https://gateway.trip.ir/api/

پارک ارم تهران

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

پارک ارم تهران

تفریح و سرگرمی برای هر سن و سالی لازم و ضروری است. افراد با تفریح کردن، کیفیت زندگی خود را افزایش می دهند و روحیه‌شان را تقویت می‌کنند. تفریح و سرگرمی برای هر فرد تعریف مشخصی دارد؛ اما اولین مکانی که برای تفریح به ذهن اغلب افراد خطور می‌کند، پارک و شهربازی است. پارک ارم، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین اماکن تفریحی در تهران است. اهالی پایتخت می‌توانند پس از گذراندن یک روز پر از مشغله به این پارک پناه ببرند و از تفریحات موجود در آن نهایت استفاده را کنند. برای آشنایی بیشتر با پارک ارم تهران، مطالعه ادامه مطلب پیش‌رو را از دست ندهید.

آشنایی با پارک ارم و تاریخچه آن

پارک ارم در سال 1350 با وسعت 72 هکتار و با نام پارک خرم در کیلومتر 4 اتوبان کرج، بعد از اتوبان ستاری احداث شد. این شهربازی همچنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفریحی ایران شناخته می‌شود. در گذشته تعداد مراکز تفریحی و پارک‌های تهران به اندازه امروز نبود؛ از‌این‌رو بسیاری از کودکان و نوجوانان تهرانی، اوقات فراغت خود را در این پارک سپری کرده و خاطرات بسیاری از مجموعه ارم دارند.
اگر می‌خواهید یک روز را فارغ از هر نوع دل‌مشغولی و نگرانی سپری کنید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید، پارک ارم تهران را به شما پیشنهاد می‌دهیم. برای آشنایی بیشتر با بازی‌ها و امکانات این پارک، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی بازی‌های پارک ارم؛ مهیج‌ترین بازی‌ها برای کودکان و بزرگسالان

پارک ارم شامل سه شهربازی و بیش از 110 بازی متفاوت است. بازی‌های موجود در این شهربازی‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند و برای سنین مختلف طراحی شده‌اند. در ادامه تعدادی از بازی‌های پارک ارم را به تفکیک سن به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  • بازی های کودک و نوجوان پارک ارم: رالی کودک، قوی گردان، تاب کودک، آسانسور، کشتی صبا، اسب گردان، فریزبی کودک، آستروجت، سرسره بادی، تونل وحشت، سفینه، استخر توپ، مینی جت، کشتی کودک،‌ ماشین برقی کودکان، فان اسپریت، آفتاب و مهتاب
  • بازی های بزرگسالان پارک ارم: سفینه، چرخ و فلک، کشتی امیر، دیسک و کاستر، جایرسوئینگ، کاترپیلار، سقوط آزاد، ماشین برقی بزرگسالان، فیلیپر، فریزبی بزرگسالان، سالتو، سورتمه، تاب زنجیری بزرگسال و کارتینگ. برخی از بازی‌های این مجموعه مانند تله‌سیژ، قطار بادی، آبشار، اسکیت هوایی و بازی‌های کامپیوتری محدودیت سنی ندارند و همه افراد می‌توانند از آن ها استفاده کنند. برای استفاده از هر بازی باید به ازای هر فرد هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. با هر سن و سلیقه‌ای که باشید، لحظات خاطره‌انگیزی را در پارک ارم تجربه خواهید کرد. با ما همراه باشید تا در بخش بعدی سایر امکانات پارک ارم را نیز به شما معرفی کنیم.

دریاچه پارک ارم تهران و ماهیگیری در آن

پارک ارم علاوه بر بازی‌های مهیج برای انواع سنین، شامل چندین سینمای سه و چهاربعدی، باغ وحش، سیرک آفتاب، دریاچه، استخر، کافه، رستوران و آمفی تئاتر است. علاقه‌مندان می‌توانند در دریاچه پارک ارم تهران به قایق‌سواری بپردازند و همچنین ماهیگیری کنند؛ البته برای انجام این فعالیت‌ها باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. برای مثال هزینه قایق سواری در پارک ارم با توجه به نوع قایق متفاوت است.

باغ وحش پارک ارم تهران

باغ وحش ارم یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مراکز نگهداری از حیوانات در ایران است. در واقع این باغ وحش از زمان ناصرالدین شاه و پیش از احداث پارک ارم در این منطقه وجود داشته است. بسیاری از باغ وحش‌ها به درستی به حیوانات رسیدگی نمی‌کنند؛ اما کلیه حیوانات موجود در ارم، وضعیت روحی و جسمی مناسبی دارند. بیش از 800 جانور از 120 نوع مختلف در باغ وحش ارم نگهداری می‌شوند. انواع حیوانات همچون ببر سیبری، گوزن زرد اروپایی، فیل، مار پیتون، یوز ایرانی، گورخر، کرکس مصری، پلیکان، گرگ، روباه، میمون و طاووس در مجموعه ارم قابل مشاهده هستند.

باغ وحش ارم تهران

عکسی از باغ وحش ارم تهران

ساعت کاری پارک ارم تهران

شهربازی ارم همه روزه از ساعت 10:00 تا 23:00 به روی علاقه‌مندان باز است؛ البته باغ وحش این مجموعه پیش از تاریک شدن هوا بسته می‌شود. توجه داشته باشید که ساعات اعلام شده، با توجه به تغییر فصل و مناسبت‌های مختلف دچار تغییر می‌شود. برای اطلاع دقیق از ساعت کاری پارک ارم باید به سایت رسمی مجموعه مراجعه کنید.

پارک ارم امروز باز است؟

پارک ارم به طور معمول در تعطیلات و سایر روزهای هفته باز است. اما اگر در روز خاصی تردید داشتید که آیا پارک ارم امروز باز است یا نه؟ قبل از رفتن با تلفن مجموعه تماس بگیرید و از تعطیل بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

تلفن گویا پارک ارم: 02144113083

همچنین در سایت پارک ارم هم ساعت فعالیت مجموعه در هر روزی از سال را می‌توانید مشاهده کنید.

سایت پارک ارم: www.erampark.ir

نحوه دسترسی به پارک ارم تهران

برای دسترسی به پارک ارم میتوانید از وسایل نقلیه عمومی و همچنین خودروی شخصی استفاده کنید. اگر قصد دارید با خودروی شخصی به پارک ارم بروید، در صورت آشنا نبودن با مسیر، حتما از نقشه‌های آنلاین استفاده کنید که در کلیه گوشی‌های هوشمند وجود دارند. اتوبوس‌های خطی میدان آزادی- کرج نیز انتخاب خوبی برای رسیدن به پارک ارم هستند.

پارک ارم تهران با مترو

یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این پارک، ایستگاه متروی ارم سبز، واقع در خط چهار متروی تهران، است که فقط پنج دقیقه با پارک فاصله دارد. برای رفتن به پارک ارم با مترو کافی است خود را به خط چهار مترو تهران برسانید و در ایستگاه ارم سبز از قطار پیاده شوید.

قیمت بلیط های پارک ارم سال 1402 چقدر است؟

قیمت بلیط های پارک ارم در سال 1402 با توجه به نوع وسیله بازی، متغیر است؛ همچنین برای ورود به سایر بخش‌های پارک نیز باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. در حال حاضر ورودی پارک ارم برای هر ماشین مبلغ 25000 تومان است و هزینه بازدید از باغ وحش ارم نیز 60 هزار تومان به ازای هر نفر است. هزینه ماهیگیری در دریاچه ارم نیز 120هزار تومان برای هر شخص در نظر گرفته شده است. هزینه تله کابین ارم هم 45000 تومان به ازای هر نفر است که فقط مسیر رفت یا برگشت را شامل می شود. هرچه تعداد بازی‌ها و تفریحات انتخابی شما بیشتر باشد، باید هزینه بالاتری را پرداخت کنید. قیمت بلیط وسایل بازی پارک ارم سال 1402 از 30 هزار تومان به بالا است. در جدول زیر قیمت برخی از بازی های شهربازی ارم را مشاهده می‌کنید:

نام بازیقیمت بلیط
آبشار35 هزار تومان
سورتمه40 هزار تومان
تاور گردان35 هزار تومان
آستروجت35 هزار تومان
ستاره گردان75 هزار تومان
فریزبی40 هزار تومان
ماشین برقی بزرگسال35 هزار تومان
اسب گردان30 هزار تومان
تاپ اسپین40 هزار تومان

جدول قیمت وسایل بازی پارک ارم در سال 1402

سیرک پارک ارم تهران

در مجموعه پارک ارم یک سیرک نیز قرار دارد که می توانید به همراه کودکان خود در سانس 19:00 و 22:00 در آن شرکت کنید و از تماشای نمایش های آن لذت ببرید. در حال حاضر هزینه بلیط سیرک پارک ارم برای جایگاه عادی 90 هزار تومان و برای جایگاه وی آی پی 120 هزار تومان است.

شهربازی ارم تهران

عکسی از شهربازی ارم تهران

کلام آخر

در این مقاله به معرفی پارک ارم تهران پرداختیم و کلیه امکانات و بازی‌های موجود در این مجموعه را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید برای سپری کردن یک روز شاد و جذاب به این پارک در کیلومتر 4 اتوبان کرج مراجعه کنید. اگرچه پارک ارم در مرکز پایتخت قرار ندارد و کمی از مرکز شهر دور است؛ اما دسترسی به آن اصلا دشوار نیست و به راحتی می‌توانید با استفاده از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی خود را به پارک ارم برسانید. اگر ساکن تهران هستید یا قصد سفر به این شهر را دارید، حتما بازدید از پارک ارم و همچنین باغ وحش آن را در برنامه‌هایتان قرار دهید. برای سفر به تهران کافی است همین حالا بلیط تهران را از طریق سایت تریپ و فقط با چند کلیک خریداری کنید. مطمئن باشید که بهترین سفرها را با تریپ تجربه خواهید کرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc