https://gateway.trip.ir/api/

بهترین روش رزرو هتل ارزان در استانبول

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 راهنمای سفر

بهترین روش رزرو هتل ارزان در استانبول

استانبول شهری زیبا و امروزی است که در سال‌های اخیر نسبت به گذشته در میان ایرانیان محبوب‌تر شده است. اما همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سفر آرام و رویایی رزرو اقامتگاه و هتل مناسب است. در این مطلب قصد داریم راجع به بهترین روش رزرو ارزان هتل در استانبول صحبت کنیم و انواع روش‌ها برای رزرو را نام ببریم.

هتل استانبول

نمایی از پنجره یکی از هتل های استانبول

چرا استانبول محبوب است؟

شهر استانبول یکی از شهرهای توریستی و از مقاصد جذاب خارجی به ویژه برای ایرانیان است. این شهر پایتخت ترکیه است و بی‌شک می‌توان آن را از لحاظ جذب گردشگر و مقاصد دیدنی، قطب گردشگری این کشور به حساب آورد. استانبول در واقع پرجمعیت‌ترین و البته بزرگترین شهر کشور ترکیه نیز محسوب می‌شود. این شهر به دلیل موقعیت تاریخی ویژه‌ای که دارد، همواره در طول تاریخ مورد توجه همگان قرار گرفته است.

هنگامی که با تور استانبول سفر می‌کنید، متوجه خواهید شد که نیمی از این شهر در قاره اروپا و نصف دیگر آن در قاره آسیا قرار دارد. در واقع استانبول تنها شهری در دنیا با این ویژگی منحصر به فرد است. مراکز خرید مدرن با محصولاتی از برندهای معروف، جاذبه‌های گردشگری فراوان، تفریحات هیجان‌انگیز و... از جمله عوامل محبوبیت این شهر زیبا در میان گردشگران است. میزان محبوبیت این شهر تا حدی رو به افزایش است که پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده استانبول از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان باشد. 

تفاوت قیمت هتل‌ها در استانبول

یکی از مواردی که قبل از تهیه بلیط تهران به استانبول باید به آن توجه داشته باشید، هزینه اقامت در هتل است. در شهر استانبول هتل‌های مختلف با هزینه‌های متفاوتی برای افراد وجود دارد که هر فردی می‌تواند با توجه به بودجه خود مورد مناسبی را انتخاب کند.

قبل از رزرو هتل استانبول باید بودجه، محل اقامت و سلیقه خود را در نظر بگیرید. چه مقدار بودجه دارید؟ آیا بودجه شما به اندازه رزرو یک هتل 5 ستاره در استانبول است؟ یا صرفا می‌توانید در هتل 3 ستاره اقامت داشته باشید؟ چند شب قرار است در استانبول بمانید؟ کدام منطقه از استانبول از نظر شما بهتر است؟ آیا دوست دارید محله‌ای که برای رزرو هتل انتخاب می‌کنید شلوغ باشد یا خلوت؟ آیا هتل مورد نظر به مراکز خرید و تفریحی نزدیک است یا خیر؟ تمامی این سوالات می‌تواند در انتخاب نهایی شما نقش موثری داشته باشد. بنابراین به این سوالات پاسخ دهید و با توجه به پاسخ‌های خود هتل مناسبی را انتخاب کنید.

می‌دانیم که هتل‌های 5 ستاره استانبول قیمت بالاتری دارند؛ اما بین همین هتل‌های 5 ستاره نیز تفاوت قیمت زیادی وجود دارد که علت آن امکانات و خدمات متفاوت هر یک از هتل‌ها است. همچنین دور یا نزدیک بودن هتل ها به جاهای دیدنی استانبول از دیگر دلایل تفاوت قیمت هتل‌ها در این شهر است.

آسان‌ترین راه برای رزرو هتل ارزان استانبول

شاید بپرسید آسان‌ترین راه برای رزرو هتل ارزان قیمت در استانبول چیست؟ آسان‌ترین راهی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، رزرو آنلاین هتل‌ها است. بهتر است حتما پیش از سفر به این شهر هتل خود را رزرو کنید تا هنگام رسیدن به مقصد آسوده‌خاطر باشید. برای این منظور سایت‌های ایرانی و خارجی مختلفی خدمات آنلاین رزرو هتل را ارائه می‌دهند. بسیاری از این وبسایت‌ها دارای تخفیف هستند و بنابراین می‌توانید با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی هتل را رزرو کنید.

رزرو هتل استانبول از طریق سایت‌های خارجی 

وبسایت بوکینگ و تریپ ادوایزر هر دو در سطح جهانی به خوبی شناخته شده هستند و می‌توانید در این سایت‌ها هتل مورد نظر خود را بیابید، با امکانات و خدمات آن آشنا شوید، تصاویر هتل ها را ببینید، نظرات دیگر مسافران را بخوانید، موقعیت هتل را روی نقشه ببینید و در نهایت به صورت آنلاین آن را رزرو کنید. این وبسایت‌ها اپلیکیشن گوشی همراه هم دارند و شما می‌توانید از هر دو طریق هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. همچنین در این سامانه‌ها امکانات دیگری نظیر خرید گشت‌های شهری یا خدمات اجاره خودرو نیز در دسترس کاربران قرار دارد. شما می‌توانید در سراسر دنیا از این سامانه استفاده کنید و به راحتی از خدمات آن بهره‌مند شوید. 

اسکرین شات سایت بوکینگ

اسکرین شاتی از سایت بوکینگ دات کام شامل تصاویری از هتل آدا استانبول

هنگامی که وارد وبسایت یا اپلیکیشن بوکینگ یا تریپ ادوایزر می‌شوید، با یک جستجوی ساده هتل‌های مختلف استانبول با توضیحات و قیمت‌های متنوع برای شما به نمایش در می‌آیند. قیمت هر هتل مشخص است و می‌توانید به شکل آنلاین رزرو خود را انجام دهید؛ هزینه رزرو هم به صورت آنلاین از شما اخذ خواهد شد. 

رزرو هتل استانبول از طریق سایت هتل‌ها

یکی دیگر از راه‌های آسان برای رزرو هتل مراجعه به وبسایت هتل مورد نظر است. برای این منظور شما باید از قبل راجع به هتل‌های استانبول تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس هتل مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه وارد وبسایت هتل شوید و از خدمات رزرو آنلاین هتل استفاده کنید. 

رزرو هتل استانبول با مراجعه حضوری به هتل

البته امکان مراجعه حضوری و رزرو در محل هتل هم برای مسافران وجود دارد اما توصیه نمی‌شود. این گزینه با دردسرهای خاصی همراه است. به ویژه اگر شما در مواقع شلوغ سال به هتل‌ها مراجعه کنید ممکن است ساعت‌ها منتظر بمانید و یا هتل مورد نظر شما ظرفیت خالی نداشته باشد. پس حتما قبل از شروع سفر از بابت رزرو هتل مطمئن شوید.

رزرو آنلاین هتل استانبول با کارت شتاب

اگر حساب بین‌المللی یا پی پل (PayPal) نداشته باشید، رزرو هتل از طریق وبسایت‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، فرایند سخت و دشواری خواهد داشت و در اغلب مواقع غیرممکن خواهد بود. بهترین و آسان‌ترین راه برای رزرو هتل در استانبول استفاده از وبسایت‌های ایرانی نظیر تریپ است که امکان رزرو هتل خارجی به صورت آنلاین با پرداخت از طریق کارت شتاب را برایتان فراهم می‌کند. از این طریق می‌توانید بهترین هتل‌های استانبول را بررسی کنید و هتل مناسب با بودجه و سلیقه خود را رزرو نمایید. 

استانبول در زمستان

نمایی از شهر استانبول در زمستان

بهترین زمان برای رزرو هتل در استانبول 

هنگام انتخاب تور استانبول، فصل سفر یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها است که حتما باید به آن توجه کنید. معمولا به مسافران توصیه می‌شود از آوریل تا می ‌و از سپتامبر تا اکتبر به استانبول سفر کنند. در این دو بازه زمانی که در واقع همان فصل بهار و پاییز هستند، درجه حرارت هوا بسیار مطلوب و حدودا بین 16 تا 25 درجه سانتی گراد است. 

در ماه‌های جولای و آگوست معمولا هوای شهر بسیار گرم و شرجی خواهد شد. در زمستان هم شاهد بارندگی زیاد و سرما و یخبندان خواهید بود. بنابراین اگر از این مدل آب و هوا لذت نمی‌برید، اصلا در این دو فصل به استانبول نروید. البته لازم به ذکر است که در تابستان جشنواره‌های هنری و کنسرت‌های مشهور جهانی در این شهر برگزار می‌شود.

هرچند سفر به استانبول در فصول کم گردشگر سال یا به اصطلاح لو سیزن با استقبال کمتری مواجه می‌شود، اما هزینه رزرو هتل در این روزها پایین‌تر است و شما می‌توانید هتل با کیفیت را با قیمت ارزانتری رزرو نمایید.

کدام منطقه استانبول را برای رزرو هتل انتخاب کنم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که هنگام رزرو هتل استانبول باید به آن پاسخ دهید، منطقه‌ای است که دوست دارید در آن اقامت داشته باشید. رزرو هتل در کدام منطقه برای شما بهتر است؟ قطعا هر منطقه‌ای به برخی مراکز گردشگری نزدیک و از برخی دور است و همین موجب می‌شود رزرو هتل در برخی مناطق گرانتر و در برخی مناطق ارزانتر باشد. استانبول شهری با ترافیک سنگین است که جمعیت زیادی را در خود جای داده، به همین دلیل بهتر است هتل خود را در منطقه‌ای انتخاب کنید که به اماکن گردشگری موردنظرتان نزدیک‌تر باشد. مثلا اگر برای خرید به استانبول می‌روید، هتل خود را در منطقه‌ای رزرو کنید که به بیشتر مراکز خرید این شهر نزدیک باشد. در ادامه نکات دیگری را در این خصوص ارائه می‌دهیم:

  • اگر قصد شما از رزرو تور استانبول، تجربه خرید ارزان همراه با دیدن اماکن تاریخی است، محله سلطان احمد انتخاب خوبی برای شماست. هتل‌های این منطقه هزینه‌ معقولی دارند و البته به امکان تاریخی مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی بسیار نزدیک هستند. کوچه پس کوچه‌های اطراف این محله هم سنگفرش شده است و بافت تاریخی دارد. برای خرید هم می‌توانید به بازار بزرگ استانبول یا به بازار مصری‌ها مراجعه کنید که در منطقه سلطان احمد واقع شده است.
  • اگر می‌خواهید از شور و حال استانبول و شب‌های زیبای آن لذت ببرید، باید سری به میدان تکسیم (تقسیم) و خیابان استقلال استانبول بزنید. این دو مکان بی‌شک حال و هوای شما را عوض خواهند کرد. هتل‌های زیادی اطراف میدان تقسیم و خیابان استقلال وجود دارند که برای انواع سلیقه و بودجه‌ها مناسب هستند.
  • اگر بارها و بارها به استانبول سفر کرده‌اید و تقریبا تمامی نقاط دیدنی این شهر را تجربه کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به منطقه آسیایی سر بزنید. اغلب افراد منطقه آسیایی استانبول را فراموش می‌کنند و در لیست بازدید خود قرار نمی‌دهند. برای داشتن تجربه متفاوتی از استانبول و گشتن تمامی مکان‌های آن می‌توانید هتلی در بخش آسیایی رزرو کنید. البته اگر به دنبال هتل ارزان هستید هم این منطقه می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد؛ زیرا به طور کلی قیمت  رزرو هتل‌ها در این بخش کمی پایین‌تر است.

اتاق های هتلی در استانبول

نمایی از داخل اتاق های هتلی در استانبول

نکاتی برای رزرو هتل ارزان در استانبول

قبل از رزرو هتل استانبول لازم است نکاتی را راجع به هتل‌های این شهر بدانید. در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم: 

  1. نکته اول این است که در رده‌بندی هتل‌های شهر استانبول نسبت به دیگر شهر‌ها تفاوت چشمگیری مشاهده می‌شود. بنابراین برای مثال اگر تجربه اقامت در یک هتل سه ستاره در شهر دیگری را داشته‌اید، آن را با هتل سه ستاره در شهر استانبول مقایسه نکنید. زیرا ممکن است کیفیت هتل‌های استانبول پایین‌تر باشد. به طور کلی توصیه می‌شود هتلی 5 ستاره یا 4 ستاره و البته با ترجیح بیشتر 5 ستاره را انتخاب کنید تا از سفر خود لذت ببرید.
  2. اگر به دلیل محدودیت بودجه مجبور هستید هتل سه ستاره یا رده پایین‌تر را انتخاب کنید، حتما قبل از رزرو آنلاین اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید تا با کیفیت خدمات آن‌ها آشنا شوید.
  3. در بسیاری از مواقع شاهد ارائه تورهای ارزان استانبول هستیم. معمولا این تورها هزینه مناسبی دارند، اما برای کمتر شدن هزینه‌ها معمولا هتل‌هایی که کیفیت پایین‌تری را دارند، برای اقامت مسافران انتخاب می‌کنند. بنابراین قبل از رزرو تور استانبول به هتل محل اقامت توجه داشته باشید.
  4. فراموش نکنید که بعد از رزرو آنلاین هتل برگه واچر را برای ورود به هتل به همراه داشته باشید. معمولا واچر هتل همان سندی است که نشان می‌دهد شما برای یک اتاق خاص در محدوده زمانی مشخص، هتل رزرو کرده‌اید. به بیان بهتر، واچر هتل رسید دریافت پول از شما است. واچر معمولا هنگام رزرو آنلاین به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  5. احتمال دارد واچر هتل‌های مختلف کمی با یکدیگر متفاوت باشد، اما اطلاعات کلی در آن یکسان است. برای مثال، در واچر هتل شما باید اطلاعاتی نظیر نام مسافر یا مسافران، نام هتل و آدرس، تاریخ ورود و خروج، نوع اتاق و کد تایید ذکر شده باشد. در صورتی که هر نوع مغایرتی در اطلاعات مشاهده می‌کنید هر چه سریع‌تر به هتل مربوطه اطلاع دهید.
  6. بعضی از آژانس‌های گردشگری در برخی مواقع سال تور لحظه آخری استانبول را عرضه می‌کنند که کیفیت خوبی دارد، اما هزینه رزرو آنها پایین‌تر است؛ برای کاهش هزینه‌های سفر به استانبول می‌توانید روی تورهای لحظه آخری استانبول هم حساب کنید، اما قبل از رزرو حتما از موقعیت هتل و کیفیت آن مطمئن شوید. 

بهترین هتل های ارزان استانبول

در ادامه فهرستی از بهترین هتل های ارزان قیمت برای رزرو در استانبول را ارائه می‌دهیم. بهتر است خودتان هم راجع به هتل های مختلف، امکانات آنها، موقعیت و فاصله از مراکز خرید و نقاط دیدنی استانبول تحقیق کنید. بهترین هتل های ارزان قیمت استانبول عبارتند از:

هتل بیاند استایل استانبول (Beyond Style Hotel)

هتل 4 ستاره بیاند استایل استانبول نزدیک میدان تقسیم است و فاصله کمی تا ایستگاه مترو دارد. موقعیت قرارگیری این هتل به شما این امکان را می‌دهد که با صرف کمترین زمان به جاهای دیدنی و مراکز خرید استانبول برسید.

هتل گلدن گالاتا استانبول (Golden Galata Hotel)

هتل 3 ستاره گلدن گالاتا در استانبول یکی از بهترین گزینه ها برای رزرو ارزان هتل در ترکیه است. این هتل در بی اغلو استانبول واقع شده است و با ایتسگاه تراموا توپخانه فاصله کمی دارد؛ با استفاده از تراموا به راحتی می توانید بین جاهای مختلف شهر جابجا شوید. این هتل سه ستاره امکانات خوبی هم دارد و در فاصله کمی از محله سلطان احمد استانبول قرار گرفته است.

هتل آدا استانبول (Ada Hotel Istanbul)

هتل سه ستاره آدا استانبول در منطقه فاتح و نزدیک به مسجد سلطان احمد قرار گرفته است و با بیشتر جاذبه های دیدنی استانبول تنها چند دقیقه فاصله دارد. در این هتل صبحانه ستنی ترکی سرو می‌شود و امکاناتی نظیر جکوزی و اجاره خودرو نیز به مسافران ارائه می‌دهد.

کلام آخر

شهر استانبول یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر خارجی ایرانیان است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، محل اقامت در سفر به این شهر زیبا در ترکیه است. یک هتل خوب با امکانات و خدمات مناسب می‌تواند تجربه سفر لذت‌بخشی را برای شما به همراه داشته باشد و به طور برعکس اگر محل اقامت نامناسبی را انتخاب کنید، تجربه تلخی از سفر به استانبول خواهید داشت. در این مطلب از مجله گردشگری تریپ راهنمای جامعی برای رزرو هتل با قیمت مناسب در استانبول را گردآوری کردیم. با خواندن این مقاله با آسان‌ترین روش برای رزرو هتل ارزان آشنا شدید و بهتر می‌توانید منطقه و هتل مناسب خود را انتخاب کنید. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc