https://gateway.trip.ir/api/

راهنمای جامع سفر به پوکت تایلند

به روز رسانی: 14 دی ، 1401 راهنمای سفر

راهنمای جامع سفر به پوکت تایلند

پوکت تایلند یکی از جزیره‌های مشهور در سطح دنیا به شمار می‌آید که هر ساله پذیرای سیل عظیمی از جمعیت گردشگران است. سفر به این سرزمین زیبا در بخش غربی تایلند همراه با شگفتی‌های طبیعی بسیاری در سواحل زیبای این شهر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم جزئیات سفر به پوکت از جمله جاهای دیدنی، امکانات تفریحی، هتل ها و سواحل محبوب در این جزیره از تایلند را با هم بررسی کنیم و راهنمای جامعی برای سفر به پوکت ارائه دهیم.

پوکت کجاست

نمایی از جزیره زیبای پوکت در تایلند

پوکت کجاست؟

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که پوکت در کدام کشور است؟ شهر پوکت مرکز استان پوکت در کشور تایلند و بزرگترین جزیره این کشور به حساب می‌آید. پوکت از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در جهان است؛ به طوری که جزیره پوکت به سواحل بی‌نظیر و طبیت بکر و دست نخورده‌اش شهرت دارد. این شهر یکی از نقاط گردشگری محبوب بین اروپایی‌ها است و گردشگران برای لذت بردن از طبیعت زیبا و استراحت در سواحل نقره‌فام پوکت به این مقصد دوست داشتنی سفر می‌کنند.

چرا پوکت در تایلند انتخاب اغلب گردشگران است؟

طبق آمار تریپ، تور پوکت تایلند یکی از پرطرفدارترین تورها نزد مسافران است. البته کشور تایلند به طور کلی زیبایی‌های زیادی دارد و هر یک از شهر‌های آن پر از شگفتی‌های مخصوص به خود است. به همین دلیل به طور کلی تور تایلند در لیست انتخاب بسیاری از افراد است. اما در میان شهرهای مختلف کشور تایلند، پوکت شهری است که سفر به آن بسیار توصیه می‌شود. 

پوکت شهری است که تا چند سال پیش بسیاری از افراد حتی نام آن را نشنیده بودند، اما امروزه همه دوست دارند به آنجا سفر کنند. اما پوکت چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟ 

  • پوکت در میان سایر شهرهای تایلند بهترین و زیباترین سواحل را دارد. جالب است بدانید رتبه 1 سواحل کشور تایلند به این شهر تعلق گرفته است. بنابراین اگر عاشق دریا، قدم زدن روی شن‌های سفید، دیدن صخره‌های آهکی و شنا در آب‌های شفاف هستید، سفر به پوکت را به شما توصیه می‌کنیم.
  • اما اگر می‌خواهید جاذبه‌های گردشگری زیادی ببینید باز هم پوکت انتخاب مناسبی است. شهر پوکت در میان سایر شهرها رتبه سوم را از نظر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری دارد.
  • طبق آمار، جزیره پوکت جزو ده جزیره برتر در میان جزایر آسیایی است که برای تعطیلات تابستان به شدت توصیه می‌شود.
  • علاوه بر موارد گفته شده، شهر پوکت یکی از رویایی‌ترین مکان‌ها برای زوج‌های جوان و گذراندن ماه عسل است. این شهر در میان 15 مکان رویایی برای گذراندن اوقات شیرین ماه عسل قرار دارد. بنابراین اگر به دنبال رزرو توری برای سفر ماه عسل هستید، می‌توانید روی پوکت حساب کنید.

بهترین هتل‌های پوکت کدامند؟

قبل از رزرو تور پوکت باید محل اقامت مناسبی برای خود انتخاب کنید. سفر شما هر چقدر هم که خوب و رویایی باشد، بدون داشتن اقامت‌گاهی مناسب لذت سفر را تجربه نخواهید کرد. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کدام هتل های پوکت برای اقامت بهتر است؟ 

هتل پوکت

نمایی از یکی از هتل های پوکت

یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت در پوکت ویلاهای ریزورت است. این هتل‌های 5 ستاره شامل چند ویلا هستند که هر کدام امکانات رفاهی منحصر به فردی دارند. پارکینگ، استخر اختصاصی، وای فای رایگان، صبحانه رایگان، ویلا، اقامتگاه ساحلی و... از جمله امکانات این قبیل هتل‌ها است. اقامتگاه‌هایی که این هتل‌ها برای مسافران خود اختصاص می‌دهند چشم‌اندازهایی بسیار زیبایی دارند. در برخی از این اقامتگاه‌ها اتاق‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ که کاملا روی آب بنا شده‌اند. با اقامت در این اتاق‌ها از نزدیک‌ترین فاصله می‌توانید زیبایی‌های دریا را به تماشا بنشینید. برخی از بهترین هتل های پوکت عبارتند از:

  • کرست ریزورت و پول ویلاز
  • هتل تاورن بیچ ویلیج ریزورت پوکت
  • هتل حیات ریجنسی ریزورت پوکت
  • هتل هیلتون ارکادیا ریزورت پوکت
  • هتل فیشرمنز هاربر پوکت

جاهای دیدنی پوکت

خب حالا بیایید ببینیم اصلا پوکت چی دارد و چرا بین گردشگران تا این اندازه محبوب است؟

سواحل پوکت

بیشتر افراد به عشق دریای نیلگون و سواحل زیبا عازم پوکت می‌شوند. پوکت بیش از 30 ساحل مختلف دارد که هر یک ویژگی های خاصی دارند. در این بین برخی از توریستی‌ترین سواحل پوکت عبارتند از: ساحل کارون، ساحل پاتونگ، ساحل کاتا و ساحل کامالا.

مجسمه بودای بزرگ

بازدید از مجسمه بودای بزرگ نیز در برنامه بیشتر تورهای پوکت قرار دارد. این مجسمه بزرگ و سفید رنگ از بیشتر محله های جنوب پوکت قابل مشاهده است و حدود 45 متر طول دارد.

جزایر فی فی و جیمز باند

همچنین هنگام سفر به پوکت، گشت یک روزه جزایر فی فی و جزیره جیمز باند هم در برنامه تورها قرار دارد که از محبوبترین مکان‌های گردشگری در تایلند است. جزایر فی فی شامل دو جزیره فی فی بزرگ و فی فی کوچک است که مکانی زیبا با طبیعتی مثال زدنی به شمار می‌آید. جزیره جیمز باند هم با صخره های سرسبز در دل دریا جذابیت های خاص خود را دارد.

معابد پوکت

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در سفر به پوکت معابد مختلف این شهر است. معبد وات چالونگ پوکت معروف ترین و مهم ترین معبد این شهر به حساب می‌آید و سالانه هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند. این معبد برای مردم محلی از قداست بالایی برخوردار است و بسیاری از بومیان معجزات زیادی را به معبد وات چالونگ نسبت می‌دهند.

بازار شبانه پوکت

نمایی از یکی از بازارهای شبانه پوکت

بازارهای شبانه پوکت

نایت مارکت یا همان بازارهای شبانه در پوکت جذابیت های زیادی برای گردشگران دارند. در این بازارها می توانید انواع سوغاتی ها، غذاها و خوراکی های تایلندی را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

کلوب های ساحلی پوکت

تفریح در کلوب های ساحلی و انجام بازی های آبی جزو جدایی ناپذیر سفر به پوکت است. در این کلوپ ها می توانید انواع تفریحات آبی نظیر قایق سواری، جت اسکی، ویندسرفینگ و کایت سواری را تجربه کنید.

شهر قدیمی پوکت

بازدید از شهر قدیمی پوکت به خاطر معماری خاص و جاذبه های دیدنی آن به تمام گردشگران توصیه می شود. هرچند بیشتر افراد برای لذت بردن از سواحل به پوکت می روند، اما دیدن شهر قدیمی پوکت نیز خالی از لطف نخواهد بود. معماری تلفیقی چینی، پرتغالی، انگلیسی که نشان از دوران استعمار دارد، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

همچنین پارک فیل‌ها، یوگا در ساحل، ماهی‌گیری، قایق سواری با قایق بامبو و بازدید از درختان نارگیل از دیگر کارهایی است که هنگام سفر به پوکت باید حتما انجام دهید.

مجسمه بودا پوکت

تصویری از مجسمه بودای بزرگ از جاهای دیدنی پوکت

امکانات تفریحی پوکت

حتما یکی از مهم‌ترین دلایل شما برای رزرو تور تایلند خوش‌گذرانی و سپری کردن اوقات شیرین است. با سفر به پوکت تجربه هیجان‌انگیزی از انواع تفریحات را خواهید داشت. اگر از علاقه‌مندان به جاذبه‌های تاریخی هستید و یا دوست دارید در طبیعت گشت و گذار داشته باشید، در هر صورت پوکت برای شما بهترین گزینه خواهد بود. توجه داشته باشید که تفریحات زیادی در پوکت وجود دارد؛ بنابراین سعی کنید حتما از قبل برای تفریح در پوکت برنامه‌ریزی کنید.

غواصی در پوکت

پوکت یکی از بهترین سایت های غواصی را دارد و بهترین مکان برای دیدن دنیای زیر آب است. پوکت از نظر بهترین مکان برای غواصی در جهان رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. آب های اطراف جزایر فی فی بهترین مکان برای غواصی و لذت بردن از این تجربه بی نظیر است.

اسنورکلینگ در پوکت

علاوه بر غواصی می‌توانید از اسنورکلینگ زیر آب هم لذت ببرید. دریای شفاف، تمیز و آرام پوکت فرصت خوبی برای اسنورکلینگ فراهم می‌کند.

ماساژ و اسپا در پوکت

یکی دیگر از برنامه‌هایی که باید در سفر خود در نظر داشته باشید، ماساژ تایلندی است. در فرهنگ تایلندی ماساژ و اسپا نشانه توجه به جسم و روح استو در راستای رسیدن به سلامت جسم و روحی انجام می شود. در سفر به پوکت حتما ماساژ تایلندی را هم امتحان کنید.

زیپ لاین فلایینگ هانومان پوکت

در پارک فلایینگ هانومان پوکت می‌توانید تجربه هیجان انگیز زیپ لاین بر فراز جنگل را داشته باشید. این زیپ لاین 40 متری از بالای جنگل های پوکت می‌گذرد و تجربه جالبی برایتان رقم خواهد زد. زیپ لاین فلایینگ هانومان سه مسیر مختلف دارد که با توجه به سلیقه خود می توانید انتخاب نمایید از کدام مسیر استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به پوکت چه فصلی است؟ 

حال که با این شهر زیبا و اماکن دیدنی مختلف آن آشنا شدید، وقت آن رسیده تا زمان سفرتان را نیز تعیین کنید. اگر تحقیق کوتاهی راجع به تایلند داشته باشید، متوجه خواهید شد که این کشور آب و هوایی تقریبا معتدل دارد. در واقع در زمستان سرمای زیاد و در تابستان گرمای وحشتناک شما را آزار نخواهد دارد. بنابراین در هر زمانی از سال می‌توانید با خیال راحت به تایلند سفر کنید. اما اگر سوال شما راجع به پوکت است، مساله کمی متفاوت خواهد بود. 

همانطور که گفتیم پوکت یکی از جزیره ‌های تایلند است. آب و هوای پوکت به دلیل موقعیت جغرافیایی آن کمی متفاوت‌تر از خود تایلند است. در پوکت هوا در تابستان کمی شرجی‌تر و گرم‌تر از تایلند است. به همین دلیل اکثر افراد توصیه می‌کنند با تور پوکت نوروز به این جزیره سفر کنید. همچنین در برخی ماه‌های سال به دلیل شدت باران‌های موسمی در پوکت شما نمی‌توانید از امکانات تفریحی به ویژه  تفریحات آبی بهره ببرید.

آشنایی با آداب و رسوم مردم پوکت

هنگامی که با تور تایلند به این کشور سفر می‌کنید، بهترین فرصت را برای آشنایی با فرهنگ و رسوم این کشور در اختیار خواهید داشت. البته معمولا قبل از سفر به گردشگران توصیه می‌شود مطالعاتی هر چند کم راجع به فرهنگ مقصد داشته باشند. این کار کمک می‌کند تا سفر خوشایندتری را تجربه کنید. 

مردم شهر پوکت مانند سایر شهرهای تایلند از ارتباط فیزیکی با غریبه‌ها تا زمانی که کاملا صمیمی نشده‌اند، پرهیز می‌کنند. به همین دلیل به مسافران توصیه می‌شود از بغل کردن، بوسیدن و دست دادن با بومیان خودداری کنند. 

مردمان این جزیره و کل کشور تایلند احترام ویژه‌ای برای مذهب خود و تمامی اماکن مذهبی قائلند. بنابراین هنگام مراجعه به اماکن مذهبی و به ویژه بازدید از مجسمه‌های بودا باید توجه ویژه‌ای برای رعایت قوانین به کار برید. 

در پوکت چه غذاهایی بخوریم؟

پیدا کردن رستوران خوب و خوردن غذای خوشمزه در کشورهای دیگر اغلب مشکل بزرگی برای اکثر مسافران ایرانی است. با این حال اگر به پوکت رفتید، حتما رستوران‌ها و غذاخوری‌های محلی این شهر را امتحان کنید. غذاهایی از جمله تام یام گونگ، کاری سبز، سام تام و سالاد پاپایا از جمله غذاهای محلی پوکت هستند که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را امتحان کنید.

اگر طبعتان با غذاهای تایلندی جور در نمی‌آید، نگران نباشید! چون در پوکت فست فودهای زنجیره‌ای و رستوران های بین المللی هم وجود دارد که می‌توانید در آنجا غذاهای دلخواه خود را سفارش دهید. 

نکاتی مهم در سفر به پوکت تایلند

در هر سفری نکات مهمی وجود دارد که دانستن آن‌ها به داشتن یک سفر لذت‌بخش کمک می‌کند. در این بخش قصد داریم چند نکته مهم برای سفر به پوکت را بیان کنیم.

  • سعی کنید همیشه وسایل ارزشمند خود را در گاوصندوق‌های هتل نگهداری کنید. این کار کمک می‌کند تا سفری امن و با خیالی آسوده داشته باشید. از دست دادن وسایل ارزشمند یا پول در طول سفر می‌تواند خاطره بسیار بدی را بسازد.
  • همانطور که بیان کردیم اهالی پوکت برای اعتقادات خود احترام زیادی قائلند. بنابراین سعی کنید هنگامی که به مکان‌های مذهبی می‌روید، لباس‌های پوشیده و مناسب بپوشید؛ منظور از این جمله آن است که حتی الامکان از پوشیدن لباس‌هایی مانند تاپ، شلوارک یا لباس‌هایی که خیلی کوتاه هستند در اماکن مذهبی خودداری کنید.
  • سعی کنید به کارگران انعام بدهید. دادن انعامی مناسب و به موقع کمک می‌کند تا سفر بهتری را داشته باشید.
  • فیل‌سواری در پوکت ممنوع است. علاوه بر این از حیواناتی که تحت حفاظت هستند هم نباید عکاسی کنید.
  • هنگام رفتن به دریا از جمع کردن مرجان‌ها یا صدف از سواحل خودداری کنید. علاوه بر این به ماهی‌ها هم غذا ندهید. 

راهنمای جا ‌به ‌جایی و حمل و نقل در پوکت

هنگام سفر به پوکت، قطعا به وسایل نقلیه برای جابه‌جایی احتیاج پیدا خواهید کرد. قبل از هر چیز باید بدانید شهر پوکت سیستم حمل و نقل مناسبی ندارد، اما به طور کلی روش‌هایی برای رفت و آمد بین نقاط مختلف پوکت وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند: 

  • توک توک: این وسایل در واقع چهارچرخ‌هایی هستند که می‌توانید در سطح شهر به وفور آن‌ها را پیدا کنید. قیمت کرایه توک توک نسبت به سایر وسایل ارزان‌تر است و برای جا به جایی ساده و کوتاه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 
  • تاکسی: یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در پوکت، تاکسی‌ها هستند که اغلب شامل خودروهای معمولی می‌شود. صندلی تاکسی‌ها نسبت به توک توک راحت‌تر است، اما کرایه آن‌ها هم گران‌تر خواهد بود. 
  • اجاره ماشین: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید در این جزیره به کار ببرید، اجاره کردن خودرو است. البته قیمت مشخصی برای اجاره خودرو نمی‌توان بیان کرد، زیرا با توجه به خودرو و تعداد روزهایی که قصد اجاره آن را دارید، مبلغ نهایی متفاوت خواهد بود. 
  • اجاره کردن موتور: اگر هزینه اجاره ماشین در پوکت برای شما زیاد است، می‌توانید موتور اجاره کنید. البته مبلغ اجاره موتور هم با توجه به موتور و کیفیت آن می‌تواند متفاوت باشد. 
  • کرایه ون: اگر جمعیت زیادی همراه شما هستند و نیاز به جا به جایی دارید، بهتر است ون کرایه کنید. این کار به صرفه‌تر از سایر گزینه‌ها برای جمعیت زیاد است. 
  • اتوبوس: این گزینه نیز برای جا به جایی در پوکت مناسب است. البته در پوکت دو نوع اتوبوس وجود دارد: یک نوع اتوبوس صرفا برای جا به جایی مسافران بین سواحل است و قیمت کمی هم دارد؛ نوع دیگر اتوبوس‌هایی هستند که در ایستگاه‌های شهر توقف دارند و از ساحلی به ساحل دیگر می‌روند. 

و در نهایت...

شهر پوکت تایلند یکی از جزایر زیبا و دیدنی در قاره آسیا است. اگر دوست دارید ترکیبی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و امکانات تفریحی مختلف را تجربه کنید، انتخاب پوکت به عنوان مقصد سفر بسیار عاقلانه خواهد بود. در این مقاله از تریپ اطلاعات جامعی راجع به سفر به پوکت ارائه دادیم تا شما بتوانید سفری لذت‌بخش و فراموش نشدنی را تجربه کنید. 

      
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc