https://gateway.trip.ir/api/

ارز دانشجویی و شرایط دریافت آن

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

ارز دانشجویی و شرایط دریافت آن

شرایط جدید ارز دانشجویی و نحوه دریافت آن اعلام شد. مجید توکلی مدیر تالار مرکز مبادله ارز و طلا از اختصاص ارز دانشجویی به متقاضیان خبر داد. بر اساس مقررات جدید، دانشجویان برای دریافت شهریه ۱۳ هزار دلار و برای اسکان نیز ۱۵۰۰ یورو دریافت خواهند کرد. در ادامه این پست جزئیات بیشتری از ارز دانشجویی و نحوه دریافت آن را با شما در میان می گذاریم.

ارز دانشجویی را از کجا بگیریم؟

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مسعود توکلی درباره شرایط دریافت ارز دانشجویی گفت: «با هماهنگی انجام شده بین مرکز مبادله با وزارت علوم و همچنین وزارت بهداشت، دانشجویان بورسیه و غیربورسیه متقاضی ارز دانشجویی، می توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین وزارت بهداشت تحت عنوان «سامانه موحد» و همچنین سامانه جامع امور دانشجویان وزارت علوم تحت عنوان «سامانه سجاد» به صورت غیرحضوری ثبت نام کنند.»

دانشجویان وزارت علوم می توانند از طریق لینک سامانه درخواست ارز دانشجویی دانشجویان وزارت علوم فرم درخواست ارز دانشجویی را پر کنند.

توکلی در ادامه افزود: «دانشجویان بعد از ثبت درخواست ارز دانشجویی در سامانه وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین پس از اخذ کد رهگیری می توانند با مراجعه به بانک ارز خود را در بازه زمانی مشخص دریافت کنند؛ بنابراین استفاده از کد رهگیری زمان مشخصی دارد و امکان دریافت ارز در یک بازه زمانی دیگر وجود ندارد.»

ارز دانشجویی چقدر است؟

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده در تاریخ 12 اسفند 1401 به هر متقاضی 13 هزار دلار برای شهریه و 1500 یورو برای اسکان ارز دانشجویی تعلق می گیرد. ارز دانشجویی با ارز بازار آزاد اختلاف قیمت دارد و چندین هزار تومان ارزان تر است.

ارز دانشجویی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

تحصیل در خارج از کشور مهم ترین شرط دریافت ارز دانشجویی است. برای دریافت ارز دانشجویی حتما باید در خارج از کشور در حال تحصیل باشید یا اینکه از یک دانشگاه خارجی پذیرش بدون قید و شرط دریافت کرده باشید. همچنین باید توجه داشته باشید دانشگاهی که در آن به عنوان دانشجو تحصیل می کنید و یا از آنجا پذیرش گرفته اید، حتما باید مورد تایید وزارت علوم باشد و در لیست سطوح الف،ب،ج این وزارت خانه به ثبت رسیده باشد. اگر این شرط محقق نشود، به شما ارز دانشجویی تعلق نخواهد گرفت. در اغلب موارد ارز دانشجویی به متقاضیان دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc