https://gateway.trip.ir/api/

بهترین کشورهای جنوب شرق آسیا برای سفر کدامند؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 مقاصد پر طرفدار

بهترین کشورهای جنوب شرق آسیا برای سفر کدامند؟

آیا می‌دانستید قاره آسیا یکی از قدرت‌های برتر در صنعت گردشگری است؟ این قاره طبیعت بسیار غنی و آثار باستانی بی‌شماری دارد. کشورهایی که بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند قرار گرفته‌اند، از زیباترین مناطق آسیا محسوب می‌شوند. سالانه افراد بسیاری از اقصی نقاط دنیا، کشورهای آسیایی را برای سفر انتخاب می‌کنند. ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که بهترین کشورهای جنوب شرق آسیا برای سفر کدامند؟

در این مقاله تعدادی از زیباترین و معروف ترین کشورهای جنوب شرق آسیا را به شما معرفی می‌کنیم. اگر به‌دنبال مکان‌های متفاوت و جذاب برای سپری کردن تعطیلات نوروز هستید، متن پیش‌رو اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جنوب شرق آسیا

تصویری از طبیعت جنوب شرق آسیا

اندونزی؛ کشور جزیره‌های بکر و زیبا

اندونزی، بهترین کشور از کشورهای آسیای جنوب شرقی برای سفر است. این کشور به دلیل نزدیکی به خط استوا، در اغلب روزهای سال آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. اگر نمی‌خواهید گرفتار باران‌های موسمی شوید، بازه زمانی ژوئن تا سپتامبر، بهترین موقع برای بازدید از اندونزی است. این کشور بیش از 13 هزار جزیره را در خود جای داده و بالی یکی از مشهورترین جزایر آن است. اگر قصد دارید برای تعطیلات عید به اندونزی سفر کنید، تور بالی نوروز بهترین گزینه برای سفر استا؛ بالی پرطرفدارترین جزیره اندونزی است که جاهای دیدنی فوق‌العاده ای دارد.

به جز بالی، جزایر گیلی، میدان فتهیلاه جارکارتا، معبد هندوی پرامبانان، معبد بودایی بروبودور،‌پارک ملی بوناکن و پارک ملی کومودو از دیگر جاذبه‌های گردشگری اندونزی به شمار می‌روند. در پارک ملی کومودو می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین مارمولک‌های دنیا به نام اژدهای کومودو را نیز از نزدیک ببینید.

جزیره بالی

عکسی از طبیعت زیبای جزیره بالی در اندونزی

مالدیو؛ بهشتی در جنوب شرق آسیا

مالدیو از چند جزیره تشکیل شده و یکی از کوچک‌ترین کشورهای واقع در جنوب شرق آسیا است. آب و هوای این کشور به دلیل قرار گرفتن در اقلیم گرمسیری، معمولا گرم و معتدل است؛ اما در پاییز و بهار، دمای هوا در بیشتر روزها بین 25 تا 30 درجه قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به این کشور تور مالدیو نوروز را انتخاب کنید.

موزه ملی مالدیو، مسجد جامع ماله، ساحل مصنوعی ماله، خانه وال مالدیو، جزیره وادهو، جزیره باآتول، جزیره جیراوارو، کاخ مولی آگه و جزیره باتالا از دیدنی‌های مالدیو به شمار می‌روند. انواع تفریحات آبی مانند شنا، غواصی، موج سواری و قایق سواری نیز در سواحل این کشور در دسترس هستند. بهترین مکان برای غواصی، صخره بنانا است که به دلیل غارهای متعدد و انواع گونه‌های دریایی، شهرت جهانی دارد.

غواصی در مالدیو

تصویری از غواصی در مالدیو

مالزی؛ کشوری با فرهنگ‌ها و نژادهای گوناگون

کشور مالزی توسط دریای چین جنوبی به دو بخش تقسیم شده است که در هر دو بخش شاهد طبیعتی شگفت‌انگیز و سواحل بسیار زیبا خواهید بود. این کشور شامل فرهنگ‌ها، نژاد‌ها و مذاهب گوناگونی است؛ ازاین‌رو با سفر به مالزی تجربه‌ای تازه و جذاب را برای خود رقم خواهید زد. شما می‌توانید با خواندن راهنمای جامع سفر به مالزی از تمام نکات لازم قبل از سفر به این کشور مطلع شوید. 

آکواریوم کوالالامپور، برج‌های دوقلو پتروناس، ‌ساحل باتو فرینگی، قلعه تاریخی کورن والیس، جزیره وایانگ بانتینگ و تعداد قابل‌توجهی معابد غاری از جاذبه‌های گردشگری مالزی به شمار می‌روند. با خرید تور مالزی نوروز ۱۴۰۲ در بهترین فصل سال به این کشور سفر کنید و از تماشای شگفتی‌های آن لذت ببرید.

کوالالامپور

نمایی از برج های پتروناس در کوالالامپور مالزی

تایلند؛ کشور جشنواره‌های بی‌شمار و جذاب

تایلند یکی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا است که طرفداران بسیاری در دنیا دارد. در سفر به تایلند با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم‌های مختلف و رنگارنگ مواجه خواهید شد. این کشور علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعدد همچون جزیره پوکت و فی فی، خیابان پاتونگ، سواحل نیلگون و پارک‌های آبی، فستیوال‌های متنوعی نیز دارد. جشنواره آب یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های تایلند است که تجربه آن خالی از لطف نیست.
ارزش پول تایلند چندان بالا نیست؛ در نتیجه این کشور یکی از مقاصد محبوب ایرانیان به شمار می‌رود. شما می‌توانید در مراکز خرید و بازارهای محلی این کشور، اجناس باکیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید. با سفر نوروزی به تایلند، تجربه‌ای شیرین و متفاوت برای خود رقم بزنید.

فستیوال آب تایلند

عکسی از جشنواره آب در تایلند

میانمار؛ بهترین مقصد برای عاشقان معابد و آثار تاریخی

میانمار که با نام برمه نیز از آن یاد می‌شود، کشور معابد بزرگ و کوچک است. این کشور در همسایگی هند، چین و سنگاپور قرار گرفته و پر از جاذبه‌های گردشگری است. اگر از عاشقان عبادتگاه‌ها و آثار باستانی هستید، حتما از باگان دیدن کنید. این شهر از قرن ۹ تا ۱۳ میلادی پایتخت امپراتوری برمه بوده و بیش از ۱۳هزار عبادتگاه را در خود جای داده است.

بهترین راه برای سفر به میانمار، استفاده از تورهای گردشگری است. سفر انفرادی به این کشور، هزینه بالایی برای شما به همراه خواهد داشت.

میانمار

عکس یکی از معابد معروف میانمار

سریلانکا؛ مکانی مناسب برای ماجراجویی در جنوب شرق آسیا

سریلانکا در جنوب هند واقع شده و یک کشور چند ملیتی با طبیعتی بکر و خیره‌کننده است. سه شهر بنتوتا، کلمبو و کندی از اصلی‌ترین و تماشایی‌ترین شهرهای سریلانکا هستند که علاوه‌بر مناظر طبیعی چشمگیر، آثار تاریخی متعددی نیز دارند.

از اماکن گردشگری سریلانکا می‌توان به شهر باستانی سیگیریا، جنگل سینهاراجا، قله آدم، آبشارهای سنت کلر و معبد غار دامبولا اشاره کرد. اگر به‌دنبال یک ماجراجویی اساسی در جنوب شرق آسیا هستید، تور سریلانکا ایده‌آل‌ترین انتخاب است.

دیدنی های سریلانکا

نمایی از جاذبه های طبیعی سریلانکا

سنگاپور؛ مدرن‌ترین و لوکس‌ترین کشور آسیایی

سنگاپور یکی از کشورهای مدرن و لوکس در جنوب شرقی آسیا است. این کشور اقتصاد پررونقی دارد و پاسپورت آن یکی از معتبرترین گذرنامه‌ها در جهان است. اغلب ایرانیان برای سفر به این کشور، تور ترکیبی مالزی و سنگاپور را انتخاب می‌کنند؛ زیرا هزینه سفر به سنگاپور بسیار بالا است.

هنگام بازدید از این کشور مدرن و زیبا حتما از دیدنی‌های آن نظیر باغ گیاه‌شناسی بوتانیک، اسکله کلارک، موزه ملی سنگاپور، پارک هاو پار ویلا و موزه و کلیسای چانگی دیدن کنید.

سنگاپور

نمایی از شهر مدرن سنگاپور

به بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا سفر کنید

در این مقاله از تریپ به سوال «بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا برای سفر کدامند؟» پاسخ دادیم و تعدادی از زیباترین و توریستی‌ترین کشورها را به شما عزیزان معرفی کردیم. برای سپری کردن تعطیلات جذاب و به‌یادماندنی نیاز نیست حتما به اروپا یا آمریکا سفر کنید، کشورهای آسیایی نیز علاوه‌ بر طبیعت زیبا و آثار تاریخی، امکانات بسیار خوبی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. شما دوست دارید به کدام یک از این کشورها سفر کنید؟ انتخاب شما کدام است؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc