https://gateway.trip.ir/api/

بهترین جاهای دیدنی مارماریس ترکیه کجاست؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

جاهای دیدنی مارماریس ترکیه کجاست؟

اگر قصد سفر به شهر بندری مارماریس را داشته باشید، در ابتدا باید اطلاعات کافی درباره اماکن گردشگری این شهر به دست آورید و بهتر است این کار را پیش از سفر انجام دهید. مارماریس در جنوب غرب ترکیه و در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر همچون بهشتی روی زمین است و طبیعت خیره‌کننده و بسیار جذابی دارد؛ همچنین آثار باستانی متعددی نیز در نقاط مختلف شهر به چشم می‌خورند.

اگر پیش از سفر درباره اماکن دیدنی مقصد موردنظر تحقیقات کافی انجام دهید و برنامه‌ریزی داشته باشید، قطعا سفر شیرین‌تری را تجربه خواهید کرد. در این مقاله به سوال «جاهای دیدنی مارماریس ترکیه کجاست؟» پاسخ خواهیم داد تا شما عزیزان در طول سفر به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی دچار مشکل نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به جاذبه های گردشگری مارماریس، مطالعه ادامه مطلب پیش‌رو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

قلعه مارماریس

تصویری از بنای قدیمی قلعه مارماریس

قلعه و موزه مارماریس؛ قدیمی‌ترین بنا در مارماریس

قلعه و موزه باستان‌شناسی مارماریس در مارماریس مارینا واقع شده‌ است و از مکان‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود. تاریخچه قلعه مارماریس به 1044 سال پیش از میلاد برمی‌گیرد. این قلعه در ابتدا توسط یونانی‌ها ساخته و سپس به دستور اسکندر مقدونی بازسازی شد. قلعه مارماریس از 18 خانه و یک طاق تشکیل شده و یک چشمه نیز در آن وجود دارد. این قلعه تا سال 1970 محل اقامت بود؛ سپس طی سال‌های 1980 تا 1990 مرمت شد و به‌عنوان موزه تغییر کاربری داد.

قلعه مارماریس چشم‌انداز بسیار زیبایی به خلیج مارماریس دارد و یکی از دیدنی‌ترین آثار باستانی شهر به شمار می‌رود. برای بازدید از موزه باستان‌شناسی می‌توانید همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 18:30 به این مکان مراجعه کنید. اگر تور مارماریس نوروز را برای گذراندن تعطیلات بهاری خود انتخاب کردید، بازدید از قلعه مارماریس را هرگز از یاد نبرید.

دالیان مارماریس

نمایی از قایق سواری در رود دالیان مارماریس

دالیان؛ از جذاب‌ترین مناطق گردشگری مارماریس

شهر دالیان در 80 کیلومتری جنوب شرقی مارماریس واقع شده و با استفاده کشتی و اتوبوس قابل دسترسی است. این شهر یکی از جذاب‌ترین مناطق مارماریس محسوب می‌شود و شهرت جهانی دارد. ساحل ماسه‌ای ایزتوزو یا ساحل لاکپشت‌ها، حمام گل، رودخانه دالیان و منطقه باستانی کائونوس از جمله اماکن گردشگری شهر دالیان هستند که حدود 2 تا 3 روز از وقت شما را به خود اختصاص خواهند داد.

اگر به آثار باستانی علاقه‌مند باشید یا از طبیعت لذت ببرید،‌ در هر صورت دالیان با روحیات شما سازگار است. با تور مارماریس در فصل بهار یا اوایل تابستان به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی سفر کنید و خاطرات شیرینی را رقم بزنید.

ایچملر؛ ساحلی زیبا در مارماریس با آب کم عمق و شفاف

ساحل ایچملر به دلیل آب کم عمق و بسیار شفاف، شهرت پیدا کرده است. این ساحل که در فاصله 8کیلومتری مارماریس قرار دارد با منظر کوهستانی خیره‌کننده پوشانده شده و به تفرجگاه مردم محلی و گردشگران تبدیل شده است. کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در کنار اجراهای زنده و جشن و پایکوبی، محیطی بسیار دل‌پذیر و جذاب پدید آورده است. شما می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان در این ساحل بنشینید و از غروب خورشید نیز لذت ببرید.

پارک ملی مارماریس

پارک ملی مارماریس بیشتر خط ساحل و جنگلی این شهر را شامل می‌شود و در سمت شرق شهر مارماریس قرار دارد. بسیاری از مسافران تصمیم می‌گیرند این منطقه سبز و ساحلی را از روی قایق تماشا کنند؛ اما می توانید با رفتن به خود پارک، جاذبه‌های این منطقه را بهتر کشف کنید. تورهای سافاری و همچنین امکان اسب سواری در پارک ملی مارماریس مهیا است. درختان بلوط، چنار و کاج قرمز بیشتر جنگل های این منطقه را تشکیل می‌دهند. در پارک ملی مارماریس جانوران مختلفی از جمله بزهای وحشی و پرندگانی نظیر عقاب و شاهین را می‌توانید ببینید.

جزیره ییلدیز مهم ترین قسمت پارک ملی مارماریس است که تور لیدرها به آن «جزیره بهشتی» می‌گویند. ییلدیز آداسی یک اسکله تفریحی هم دارد و استراحتگاه‌های کوچکی هم در آنجا تعبیه شده است که مناظر پانورامای فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

یادمان ساریانا؛ پیشگوی سلطان سلیمان عثمانی

یادمان ساریانا که از لحاظ تاریخی و مذهبی اهمیت بسیاری برای اهالی مارماریس دارد، در شمال‌ترین نقطه شهر قرار گرفته است. سارینا یا مادر بلوند، یک پیشگوی مشهور در سده شانزدهم میلادی بوده است که افراد بسیاری از جمله سلطان سلیمان عثمانی به او مراجعه می‌کرده‌اند. یادمان ساریانا در حال حاضر مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و سالانه بازدیدکنندگان قابل‌توجهی از سراسر دنیا دارد. به تازگی نیز در نزدیکی این یادمان یک مسجد بنا شده است.

جزیره کلئوپاترا

تصویری از سواحل زیبای جزیره کلئوپاترا در مارماریس

جزیره کلئوپاترا؛ مکانی بکر با شن‌های طلایی رنگ

در فهرست جاهای دیدنی مارماریس ترکیه به جزیره بکر و زیبای کلئوپاترا می‌رسیم. این جزیره در فاصله 18کیلومتری مارماریس واقع شده و برای دسترسی به آن باید از لنج استفاده کنید. کلئوپاترا ساعت بازدید مشخصی دارد و ورود به آن رایگان نیست. در تابستان‌ها از ساعت 8:30 تا 19:00 و در زمستان‌ها از ساعت 8:30 تا 17:30 امکان بازدید از جزیره برای عموم مردم فراهم است.

دلیل شهرت جهانی جزیره کلئوپاترا، شن‌های طلایی رنگ ساحل آن است. این جزیره بهترین مکان برای لذت بردن از طبیعت، تماشای غروب شنا کردن و حمام آفتاب است. در کافه‌ها و رستوران‌های جزیره بنشینید و در کنار نوش جان کردن یک وعده غذایی لذیذ یا یک نوشیدنی گوارا، از زیبایی نفس‌گیر طبیعت و دریا و غروب آفتاب لذت ببرید. اگر به آثار باستانی علاقه دارید نیز می‌توانید به دیدن بقایای شهر سدیر بروید. در تور مارماریس، بازدید از جزیره کلئوپاترا را هرگز فراموش نکنید.

دهکده تورگوت؛ روستایی تماشایی و آرامش‌بخش در مارماریس

تورگوت یک دهکده بسیار زیبا در فاصله 31کلیومتری جنوب غربی مارماریس است و جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است. منطقه باستانی هگاسوس، آبشار و قلعه تورگوت، کلوپ قایق‌های بادبانی و فروشگاه‌های فرش از اماکن گردشگری این دهکده به شمار می‌روند. البته رستوران‌ها و کافه‌های دنج با غذاها و نوشیدنی‌های متنوع و خوشمزه را نیز باید به نقاط قوت روستای توگورت اضافه کنید. اگر به زندگی روستایی و حس آرامشی که این مناطق به انسان منتقل می‌کنند، علاقه‌مند هستید، دهکده تورگورت انتخابی ایده‌آل است.

پارک آبی مارماریس

نمایی از پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پارک آبی آتلانتیس و پارک آبی آکوادریم؛ بهترین مکان برای تفریحات آبی در مارماریس

آکوادریم و آتلانتیس از محبوب‌ترین پارک‌های آبی مارماریس هستند که بهترین تفریحات و بازی‌های هیجانی را در آن‌ها تجربه خواهید کرد. سرسره‌های متنوع، استخر موج، سقوط آزاد و بسیاری دیگر از سرگرمی‌های مهیج در پارک‌های آبی آکوادریم و آتلانتیس در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارند. اگر به‌دنبال یک روز هیجان‌انگیز هستید و نیاز به مقداری آدرنالین دارید، حتما به بهترین پارک‌های آبی مارماریس سر بزنید.

بازار بزرگ مارماریس

بازار بزرگ مارماریس مکانی برای خرید سوغات و صنایع دستی محل است. در سفر به مارماریس بازدید از بازار بزرگ این شهر را از دست ندهید. با گشت و گذار در بازار مارماریس با غرفه های زیادی مواجه می شوید که اجناس متنوعی را از خوراک، پوشاک و صنایع دستی و تزیینی به فروش می رسانند. قدم زدن در این بازار و خوش و بش کردن با فروشندگان مهربان و مهمان نواز مارماریس خالی از لطف نخواهد بود.

با تریپ به بهشت ترکیه سفر کنید

در این مقاله به سوال «جاهای دیدنی مارماریس ترکیه کجاست؟» پاسخ دادیم و تعدادی از مشهورترین و جذاب‌ترین اماکن گردشگری این جزیره را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر قصد سفر به مارماریس را دارید، فصل بهار و اوایل تابستان بهترین زمان بازدید از این شهر محسوب می‌شوند. مارماریس از زیباترین شهرهای توریستی است و به بهشت ترکیه شهرت دارد. بازدید از این شهر و طبیعت بی‌نظیر و آثار تاریخی شگفت‌انگیز آن را از خود دریغ نکنید.

شرکت خدمات مسافرتی هوایی تریپ با بیش از یک دهه سابقه درخشان،‌همواره در تلاش است تا بهترین امکانات و خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در این سایت بستری ساده برای شما فراهم کرده‌ایم تا با بهترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان بلیط هواپیما، هتل‌ و تور داخلی و خارجی را رزرو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در صفحه، با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول

مهم ترین جاهای دیدنی مارماریس کجاست؟

شهر دالیان، ساحل ایچملر و جزیره کلئوپاترا از مهم ترین جاهای دیدنی مارماریس است.

مارماریس کجاست؟

مارماریس یکی از شهرهای توریستی ساحلی در ترکیه است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc