https://gateway.trip.ir/api/

چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 راهنمای سفر

چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم

فرودگاه جدید استانبول از سال 2019 به صورت رسمی آغاز به کار کرد و به یکی از فرودگاه‌های اصلی شهر تبدیل شد. هدف از ساخت این فرودگاه که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد، دسترسی آسان ساکنان مناطق اروپایی به فرودگاه و کاهش حجم مسافران فرودگاه‌های بین‌المللی آتاتورک و صبیحه گوکچن بود. در حال حاضر بسیاری از مسافران از طریق فرودگاه جدید وارد استانبول می‌شوند؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود این فرودگاه، که بزرگ‌ترین فرودگاه ترکیه و جهان به شمار می‌رود، تا سال 2025 پذیرای بیش از 200 میلیون مسافر باشد. از آنجا که اغلب گردشگران در هتل‌های نزدیک به مرکز شهر و به ویژه میدان تکسیم اقامت دارند، احتمالا این سوال ایجاد می‌شود که چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم؟ اگر چند دقیقه از وقتتان را به ما اختصاص دهید و تا پایان مقاله همراهمان باشید، پاسخ این سوال را پیدا خواهید کرد.

مسیر میدان تکسیم تا فرودگاه استانبول روی نقشه گوگل

تاکسی؛ راهی سریع و آسان برای رسیدن از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول

تاکسی‌ها در سراسر شهر استانبول پراکنده شده‌اند و شما را به مقصد موردنظرتان می‌رسانند. فاصله میدان تکسیم تا فرودگاه جدید استانبول حدودا 40 کیلومتر است. برای رسیدن به فرودگاه استانبول در میدان تکسیم سوار تاکسی شوید؛ اگر با ترافیک‌های سرسام‌آور استانبول مواجه نشوید، در کمتر از یک ساعت به فرودگاه جدید خواهید رسید.

هزینه تاکسی در شهر استانبول کمی بالا است. هزینه تاکسی از فرودگاه استانبول تا میدان تکسیم بیش از 150 لیر است. البته روش‌های بهتری برای داشتن یک سفر اقتصادی وجود دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

اتوبوس های فرودگاهی استانبول

تصویری از اتوبوس های فرودگاهی استانبول

اتوبوس های فرودگاهی؛ وسیله‌ای در دسترس و ارزان برای حمل و نقل مسافران

استفاده از اتوبوس در استانبول بسیار مقرون‌به‌صرفه است. شما با تهیه یک استانبول کارت به راحتی می‌توانید از خدمات حمل‌و‌نقل عمومی این شهر استفاده کنید. اتوبوس‌هایی که از میدان تکسیم تا فرودگاه جدید استانبول تردد می‌کنند، اختصاصی هستند و فقط در ایستگاه‌های فرودگاه، میدان تکسیم و نورتپه توقف دارند. این اتوبوس‌ها در استانبول با عنوان سرویس حمل و نقل فرودگاهی فعال هستند و معروف‌ترین آن‌ها Havaist (هاوا ایست) نام دارد.

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس فرودگاهی فقط 5 دقیقه تا میدان تکسیم فاصله دارد. برای استفاده از این اتوبوس‌های هاواایست باید خود را به ایستگاه تکسیم عبدالحک حمیت (Taksim Abdulhak Hamit) برسانید. اتوبوس‌های Havaist به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و فاصله حرکت هر یک از آن‌ها بین 15 تا 30 دقیقه است. این اتوبوس‌ها در هر سفر بین شهری، 46 مسافر را حمل می‌کنند.

برای استفاده از سرویس حمل و نقل فرودگاهی باید استانبول کارت داشته باشید. این اتوبوس‌های فرودگاهی به دو نوع خصوصی و عمومی تقسیم می‌شوند. استفاده از اتوبوس‌های فرودگاهی عمومی صرفه اقتصادی بیشتری دارد و هزینه آن‌ها حدود 25 لیر است. با استفاده از اتوبوس‌های Havaist می‌توانید از مناطق مختلف استانبول به فرودگاه جدید بروید. بهترین راه رسیدن به فرودگاه جدید استانبول از میدان تکسیم استفاده از همین اتوبوس‌ها است.

از فرودگاه جدید استانبول به تکسیم با مترو

مترو، همیشه یکی از بهترین راه‌ها برای تردد بین شهری به شمار می‌رود. با استفاده از این قطارهای زیرزمینی، مسافت مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن سپری کنید.

برای اینکه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول (و برعکس) بروید باید در این میدان سوار خط M2 مترو شوید و تا ایستگاه مجیدیه کوی همین مسیر را ادامه دهید؛ سپس سوار قطارهای خط M7 شوید و در ایستگاه کایتحانه پیاده شوید. دوباره در همین ایستگاه سوار مترو شوید و در ایستگاه فرودگاه جدید، قطار را ترک کنید. به همین راحتی از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول می‌رسید. برای استفاده از مترو باید استانبول کارت داشته باشید.

و در نهایت …

در این مقاله به سوال چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم؟ پاسخ دادیم و روش‌های مختلف را بررسی کردیم. شما به عنوان یک گردشگر می‌توانید برای طی این مسافت از تاکسی شهری، اتوبوس و مترو استفاده کنید. مقرون‌به‌صرفه‌ترین و سریع‌ترین راه، اتوبوس‌های سرویس حمل و نقل فرودگاهی (هاوا ایست) هستند که شما را با کمترین هزینه و سریع‌ترین زمان به مقصد می‌رسانند. اگر می‌خواهید یک سفر ارزان قیمت و در عین حال باکیفیت و به‌یادماندنی به استانبول داشته باشید، همین حالا تور استانبول را از طریق سایت تریپ رزرو کنید.

سوالات متداول

چطور از میدان تکسیم به فرودگاه استانبول برویم؟

برای رسیدن به فرودگاه استانبول از میدان تکسیم می توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس های فرودگاهی استفاده کنید.

از میدان تکسیم تا فرودگاه جدید استانبول چقدر راه است؟

از فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم حدودا 40 کیلومتر راه است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc