https://gateway.trip.ir/api/

معرفی جامع بهترین پارک های آبی مشهد + قیمت و آدرس

به روز رسانی: 15 بهمن ، 1402 راهنمای سفر

معرفی جامع بهترین پارک های آبی مشهد

بدون شک شهر مشهد یکی از زیباترین شهرهای ایران است و جاذبه‌های توریستی متعددی را در دل خود دارد. در چند سال اخیر پارک های آبی مشهد در میان گردشگران این شهر حسابی پرطرفدار شده است؛ به ویژه خانواده‌هایی که با کودکانشان به مشهد سفر می‌کنند، رفتن به پارک آبی را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم قیمت، آدرس و امکانات بهترین پارک های آبی مشهد را با هم مرور کنیم تا شما قبل از سفر به مشهد به این نتیجه برسید که کدام پارک آبی مشهد بهتر است

جاذبه‌های توریستی فقط به آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی و لوکس محدود نمی‌شود. بلکه باید مکان‌هایی برای سرگرمی و تفریح مسافران نیز در سطح شهر وجود داشته باشد. در شهر مشهد نیز به این موضوع توجه زیادی شده است؛ پارک‌های آبی زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توانید همراه با دوستان یا خانواده ساعات خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

بهترین پارک آبی مشهد

نمایی از پارک های آبی سرپوشیده مشهد

چهار پارک آبی این شهر عبارتند از:

- پارک آبی موج‌های خروشان
- پارک آبی ایرانیان
- پارک ساحلی آفتاب
- سرزمین موج‌های آبی

در ادامه به معرفی پارک‌های آبی مشهد و ویژگی‌های هر یک از این پارک‌ها می‌پردازیم.

سرزمین موج های آبی مشهد

بارها تبلیغات این پارک را از تلویزیون شنیده‌ایم، اما شنیدن کی بود مانند دیدن؟ سرزمین موج‌های آبی بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه به حساب می‌آید. این پارک در سال 1386 در زمینی با مساحت 8460 متر مربع و با متراژ 2300 متر مربع ساخته شده است. اگر بخواهیم آن را از نظر تجهیزات، امکانات، تنوع بازی‌ها و زیربنا با سایر پارک‌های دنیا مقایسه کنیم، در نوع خود کم‌ نظیر است و در ردیف بهترین پارک‌های آبی دنیا به شمار می‌رود.

سرزمین موج‌های آبی تجهیزات و امکانات مدرن زیادی دارد و می‌تواند لحظات مهیجی را در خاطرات سفر شما ثبت کند. جالب است بدانید یکی از سرسره‌های ویژه در این پارک آبی سرپوشیده «تاپسی توروی» نام دارد که انجمن پارک‌های آبی جهان در سال 2010 آن را بهترین سرسره آبی جهان معرفی کرد.

سرزمین موج های آبی مشهد

تصویری از مجموعه سرزمین موج های آبی مشهد

امکانات پارک آبی سرزمین موج‌های آبی

در این پارک آبی سرپوشیده امکانات زیادی برای تفریح و سرگرمی درنظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

- منطقه مخصوص بازی کودکان
- رودخانه آرام و خروشان
- انواع و اقسام سرسره شامل: سرسره تورنادو، سرسره پیچشی به طول ۲۵ متر، سرسره جت موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره سقوط آزاد و سرسره سوپر لوپ.
- چاله فضایی
- استخر موج و برکه
- سونای خشک و بخار
- جکوزی و حوضچه آب سرد
- رستوران، کافی شاپ و ...
- فروشگاه لوازم ورزشی
- حمام ترکی
- سینمای 5 بعدی

چطور به سرزمین موج های آبی برویم؟

خوشبختانه شهرداری مشهد شرایطی را فراهم آورده است که بتوانید از راه‌های مختلف و در هر نقطه‌ای از شهر به این پارک آبی دسترسی راحت و سریع داشته باشید. اگر بخواهید با مترو خود را به سرزمین موج‌های آبی برسانید، باید به ایستگاه پارک ملت بروید و از آنجا برای ابتدای بلوار امامت تاکسی بگیرید. البته با سیستم حمل و نقل عمومی هم می‌توانید به سرزمین‌ موج‌های آبی بروید.

ساعت کاری سرزمین موج های آبی 

این پارک در فصل تابستان از ساعت 9 صبح تا 12 شب باز است. در فصل‌های دیگر سال از ساعت 9 صبح تا 21 شب فعالیت دارد.

قیمت بلیط سرزمین موج های آبی

می‌توانید بلیط پارک را از باجه‌های روزنامه فروشی تهیه کنید. همچنین در وب سایت رسمی این پارک نیز امکان خرید اینترنتی بلیط سرزمین موج های آبی وجود دارد. قیمت بلیط سرزمین موج های آبی در سال 1401 حدود 120 هزارتومان است که گاهی شامل تخفیف خرید اینترنتی نیز می‌شود. 

آدرس سرزمین موج‌های آبی مشهد کجاست؟

پارک سرپوشیده سرزمین موج‌های آبی مشهد در بزرگراه آسیایی، قاسم آباد (شهرک غرب)، بلوار اندیشه، نبش اندیشه 83 قرار دارد. همچنین شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن سرزمین موج های آبی مشهد ۰۵۱۳۶۲۲۹۰۱۵ نیز تماس بگیرید.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب یکی دیگر از پارک های آبی معروف مشهد است و در زمره بزرگترین پارک‌های آبی جهان به حساب می‌آید؛ به طوری که در زمینی به مساحت 4 هزار متر و در زیربنای 15 هزار متر مربعی ساخته شده است. این پارک دومین پارک آبی شهر مشهد به شمار می‌رود.

پارک ساحلی آفتاب در سال 1390 راه‌اندازی شد و با 7 طبقه یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهد است که توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. در اینجا امکانات و سرگرمی‌های متنوعی برای مسافران و مراجعه‌کنندگان فراهم شده است. استفاده همزمان بانوان و آقایان از امکانات پارک مهم‌ترین ویژگی پارک ساحلی آفتاب به حساب می‌آید.

همچنین بر روی پشت بام آن یک حمام آفتاب ویژه بانوان درنظر گرفته شده است. از دیگر امکانات پارک ساحلی آفتاب می‌توان به استخر نمک اسپوتا برای لایه‌برداری پوست نیز اشاره کرد.

پارک ساحلی آفتاب مشهد

تصویری از استخر پارک ساحلی آفتاب مشهد

امکانات پارک ساحلی آفتاب

در این پارک آبی امکانات تفریحی متعددی فراهم شده است تا بتوانید لحظات خوشی را در سفر به مشهد ثبت کنید. برخی از امکانات این پارک عبارتند از:

- سه استخر مجزا برای بانوان، آقایان و استخر VIP
- رودخانه دور تا دور مجموعه با طول ۱۷۰ متر به همراه دو تونل سنگی
- چندین سرسره از جمله سرسره پیچ 18 متری، سرسره سرعت 18 متری و سرسره آهسته 15 متری
- چشمه جوشان آب که از دل سنگ‌های غار بیرون می‌آید
- آبشار خروشان با ارتفاع ۱۸ متری
- استخر موج با طول 35 متر و استخر غواصی به عمق 12 متر با نمای طبیعی
- سالن‌های ورزشی از جمله ایروبیک، بدنسازی، ماساژ، یوگا، هیدروتراپی و آروماتراپی
- سونای ماسه برای تسکین دردهای مفصلی و عضلانی

چطور به پارک ساحلی آفتاب برویم؟

برای رفتن به این پارک آبی راه‌های دسترسی مختلفی وجود دارد که ساده‌ترین آنها استفاده از مترو است. برای رفتن به پارک ساحلی آفتاب باید به ایستگاه سه راه خیام بروید و در ابتدای بلوار خیام پیاده شوید. سپس با کمک سیستم حمل و نقل عمومی به سمت منطقه گردشگری «سپاد» و بعد پارک ساحلی آفتاب بروید.

ساعت کاری پارک ساحلی آفتاب 

این مجموعه برای آقایان از ساعت 8 صبح تا 23 شب باز است و برای بانوان از ساعت 10 صبح شروع به کار می‌کند و فعالیت آن تا 23 شب ادامه دارد.

قیمت بلیط پارک ساحلی آفتاب مشهد

قیمت بلیط پارک ساحلی آفتاب مشهد در سال 1401 حدودا 85 هزار تومان است و می‌توانید آن را از باجه‌های روزنامه‌فروشی نیز تهیه کنید. همچنین برخی از هتل‌ها بلیط این مجموعه را عرضه می‌کنند و با مراجعه به سایت رسمی پارک ساحلی آفتاب نیز می‌توانید بلیط مجموعه را خریداری کنید.

آدرس پارک ساحلی آفتاب مشهد کجاست؟

این پارک در انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان و در کنار مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن پارک ساحلی آفتاب مشهد ۰۵۱۳۷۰۳۷ نیز تماس بگیرید.

پارک آبی ایرانیان مشهد

پارک آبی ایرانیان نیز یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی مشهد به حساب می‌آید. اگر قرار باشد پارک‌های آبی دنیا را از نظر استانداردهای مختلفی مثل امکانات متنوع، تجهیزات مدرن، وسعت و متراژ و...  رده‌بندی کنیم، این پارک در همه این استانداردها رتبه خوبی کسب می‌کند.

پارک آبی ایرانیان مشهد

تصویری از سرسره های پارک آبی ایرانیان مشهد

پارک آبی ایرانیان مشهد امکانات موج‌سواری با تخته نیز دارد که برای اولین بار در ایران راه‌اندازی شده است. این مجموعه 14 زمین فوتبال دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. بد نیست بدانید پارک آبی ایرانیان را یکی از بزرگترین طراحان پارک کانادایی (شرکت White Water Park) طراحی کرده است. 

امکانات پارک آبی ایرانیان

در این پارک برای ایجاد سرسره و تونل از پستی و بلندهای طبیعی کوهپایه استفاده شده است. از جمله امکانات متعدد این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- موج سواری با تخته
- سرسره‌های آهسته و سرعتی، رنگین کمانی، پیچشی و چاله فضایی
- سونا و جکوزی
- رستوران و کافی شاپ
- سینمای 5 بعدی
- رودخانه خروشان و آرام
- زمین فوتبال
- اسپا برای آرامش و تمدد اعصاب

چطور به پارک آبی ایرانیان مشهد برویم؟

برای رفتن به این پارک می‌توانید از طریق مترو به ایستگاه پارک ملت بروید. سپس با تاکسی در بلوار امامت پیاده شوید و به سمت قاسم آباد و بلوار جهاد حرکت کنید. 

ساعت کاری پارک آبی ایرانیان مشهد

این پارک همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 23 برای آقایان و از ساعت 9 صبح تا 22 شب برای بانوان باز است. 

قیمت بلیط پارک آبی ایرانیان

قیمت بلیط این پارک آبی در مشهد 25 هزار تومان است. شما می‌توانید از طریق وب سایت رسمی پارک آبی ایرانیان یا از طریق باجه‌های روزنامه فروشی بلیط این پارک را خریداری کنید.

آدرس پارک آبی ایرانیان مشهد

این پارک در بزرگراه آسیایی، قاسم آباد (شهرک غرب)، بلوار حجاب، نبش حجاب 8 قرار دارد. همچنین می‌توانید با شماره تلفن پارک آبی ایرانیان ۰۵۱۳۶۶۳۲۱۲۳ تماس بگیرید.

سرزمین موج‌های خروشان مشهد

از دیگر پارک‌های آبی شهر مشهد باید به سرزمین موج‌های خروشان اشاره کنیم. در این پارک تفریحات و سرگرمی‌های مفرحی برایتان فراهم شده است که واقعا ارزش رفتن و تجربه کردن را دارد. سرزمین موج‌های خروشان یکی از جدیدترین پارک‌های آبی ایران به حساب می‌آید که در مساحتی بیش از 60 هزار متر مربع تاسیس شده است. در این پارک آبی 4 سرسره سقوط آزاد 24 متری تاسیس شده است. از دیگر امکانات منحصر به فرد این پارک می‌توان به سالن‌های مجزا برای بانوان و آقایان اشاره کرد. در اینجا طولانی‌ترین رودخانه موج، سرسره سرعتی و مهیج و بزرگترین دریاچه تلاطم ساخته شده است.

سرزمین موج های خروشان مشهد

تصویری از سرسره های سرزمین موج های خروشان مشهد

امکانات سرزمین موج‌های خروشان

اگر در مشهد به دنبال یک پارک بی‌نظیر و جدید هستید، سرزمین موج‌های خروشان را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در اینجا امکانات زیادی فراهم شده است که عبارتند از:
- بزرگترین سونای خشک و تر در بین پارک‌های آبی مشهد
- پینت بال لیزری
- پارکینگ، مرکز خرید، کارواش، رستوران و کافی‌شاپ
- پارک مخصوص کودکان و محل نگهداری کودک
- سالن ماساژ پیشرفته
- سالن ایروبیک فوق پیشرفته
- ترامپولین و جویس شاپ
- غار نمک

چطور به سرزمین موج‌های خروشان بریم؟

اگر می‌خواهید با مترو به این پارک بروید، در ایستگاه وکیل آباد پیاده شوید و سپس با تاکسی یا اتوبوس به سمت منطقه شاندیز بروید.

ساعت کاری سرزمین موج های خروشان

این مجموعه از ساعت 9:30 صبح تا 23 شب باز است.

قیمت بلیط سرزمین موج های خروشان مشهد

قیمت بلیط این مجموعه 120 هزار تومان است که می‌توانید آن را از باجه‌های روزنامه فروشی تهیه کنید. البته راه آسانتر مراجعه به سایت رسمی سرزمین موج‌های خروشان است. برخی از هتل‌ها نیز این بلیط را عرضه می‌کنند. 

آدرس پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان کجاست؟

این مجموعه در ابتدای جاده شاندیز قرار دارد. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن سرزمین موج‌های خروشان مشهد ۳۵۱۴۴۰۰۶-۰۵۱ الی ۱۵ تماس بگیرید. 

جمع بندی نهایی

با توجه به محبوبیت پارک‌های آبی خوب است قبل از خرید بلیط مشهد در مورد این پارک‌ها، امکانات رفاهی و تفریحی، آدرس و نحوه دسترسی به آن‌ها و حتی قیمت بلیط اطلاعاتی را کسب کنید. آنچه در این مقاله از مجله گردشگری تریپ در مورد بهترین پارک های آبی مشهد گفتیم برای افزایش اطلاعات شما قبل از سفر به این شهر بود. اگر تجربه استفاده از پارک های آبی مشهد را دارید، منتظر دریافت نظرات و دیدگاه‌های شما در این خصوص هستیم.

    
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc