https://gateway.trip.ir/api/

9 حقیقت جالب درباره بلگراد

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

9 حقیقت جالب درباره بلگراد

حقایق زیادی درباره بلگراد، پایتخت صربستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا وجود دارد.این شهرِ حوزه بالکان که از چندی پیش برای ایرانیان بدون ویزا شد و ایرانیان می توانند بدون ویزا به این شهر سفر و بلیط پرواز خود را که در حال حاضر با سه ایرلاین داخلی ماهان ، ایران ایر و قشم ایر انجام می پذیرد خریداری کرده ، این شهر با دارا بودن مدرنیته در کنار بخش قدیمی برای شما با هر نوع سلیقه ای که باشید جذاب خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم شما را با حقایق جالبی از بلگراد آشنا کنیم

بلگراد با تاریخ غنی و پر شکوه

اولین نشانه های زندگی در قلمرو بزرگترین شهر صربستان 4.800 سال پیش از میلاد کشف شده است. سِلت ها کسانی بودند که بلگراد را 3 قرن قبل از میلاد بنا نهادند.نام اصلی اسلووِنیایی Beligrad که به معنی "شهر سفید" می باشد برای اولین بار در سال 878 استفاده شد و در سال 1405 پایتخت کشور صربستان شد.

بلگراد یکی از بزرگترین کلیساها را دارد

بلگراد

کلیسای جامع سنت ساوا در بخش Vracar بلگراد، بزرگترین کلیسای جنوب شرقی اروپاست.ساخت کلیسا در سال 1935 آغاز شد،40 سال پس از آنکه ایده اصلی آن مطرح شد.

معبد توسط معماران Aleksandar Deroko  و Branko Pesic در سبک صربی و بیزانس طراحی شده است.

کلیسا شکل یک صلیب یونانی است و یکی از بارزترین نمادهای بلگراد است و دارای گنبدی به ارتفاع 44 متر می باشد.

بلگراد 15 نام مختلف داشته است

یکی از جالب ترین حقایق درباره بلگراد این است که این شهر در طول تاریخ 15 بار تغییر نام داشته است!

بلگراد بهترین مکان دنیا برای تفریحات شبانه است

بلگراد

بلگراد دارای بیش از 170 کلاب بر روی رودخانه می باشد. نام اولین کلاب رودخانه ای Vodenica بود.

مهم نیست که چه نوع موسیقی گوش می دهید، قطعا یک کلاب رودخانه ای پیدا خواهید کرد که انتظارات شما را برآورده کند.

بهترین ایرلاین های 2018 معرفی شدند

یک شهر دیگر در زیر شهر بلگراد خفته است

در سال 2005،یک راز بزرگ کشف شد.این راز یک پناهگاه زیرزمینی بود که در سال 1971 برای نیازهای ارتش ملی ساخته شده بود.این پناهگاه بیشتر در سال 1999 در طول بمب گذاری ناتو استفاده می شد.

اولین کافانا در اروپا

کافانا رستوران سنتی منطقه بالکان است که در آن غذای سنتی و قهوه مورد استفاده قرار می گیرد.بر اساس بعضی از تاریخ نویسان، اولین کافانا در بلگراد و در سال 1522 باز شد.این مکان فقط قهوه سرو می شد coffee=kafa، به همین دلیل این رستوران ها “kafana” نامیده شدند.

قدیمی ترین کافانا در بلگراد که هنوز وجود دارد، "Znak Pitanja"  است.

بلگراد قهرمان های زیادی دارد

یکی از مشهورترین قهرمانان بلگراد میلاندین زریچ، یک معلم است. در طول عملیات آزادی بلگراد، در 22 اکتبر 1994، پل سوا را از معادن جدا کرد.

در سال 1987، این داستان در یکی از قسمت های تلویزیونی بسیار مشهور تلویزیون یوگسلاوی The Written Offs قرار گرفت که به گروهی از افرادی که برای آزادی در بلگراد در جنگ جهانی دوم جنگیدند تعلق گرفت.

برنده جایزه نوبل

بلگراد این افتخار را داشت که بخشی از زندگی "ایو آندریچ" باشد، که احتمالا بهترین نویسنده در تمام دوران منطقه بالکان بود. او در شهرهای مختلف زندگی می کرد اما در آکادمی نظامی بلگراد کشته شد.

تمام آثار او شاهکار بودند از جمله "Na Drini Cuprija"، "Travnicka Hronika"، "Prokleta Avlija" و بسیاری دیگر از مجموعه داستان های کوتاه و رمان.

در سال 1961 جایزه نوبل ادبیات را برنده شد و همچنین عضو آکادمی های هنر و علوم یوگسلاوی و صربستان بود.

زادگاه بهترین تنیس باز جهان

بلگراد زادگاه یکی از بهترین بازیکنان تنیس جهان، نواک جوکوویچ است. او در سال 1987 متولد شد و حرفه تخصصی ای خود را در سال 2003 آغاز کرد.

او یک برانگیزاننده واقعی در میان جوانان صربستان است و موفق به افزایش سطح تنیس نه فقط در صربستان بلکه در تمام کشورهای بالکان شده است.

در پایان اشاره میکنیم به این نکته که ایرانیان نمی توانند بلیط یک طرفه به بلگراد رزرو کنند و فقط باید بلیط به صورت رفت و برگشت خریداری شود. همچنین به همراه داشتن برگه رزرو هتل الزامی می باشد.

سفر و جهانگردی | زندگی یعنی این

منبع : ibikebelgrade

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc