک شهر پر هیجان برای گردشگران است. سفر گرجستان با طعم موسیقی را حتما ببینید.


یادمان قهرمانان

مجموعه‌ای از 8 مجسمه که در سال 1985 توسط گئورگی اشیاوری ساخته شد. این یادمان در شهر گوری نزدیک تفلیس قرار دارد. اولین بار مجسمه‌ها نزدیک مقبره سربازان در واک پارک تفلیس نصب شد. سالها بعد، این اثر هنری که نماد شجاعت دلاوران گرجی است، به شهر گوری منتقل شد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc