https://gateway.trip.ir/api/

بهترین غذاهای هندی در سفر به هندوستان

به روز رسانی: 09 اسفند ، 1402 راهنمای سفر

بهترین غذاهای هندی در سفر به هندوستان

احتمالا شما هم با شنیدن نام غذاهای هندی یاد طعم تند و تیز آنها می افتید. غذا، بخشی از فرهنگ هر کشور است. گردشگران با سفر به شهرها و کشورهای مختلف دنیا و امتحان کردن غذاهای محلی هر ناحیه با فرهنگ و آداب و رسوم آن ناحیه بیشتر آشنا می‌شوند. هندوستان یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای آسیایی با فرهنگ‌های مختلف است. این سرزمین به شهرها و نواحی متعددی تقسیم می‌شود که هر یک از آن‌ها غذای مخصوص به خود را دارند. انتخاب بهترین و خوشمزه ترین غذای هندی در سفر به هندوستان کار بسیار دشواری است؛ اما در این مقاله تعدادی از مشهورترین و پرطرفدارترین غذاهای هندی را که در اغلب نواحی این کشور طبخ می‌شوند به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با لیست غذاهای هندی، مطالعه ادامه متن را از دست ندهید.

غذاهای هندی

تصویری از غذاهای هندی

مرغ کره‌ای؛ پرفروش‌ترین غذا در رستوران‌های هندوستان

مگر می‌شود کسی به هندوستان برود و مرغ کره‌ای (Butter Chicken) را امتحان نکند؟ مرغ کره‌ای از پرفروش‌ترین غذاها در رستوران‌های هندوستان به شمار می‌رود. آوازه این غذا به سایر کشورها نیز رسیده است و با اندکی تغییر در دستور پخت، تهیه می‌شود. اگرچه ماده اصلی این غذای هندی را مرغ تشکیل می‌دهد، اما طعم آن با مرغ‌های معمولی بسیار متفاوت است؛ زیرا از ادویه‌های بسیاری همچون گشنیز، فلفل قرمز، زیره سیاه، هل، پودر کاری و ادویه‌های مخصوص هندی در پخت آن استفاده می‌شود. مرغ کره‌ای را اغلب با برنج هندی سرو می‌کنند؛ اما این غذا به صورت کبابی و به همراه نان نیز بسیار خوشمزه می‌شود. مرغ کره ای یکی از بهترین غذاهای هندی با مرغ به شمار می آید.

مرغ تندوری؛ یکی از محبوب‌ترین غذاهای هندی

مرغ تندوری (Tandoori Chicken) یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع غذاهای هندی است که در اقصی نقاط این کشور طبخ می‌شود؛ اما از غذاهای اصلی شمال هند به شمار می‌رود. این مرغ در کشورهای دیگری مانند پاکستان نیز پخته می‌شود؛ اما دستور پخت متفاوتی دارد و طعم آن به پای مرغ تندوری هندی نمی‌رسد. این مرغ با ماست و ادویه‌ای مخصوص به نام تندور درست می‌شود و مزه بسیار خاص و فوق‌العاده‌ای دارد. در سفر به هندوستان، امتحان کردن این غذا را در برنامه خود قرار دهید.

مرغ تندوری

عکسی از مرغ تندوری

ماسالا دوسا؛ محبوب‌ترین غذا در جنوب هندوستان

ماسالا دوسا (Masala Dosa) یکی از غذاهای محلی محبوب در جنوب هندوستان است. برای پخت این غذا از برگ کاری، برنج، عدس و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. ظاهر این غذا شباهت بسیاری به کرپ دارد؛ اما طعم آن مشابه سمبوسه است؛ پس اگر در سفر به هندوستان به دنبال غذایی با طعم آشنا هستید، حتما ماسالا دوسا را امتحان کنید. البته این غذا به همراه سس چاتنی و گیاه سمبر هندی سرو می‌شود که طعم خاصی به آن می‌دهند.

روگان جوش؛ تندترین غذای هندی

فلفل یکی از ادویه‌های اصلی در غذاهای هندی است؛ اما برخی از غذاهای محلی هندوستان مانند روگان جوش (Rogan Josh) یا روغن گوشت بسیار تند هستند. اگر علاقه‌ای به غذاهای تند ندارید، روگان جوش را امتحان نکنید. برای پخت این غذا باید گوشت بره را با سس گوجه مخلوط کرده و ادویه‌های مخصوص به آن اضافه کنید. این خورش هندی معمولا با برنج سرو می‌شود و بسیار تند است.

روگان جوش نه فقط در هندوستان بلکه در سایر کشورها نیز طرفداران بسیاری دارد و یک غذای هندی محبوب در دنیا به شمار می‌رود.

داهی وادا؛ غذایی متفاوت و خوشمزه

یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین غذاهای هندی، داهی وادا (Dahi Vada) است. اگر عاشق تجربه‌های جدید هستید، این غذا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مواد اصلی تشکیل‌دهنده داهی وادا، عدس، فلفل و زنجبیل است. این مواد را به شکل توپ درمی‌آورند و در روغن سرخ می‌کنند؛ سپس این گوی‌های سوخاری را با ماست شیرین می‌پوشانند. این غذا در اغلب نواحی هندوستان پخته می‌شود. جالب اینجا است که هر ناحیه برای تزیین داهی وادا از مواد مختلفی استفاده می‌کنند که در این بین، آناناس و انار از محبوب‌ترین‌ها هستند. در کنار این غذا نیز معمولا ترشی آلوچه سرو می‌شود.

آلو گوبی؛ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی هند

وقتی صحبت از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای هندی در سفر به هندوستان باشد، باید به آلو گوبی (Aloo Gobi) نیز اشاره کنیم. این غذا با ترکیب سیب‌زمینی، گل کلم، گوجه فرنگی، لیمو، سیر، زنجبیل و انواع ادویه‌های خوشمزه و مخصوص هندی درست می‌شود. آلو گوبی در بین گیاه‌خواران و سایر مردم هند طرفداران بسیاری دارد. به گردشگران نیز توصیه می‌کنیم که آلو گوبی که یکی از لذیذترین غذاهای هندی است را حتما امتحان کنند.

آلو گوبی

عکسی از غذای هندی آلو گوبی

وادا پاو؛ مشهورترین غذای هندی خیابانی

غذاهای خیابانی هند شهرت جهانی دارند و گردشگران استقبال بسیاری از آن‌ها می‌کنند. وادا پاو (Vada pav) یکی از غذاهای خیابانی است که اغلب در گوشه و کنار خیابان‌های بمبئی پیدا می‌شود. این غذا با نام همبرگر گیاهی نیز شناخته می‌شود و در بین گیاه‌خواران طرفداران بسیاری دارد. ماده اولیه وادا پاو را سیب‌زمینی‌‌های گرد و شکم‌پر تشکیل می‌دهند که به شکل همبرگر درآمده و به همراه نان سرو می‌شوند. این غذا قیمت مناسبی دارد و از غذاهای خیابانی محبوب به شمار می‌رود.

سوپ دال عدس هندی

یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای هندی، سوپ دال عدس است که در میان ایرانیان نیز طرفدار دارد. این خوراک خوشمزه که از ترکیب عدس با پیاز، سیب‌زمینی، هویج، سیر، رب گوجه‌فرنگی و جعفری تهیه می‌شود، غذایی مقوی است که می‌تواند به عنوان عصرانه نیز میل شود. اگر در جشن رنگ هند که در ابتدای فصل بهار برگزار می‌شود، شرکت کنید، می‌توانید از این خوراک خوشمزه نیز بچشید و طعم خوشایند آن را در خاطرات خود حفظ کنید.

سفر به هندوستان با تریپ

غذا خوردن یکی از بخش های اصلی هر سفر است و بسیاری از افراد علاقه زیادی به امتحان غذاهای محلی هر شهر و کشور دارند. هند کشوری پهناور و پرجمعیت است که هر بخش از آن فرهنگ‌های مختلفی دارند و حتی ذائقه غذایی آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. در این مقاله تعدادی از خوشمزه ترین و بهترین غذاهای هندی در سفر به هندوستان را به شما عزیزان معرفی کردیم تا پیش از سفر،‌ اطلاعات مختصر و مفیدی درباره ذائقه غذایی مردم این کشور به دست آورید. برای خرید تور هند یا رزرو هتل در این کشور، همین حالا از طریق سایت تریپ اقدام کنید. اگر طعم غذاهای هندی را چشیده اید، منتظر خواندن تجربه شما در قسمت نظرات هستیم.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc