https://gateway.trip.ir/api/

5 تا از بهترین چشمه های آب گرم دنیا

به روز رسانی: 11 تیر ، 1399 جاذبه های گردشگری

5 تا از بهترین چشمه های آب گرم دنیا

به ندرت پدیده ای طبیعی را می توان نام برد که مثل چشمه های آب گرم هم آرامش بخش باشد و هم موثر در جوانسازی. این ویژگی های زمین-گرمایی مانند جکوزی های زمین عمل می کنند واغلب در مناطقی آرام و زیبا و بکر واقع شده اند. در کشور امریکا تعداد زیادی از این جکوزی های طبیعی زمین را می توان یافت اما در دیگر کشورهای دنیا هم چشمه های آب گرم فراوان است.
در این مطلب با تعدادی از این چشمه ها از سراسر دنیا آشنا می شویم.

1.    تاکاراگاوا اونسن، ژاپن: بازدیدکنندگان از چشمه های آب گرم این شهر، با هدف استفاده از آب های شفابخش به این شهر می آیند اما مناظر باشکوه آنها را میخکوب می کند. این چشمه ها در جنگلی آرام که با کوه هایی زیبا محصور شده واقع شده است. فراموش نکنید که قبل از حرکت در مورد چشمه های آب گرم این کشور تحقیق کرده و هنگام سفر به ژاپن حتما یکی از آنها را امتحان کنید.

2.    بلو لاگون، ایسلند: شاید مشهورترین چشمه آب گرم دنیا همین بلو لاگون در کشور ایسلند باشد، آرام بخش و زیبا مثل عکس های آن. دمای آب این چشمه همیشه بین 36 تا 38 درجه سانتیگراد متغیر است. آب های معدنی این منطقه برای پوست عالیست و بخارهای آب گرم تمام سموم بدن را دفع می کند. اگر قصد سفر به ایسلند را دارید، به هیچ وجه آب گرم بلو لاگون را از دست ندهید، چون هم برای روح و هم برای جسم بسیار خوب است.

3.    رودخانه جوشان پارک ملی یلو استون، امریکا: با پیاده روی یک مسیر کوتاه در بخش شمال غربی پارک ملی یلو استون، به این رودخانه جوشان می رسید. هرساله گردشگران با استفاده از سنگ های موجود در این منطقه، حوضچه های کوچکی می سازند که آب گرم رودخانه جوشان وارد آن شده و جکوزی های مصنوعی ایجاد می شود. در تمام فصول سال حتی زمستان، می توانید از این چشمه های آب گرم نهایت لذت را ببرید.

4.    پاموک کاله دنیزلی، ترکیه: این چشمه های آب گرم که از 17 استخر طبیعی تشکیل شده اند، درست در پایین خرابه های شهر تاریخی هیروپولیس قرار گرفته است. پاموک کاله با فرم خاص و آب شفاف و سطح سفیدی که دارد، بنظر مکانی از دنیایی دیگر است. بعد از تهیه بلیط هواپیما دنیزلی و سفر به دنیزلی، فراموش نکنید که در پاموک کاله می توانید فرهنگ و تاریخ و طبیعت را به صورت یکجا تجربه کنید. 

5.    ترمه دی ساتورنیا، توسکانی، ایتالیا: دمای آب این چشمه ها ۳۷ درجه سانتی گراد بوده و مملو از مواد غنی معدنی مفید برای پوست، همچون گوگرد است. این چشمه ها به دلیل دارا بودن آب معدنی، خیلی از مردم محلی معتقدند که خواص درمانی دارد. چشمه‌های آب گرم طبیعی ترمه دی ساتورنیا از عصر باستان تا کنون مورد استفاده بوده‌اند. آب این چشمه‌ها بسیار مطبوع، و غنی شده از املاح مفید است و منظره‌ و حاشیه‌ای مسحور کننده دارد.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc