https://gateway.trip.ir/api/

دالیان ترکیه و جاهای دیدنی آن

به روز رسانی: 28 خرداد ، 1402 جاذبه های گردشگری

دالیان از بهترین جاهای دیدنی مارماریس

دالیان از بهترین جاهای دیدنی مارماریس است که دارای انواع دریاچه های زیبا، کانال های هزارتویی و سواحل طبیعی که بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند.مارماریس در ضلع جنوب غربی ترکیه واقع شده است، بندر تجاری مارماریس مهم ترین بنادر جنوبی ترکیه به شمار می روند. یکی از شهرهای زیبای آن دالیان است.

مارماریس به دلیل قرار گرفتن در دریای اژه، علاوه بر اینکه یک بندر مهم است، یک قطب گردشگری مهم نیز محسوب می شود. منبع اصلی درآمد شهر مارماریس، علاوه بر بدروم و اولاچاتو یا شهرهای ساحلی ترکیه، گردشگری است. در سفر به مارماریس ابتدا باید حمام های ترکی را امتحان کنید، می توانید ساعت ها در کافه ها و بارهای این منطقه اقامت کنید و به موسیقی سنتی ترکی گوش دهید. 

تفریحات مارماریس در نوروز 1401

تفریحات مارماریس در نوروز 1401

جاذبه های گردشگری مارماریس

تعدادی جاذبه گردشگری در مارماریس وجود دارد. ساحل طلایی اچملر با رنگ فیروزه ای و طلایی، آب شفاف و آفتاب درخشانش برجسته ترین ساحل است. 
برای کسانی که عاشق خرید هستند، می توانید از بازار مارماریس به عنوان تفریح و خرید از مغازه های کوچک دیدن کنید. برای دوستداران طبیعت، می توانید از منطقه طبیعی دالیان مارماریس دیدن کنید که زیبا ترین نقاشی های سنگی را حکاکی کرده است، می توانید با قایق به آنجا بروید، موجودات دریایی کمیاب و لاک پشت های خارق العاده را تماشا کنید. 
در پایان هر روز می توانید در حمام ترکی استراحت کنید و برای درمان ماساژ بدن با گل انجام دهید. شما می توانید در مارماریس با استفاده از اتوبوس یا دولموش که یک اتوبوس کوچک است به مکان هایی خارج از شهر بروید. ارزان ترین تور مارماریس را از سایت تریپ تهیه کنید.

هتل های مارماریس

هتل های زیادی در مار ماریس وجود دارد که شامل هتل های لوکس و ارزان طبقه بندی می شود. هتل Casa De Maris Spa & Resort Hotel هتل هایی هستند که در چند قدمی ساحل واقع شده است و شامل استخر روباز، ساحل خصوصی، چندین رستوران با بوفه ویژه غذاهای سنتی و بین المللی و غذاهای دریایی می باشد. 
هتل دوسیت یک هتل ارزان قیمت است و از ویژگی های این هتل این است که در فاصله 300 متری از بلوار شنی و واترفرانت در مار ماریس واقع شده است. گزینه دیگر کلاب لیکیا برای خانواده ها است که در قلب منطقه مار ماریس واقع شده است.

سواحل مارماریس

مارماریس فعالیت‌ های لذت ‌بخش زیادی را برای انجام دارد، ازجمله آن ها لذت بردن از سواحل و پارک ‌های آبی، کلوپ ‌های شبانه، سفرهای روزانه با قایق به دالیان، شهر فرصت هایی برای لذت بردن از ورزش های آبی، دوچرخه سواری، شرکت در تورها و صرف غذا در رستوران های با کیفیت مارماریس دارد.
سواحل شگفت انگیز زیادی در مارماریس مانند سواحل Içmeler، Uzunyali و Kumlubuk وجود دارد، شما می توانید با تورهای دریایی با کشتی به جزایر و مکان های تاریخی سفر کنید ودر تمام طول روز در کنار برخی از نقاط جزیره شنا کنید.
اگر به ورزش های اکشن مانند موج سواری یا اجاره قایق های تندرو علاقه دارید، ساحل مارماریس ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند این ورزش را انجام دهید.
هیچ چیز زیباتر از رفتن به یک کشتی تفریحی و تماشای مناظر غروب خورشید در کنار دریا نیست و اگر حرفه ای هستید می توانید در این سفر دریایی خاص از ماهیگیری لذت ببرید.

شهر دالیان مارماریس ترکیه

شهر دالیان مارماریس ترکیه

شهر دالیان مارماریس ترکیه

یکی از مناطق توریستی ترکیه که بسیاری از بازدیدکنندگان را جذب خود می کند، منطقه دالیان از بهترین جاهای دیدنی مارماریس است که در سواحل جنوب غربی ترکیه و در استان موغلا و در80 کیلومتری شهر مارماریس واقع شده است.
دالیان شهر معروف و از مهم ترین مکان ها برای تماشای سواحل مارماریس و سواحل قورباغه ها می باشد این شهر اهمیت مارماریس را دو چندان می کند.
شهردالیان به دلیل سواحل شفاف خود شناخته شده است، جایی که حمام آفتاب در زیر آفتاب گرم و شنا در آب زلال بسیار لذت بخش است، سفر به دالیان صید خرچنگ یکی از جذاب ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.
تور دالیان فرصتی برای تماشای جاذبه های طبیعی باستانی، تجدید قوا با گل درمانی و دیدن لاک پشت های معروف Caretta-Caretta است. 
یافته ها و بناهای باستانی متعددی در این شهر قرار دارد که علاقه مندان به تاریخ را جذب می کند، می توانید با قدم زدن در مسیرمقبره‌ های معروف لیکیایی که در صخره‌ ها آن حک شده ‌اند را تماشا کنید. تور مارماریس نوروز 1401 را از سایت تریپ تهیه کنید.

دیدنی های شهر دالیان

دالیان به دلیل رودخانه منحصر به فرد، ساحل شنی حفاظت شده Iztuzu، و ساحل لاک پشت نیز معروف است. لاک پشت های دریایی Caretta Carettas، حمام های گلی معروف جهان که اعتقاد بر این است که با سولفوریک خود به بدن و پوست شما سلامت بیشتری می بخشد مشهور است. 

لاک پشت های دلتای دالیان

لاک پشت های دلتای دالیان

لاک پشت های دلتای دالیان

ساحل ایزتوزو، که بیشتر به عنوان ساحل لاک پشت شناخته می شود، در 13 کیلومتری روستای سنتی دالیان، بین مکان های تفریحی محبوب در فتحیه و مارماریس، استان موگلا قرار دارد. 
این ساحل 5 کیلومتری از نظر فنی یک ساحل شنی است که بین یک دریاچه آب شیرین طبیعی و دریای درخشان فیروزه قرار گرفته است. 
ساحل شنی طلایی و طویل ایزتوزو در دهانه آن، یک منطقه حفاظت شده از طبیعت و پناهگاهی برای لاک پشت های دریایی و خرچنگ های آبی است. علاوه بر Caretta Carettas، لاک پشت های نیل (Trionyx Tringulus) نیز در این منطقه در کنار دریاچه زندگی می کنند.
این ساحل دارای شن‌ های نرم سفید، آب شفاف کم عمق و چند کلبه است که در آن می‌ توانید چای ترکی را با لیوان‌ های ساعت شنی بنوشید، ایزتوزو در سال 1995 به عنوان زیبا ترین ساحل جهان انتخاب شد
ساحل ایزتوزو همچنین یک منطقه لانه سازی برای لاک پشت های در معرض خطر انقراض است، گونه ای 45 میلیون ساله که توسط سازمان بین المللی حفاظت از حیوانات و همچنین سایر گروه های قابل توجه نظارت و محافظت می شود. 

قایق های رودخانه ای

دالیان دارای انواع دریاچه های زیبا است، کانال های هزارتویی و سواحل طبیعی که بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند. جاده ای با سایه درختان کندر معطر به روستای دالیان در آبراه داخلی منتهی می شود. پیچ و خم کانال ها به راحتی توسط قایق های رودخانه ای کوچک کشف می شود.

حمام‌ های گلی و چشمه‌ های جوشان

حمام گلی دالیان مکان مناسبی برای بزرگسالان و کودکان است. بچه‌ ها باور نمی ‌کنند که چقدر خوش شانس هستند، زیرا می ‌توانند هر چقدر که می‌خواهند کثیف و گلی شوند، شما باید در گل غوطه ‌ور شوید تا فواید و تاثیرات آن را ببینید.
آب گرم و حمام گل برای بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند روماتیسم، سیاتیک و کلسینوزیس بسیار مفید است، پس از شستن خود در استخر 40 درجه گوگرد، پوست شما درخشان و تمیز می شود و حتی گزارش شده است که این گل باعث کاهش بیماری های روماتیسمی می شود. 
این حمام های گلی حاوی مواد معدنی هستند که پوست را تسکین و جوان می کنند. پس از استفاده روی پوست، کثیفی روی بدن باید خشک شود. فقط در این صورت می توان آن را شست در نزدیکی منطقه دوش و سرویس های بهداشتی وجود دارد.

بنای باستانی کاونوس

در بالای صخره، در پیچ و خم رودخانه، بالای شهر بندری جذاب کاونوس و مقبره های باشکوه در صخره حک شده است. کاونوس در نزدیکی روستای کندیر، در سمت غربی نهر دالیان واقع شده است.
کاونوس یکی از شهرهای کاریا در قرن چهارم قبل از میلاد است این منطقه با تراس معبد، بندر آگورا، تئاتر، مقبره های صخره ای و حمام بسیار بزرگ است.
بقایای آن مربوط به دوران باستانی، کلاسیک، هلنیستی، رومی و بیزانسی است. مقبره های صخره ای پادشاهان لیکیا ارزش دیدن دارند. برای تهیه تور ازمیر نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

خرید در بازار دالیان

خرید در بازار دالیان

خرید در بازار دالیان

برای خرید در دالیا باید به شنبه بازار این شهر زیبا بروید. در آنجا می توانید عسل محلی پیدا کنید. و می توانید از غرفه های میوه و سبزیجات تازه خرید کنید. و مانند بسیاری از بازارهای محلی دیگر ترکیه، می ‌توانید برای خود یک گوزلمی خوشمزه تهیه کنید.

رستوران‌ های دالیان در کنار رودخانه

رستوران‌های دالیان بسیار زیاد هستند، بنابراین نمی ‌توان حداقل یک وعده غذایی را در حاشیه رودخانه صرف کرد. بیشتر رستوران ‌های کنار رودخانه، منظره ‌ای از آن سوی آب به سمت مقبره ‌های صخره ‌ای باشکوه دالیان ارائه می ‌کنند. غروب آفتاب را در رستوران‌های دالیان کنار رودخانه تماشا کنید.
از رستوران های دالیان می توان به رستوران لی لی، رستوران Dalyano، رستوران Twinbros، رستوران Yakamozو غیره نام برد.

هتل ها در دالیان مارماریس

در دالیان گزینه های زیادی برای اقامت وجود دارد. همه گزینه ها در کنار دریاچه قرار دارند، با این حال، هتل هالیدی بهترین منظره و صبحانه را دارد و همچنین یک باغ آرامش بخش برای لذت بردن از آنها دارد. هتل برگ دارای اتاق های مجلل تر و یک تراس تماشایی در طبقه دوم که مشرف به مقبره ها، دریاچه و شهر است.
هتل 4 ستاره کلاب آلا تورسا در مارماریس ترکیه در 300 متری مرکز دالیان قرار دارد.هتل مونتانا دالیان، هتل هان دالیان، هتل خورشید دالیان، هتل بسر دالیان و ... از جمله هتل های دالیان هستند.

بهترین زمان برای رفتن به دالیان

مارماریس دارای آب و هوای معتدل است و دریای اژه در تابستان ها گرم و در زمستان ها بارانی است. گرم ترین ماه ها مرداد و شهریور هستند. بهترین زمان برای سفر به دالیان بهار است.

مسیر رفتن به دالیان

دالیان در 80 کیلومتری جنوب شرقی مارماریس واقع شده است. اگر با خودرو شخصی به آنجا می روید از طریق جاده، ابتدا باید با اتوبوس به سمت روستای کویجگیز بروید و از آنجا به دالیان می روید.
شما همچنین می توانید از طریق قایق خود را به دالیا برسانید، قایق ها روزانه حدود ساعت 09:00 صبح از بندر مارماریس حرکت می کند، و حدود 2 ساعت در امتداد سواحل زیبا و آب شفاف مارماریس از طریق دالیان حرکت می کنید.

سوالات متداول در باره ی دالیان مارماریس ترکیه

حمام گل دالیان چیست؟

حمام های گلی دالیان یکی از محبوب ترین فعالیت ها در دالیان است، می گویند حمام گل دالیان برای رماتیسم و کمردرد و سیاتیک مفید است، همچنین گوگرد موجود در حمام گلی برای رفع چین و چروک و کشش پوست موثر است. 

ساحل لاک پشت ترکیه کجاست؟

ساحل ایزتوزو، که بیشتر به عنوان ساحل لاک پشت شناخته می شود، در 13 کیلومتری روستای سنتی دالیان، بین مکان های تفریحی محبوب در فتحیه و مارماریس قرار دارد. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc