https://gateway.trip.ir/api/

سفر گرجستان با طعم موسیقی

به روز رسانی: 14 تیر ، 1399 جاذبه های گردشگری

سفر گرجستان با طعم موسیقی

لذت شرکت در فستیوال‌های مختلف را در سفر گرجستان تابستانی از دست ندهید. 5 فستیوال‌ موسیقی در این کشور برگزار می‌شود که به عنوان رویداد گردشگری، هواداران زیادی پیدا کرده است. اگر تابحال از این جشنواره‌ها بی‌خبر بودید، با ما همراه شوید: 

1.فستیوال راک

اپن ایر، فستیوال بین‌المللی راک و الکترونیک است که هر سال در تفلیس برگزار می‌شود. اولین بار در سال 2009 و با جذب هنرمندان و گروه‌های موسیقی معروف از سراسر دنیا مانند آرکایو، آکواریوم، آدریاتیک و... راه‌اندازی شد. این جشنواره سه تا چهار روز در فضایی بزرگ، بیرون تفلیس برگزار می‌شود. این رویداد از عصر شروع و تا نزدیک صبح ادامه دارد. 

2. فستیوال جاز باتومی

فستیوال سالانه جاز در شهر باتومی برپا می‌شود. این رویداد موسیقی در ماه جولای پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان است. با خرید بلیط هواپیما در این ماه، شانس شرکت در فستیوالی متفاوت خواهید داشت. این جشنواره اولین بار سال 2007 آغاز شد و هرسال مفصل‌تر ادامه می‌یابد. علاوه بر جاز، موسیقی هیپ هاپ، آر اند بی و فانک اضافه شده است. در فستیوال سال قبل هنرمندان مشهوری چون اسنوپ‌داگ، سرجیومندس و مارک گری حضور داشتند.

3. فستیوال آرت-ژن

اگر علاقه‌مند به شنیدن موسیقی محلی معاصر، دیدن رقص ملی و تجربه فرهنگ بومی هستید، فستیوال آرت-ژن را در تور تفلیس از دست ندهید. این جشنواره از سال 2003 تا کنون برگزار می‌شود. این رویداد در فصل تابستان و در موزه اتنوگرافی تفلیس در جریان است. برخلاف دیگر جشنواره‌ها، آرت-ژن حداقل یک هفته ادامه خواهد داشت. 

4. فستیوال موسیقی الکترونیک

این رویداد موسیقی به نام جم فست از سال 2015 شروع به کار کرد. فضایی جدید در عرصه موسیقی گرجستان که در ساحل دریای سیاه و شهر آناکلیا برگزار می‌شود. در فستیوال اول 123 هنرمند بین‌المللی و 10000 مهمان به مدت 9 شب حضور داشتند. 

5. فستیوال جاز تفلیس

در روزهای گرم تابستان، تفلیس برای برپایی فستیوال جاز آماده می‌شود. این فستیوال بار اول سال 1978، زمانی که گرجستان بخشی از حکومت شوروی بود، آغاز به کار کرد. بزرگترین فسیتوال جازی که آن زمان در جماهیر شوروی برگزار ‌شد. این فستیوال از سال 2000 دوباره از سر گرفته شد و پذیرای طرفداران خود از سراسر دنیاست.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc