https://gateway.trip.ir/api/

خانه های رنگی استانبول کجاست؟ معرفی محله بالات استانبول + عکس و آدرس

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

خانه های رنگی استانبول کجاست؟ معرفی محله بالات استانبول + عکس و آدرس

استانبول یکی از زیباترین و مشهورترین شهرهای ترکیه است که سالانه تعداد قابل‌توجهی از گردشگران از سراسر دنیا از این شهر دیدن می‌کنند. این شهر که به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است، پیشینه تاریخی بسیار کهن و جذابی دارد. هر یک از محله‌های استانبول با جاذبه‌های شگفت‌انگیز خود قصه‌‌هایی شنیدنی برای شما شرح می‌دهند. محله بالات (‌Balat) استانبول، به دلیل خانه‌های رنگارنگی که در خود جای داده به یکی از دیدنی‌ترین محله‌ها در پایتخت کشور ترکیه تبدیل شده است. بسیاری از افراد به دنبال خانه‌‌های رنگارنگ استانبول هستند. اگر می‌خواهید بدانید که خانه های رنگی استانبول کجاست، به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر دوست‌داشتنی، بازدید از محله بالات را هرگز فراموش نکنید. در مقاله زیر به معرفی این محله، جاذبه‌های گردشگری و نحوه دسترسی به آن می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با محله بالات استانبول، مطالعه مطلب پیش‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

محله رنگی استانبول

پله های رنگی در محله بالات استانبول

محله بالات استانبول کجاست؟

اولین پرسش این است که محله بالات استانبول در کجا قرار دارد؟ محله بالات واقع در منطقه فاتح در بخش اروپایی شهر استانبول، یکی از شگفت‌انگیزترین محله‌های این شهر است. با ورود به بالات و مشاهده خانه‌های رنگی و کوچه‌های باریک و قدیمی، حس و حالی در شما زنده می‌شود که در هیچ‌کجای استانبول و شاید هیچ شهر دیگری در دنیا آن را تجربه نخواهید کرد.

اگر تابه‌حال با تور استانبول به این شهر زیبا و چشم‌نواز سفر کرده باشید، شاید به احتمال زیاد با محله بالات آشنا نشده‌اید. گرچه این محله توسط میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است؛ اما منطقه کمتر شناخته‌شده‌ای است و تعداد کمی از گردشگران استانبول برای بازدید به بالات مراجعه می‌کنند. در سال‌های اخیر به لطف شبکه‌های مجازی و سایت‌های ایرانی و خارجی متعددی که سعی در معرفی اماکن دیدنی دارند، این محله تاریخی بیش از پیش شناخته شده است؛ همچنین فیلمبرداری یکی از مشهورترین سریال‌های ترکی به نام «چوکور» یا «گودال» در این منطقه به شهرت بیشتر آن کمک کرده است.

محله بالات بیشتر برای خانه‌های رنگی آن به شهرت رسیده است؛ اما زیبایی‌های آن فقط به چند خانه و ساختمان رنگارنگ محدود نمی‌شود. با ورود به این محله گویی سوار ماشین زمان شده‌اید و به استانبول سال‌های دور سفر کرده‌اید. 

آشنایی با پیشینه تاریخی محله قدیمی بالات

درباره قدمت این منطقه اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. برخی افراد آن را به دوره عثمانی و پیش از آن نسبت می‌دهند. بالات در گذشته‌ای نه چندان دور محل زندگی یهودی‌ها و یونانیان کاتولیک بوده است که این موضوع در معماری خانه‌ها و سایر ساختمان‌های این محله کاملا مشهود است. اغلب افراد ساکن در محله بالات بر این باور هستند که کلمه بالات ریشه‌ای یونانی به معنی قصر باشکوه دارد و در گذشته قصری در همان نزدیکی وجود داشته است.

نکته جالب توجه اینجاست که ساکنان خانه‌های رنگی و دوست‌داشتنی این محله، هنوز به شیوه سنتی زندگی می‌کنند. با قدم زدن در کوچه‌های بالات، کودکان پرشور و بازیگوش که در گوشه و کنار محله در حال بازی هستند و همچنین بندهای لباس، توجه شما را به خود جلب خواهند کرد. اگرچه محله بالات در دسته محله‌های فقیرنشین قرار می‌گیرد؛ اما مردمی بسیار اصیل دارد که ترجیح داده‌اند از تکنولوژی و زندگی ماشینی دور باشند. این افراد اغلب با استفاده از مترو و اتوبوس در سطح شهر تردد می‌کنند و ماشین‌های زیادی در محله به چشم نمی‌خورد.

از زیبایی‌های دیگر بالات، تنوع مذهب در این محله است. شما با ورود به محله بالات با اقشار مختلفی از جامعه با مذهب‌ها و آیین‌های متفاوت از قبیل مسلمان، یهودی و مسیحی رو‌به‌رو خواهید شد. با ما همراه باشید تا در بخش بعدی نحوه دسترسی به محله خانه‌های رنگی استانبول را برای شما عزیزان شرح دهیم.

چگونه خود را به محله بالات استانبول برسانیم؟ آدرس + نقشه

برای دسترسی به بالات یا همان محله خانه‌های رنگی استانبول راه‌های متعددی وجود دارد. در ابتدا باید لوکیشن خود را مشخص و سپس متناسب با آن، بهترین مسیر برای رسیدن به بالات را انتخاب کنید. اگر با تور مسافرتی به شهر استانبول سفر کرده باشید، به احتمال بسیار در یکی از هتل‌های اطراف میدان تکسیم سکونت دارید. این میدان یکی از معروف‌ترین میادین شهر استانبول، واقع در مرکز آن است که دسترسی مناسبی به اغلب جاذبه‌های گردشگری دارد. در پاسخ به این سوال که چگونه از میدان تکسیم به محله بالات برویم، باید بگوییم که تاکسی و مترو بهترین گزینه‌های موجود برای رسیدن به این محله تاریخی هستند.

در میدان تکسیم سوار مترو شوید و پس از عبور از ایستگاه‌های سیسیلی و علی بیکوک در ایستگاه بالات از قطار پیاده شوید. فاصله زمانی در این مسیر حدود یک ساعت در نظر گرفته می‌شود. اگر این مدت زمان برای شما طولانی است، استفاده از تاکسی را برای رسیدن به محله بالات پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از تاکسی‌های موجود در میدان تکسیم، در کمتر از ۱۰ دقیقه خود را به بالات خواهید رساند.

البته پیاده روی در استانبول نیز خالی از لطف نیست. از میدان تکسیم به سمت بی‌اوغلو بروید و پس از عبور از پل آتاتورک وارد مسیر ساحل شده و آن را تا رسیدن به محله بالات ادامه دهید. این مسیر حدود یک ساعت از زمان شما را به خود اختصاص خواهد داد. با استفاده از کشتی نیز می‌توانید از محله‌های اوسکودار، کاراکوی و امینونو خود را به آیوانسرا رسانده و سپس سوار اتوبوس‌های محله بالات شوید. در تصویر زیر، محله بالات استانبول روی نقشه برای شما عزیزان به نمایش گذاشته شده است تا با استفاده از گوگل به راحتی خود را به این منطقه تماشایی برسانید.

لوکیشن محله بالات استانبول روی نقشه

بهترین زمان برای بازدید از محله بالات چه فصلی است؟

استانبول در تمام فصول سال آب‌وهوای معتدل و مناسبی دارد؛ اما در بهار و اوایل تابستان گردشگران بیشتری این شهر را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند؛ زیرا در این زمان از تفریح‌های آبی و ساحلی بیشتری می‌توان استفاده کرد. در ایران نیز تور استانبول نوروز به دلیل تعطیلات عید، طرفداران بسیاری دارد و استقبال خوبی از آن می‌شود؛ اما محله بالات در داخل شهر واقع شده است و دسترسی به آن در تمام فصول سال بسیار ساده است. بازدید از خانه‌های رنگی، کلیساها و کافه‌های نقلی و دنج این محله در هر فصلی از سال،‌ جذابیت خاص خود را دارد. در بخش بعدی سایر مناطق دیدنی بالات را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا هنگام بازدید از این محله هیچ جاذبه‌ای را از دست ندهید.

سایر جاهای دیدنی بالات؛ از کلیسا تا رستوران‌ها و کافه‌های دنج

اولین چیزی که در محله بالات توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، خانه‌های رنگی و دیوارهای گرافیتی و پر از نقش و نگار آن هستند؛ اما این محله جاذبه‌های دیگری نیز دارد که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید.
کلیسای سنت جورج، کلیسای چورا، دانشگاه ارتودوکس یونان، کافه پاپ بالات، کافه رستوران فیندیک و کافه نفتالین نیز از اماکن جذاب و دیدنی هستند که می‌توانید در بازدید از محله بالات از آن‌ها دیدن کرده و اوقات خوشی را سپری کنید.

برخی افراد در سال‌های اخیر تمایل بسیاری به سکونت و اجاره یا خرید خانه در محله بالات پیدا کرده‌اند. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و خانه‌های رنگارنگ و جاذبه‌های تاریخی، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. قیمت خانه در محله بالات ترکیه نیز اخیرا با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است؛ اما ساکنین این منطقه اغلب قدیمی هستند و اشتیاق چندانی به ورود افراد بیگانه ندارند؛ ازاین‌رو اقامت در این محله ایده چندان خوبی به نظر نمی‌رسد.

محله بالات استانبول تریپ

نمایی از خانه های رنگی در محله بالات استانبول

با سایر محله‌های رنگی استانبول آشنا شوید

استانبول شهر بسیار شاد و سرزنده‌ای است. اگر به پیاده‌روی و گشت‌وگذار در محله‌های این شهر توریستی علاقه‌مند هستید و از تماشای محله‌های رنگارنگ لذت می‌برید، بازدید از محله گوزگونجوک را در لیست خود قرار دهید. این محله در بخش آسیایی ترکیه در منطقه اسکودار واقع شده و مملو از ساختمان‌های قدیمی و رنگارنگ است.

وقتی صحبت از خانه‌های رنگی استانبول است، نباید محله پریهان آبلا را از یاد ببریم؛ همچنین هتل‌های واقع در خیابان یرتابان در منطقه سلطان احمد نیز با رنگ‌های شاد و چشم‌نواز خود، از مناطق گردشگری به شمار می‌روند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

با خرید بلیط استانبول به دیدن خانه‌های رنگی بالات بروید

در این مقاله به سوال «خانه های رنگی استانبول کجاست؟» پاسخ دادیم و محله بالات را به‌طورکامل به شما عزیزان معرفی کردیم. این محله پر از ساختمان‌های رنگی و قدیمی است که منظره خیره‌کننده‌ای به شهر بخشیده‌اند. با استفاده از تورهای استانبول با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت، از این محله دوست‌داشتنی دیدن کرده و حس و حال تازه‌ای را در سفر به استانبول تجربه کنید. وقت را تلف نکرده و همین حالا برای خرید بلیط اقدام کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc