https://gateway.trip.ir/api/

پارک آب و آتش تهران در پاییز

به روز رسانی: 28 فروردین ، 1403 جاذبه های گردشگری

پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش یکی از جاذبه های دیدنی در تهران در تپه های عباس آباد قرار دارد. این پارک براساس اصول معماری مدرن ساخته شده و فضایی امن و هیجان انگیز را برای استفاده خانواده‌ها فراهم آورده است. پارک آب و آتش یکی از جدیدترین و معروف‌ترین پارک‌های تهران به شمار می‌آید و بسیاری از خانواده ها برای تفریح و گشت و گذار به این پارک زیبا می‌روند. معماری پارک آب و آتش تهران با طراحی خاص و فضایی متفاوت و مدرن شناخته می‌شود. این پارک با مساحتی بالغ بر 24 هزار متر مربع در سال 1388 ساخته شده است. در این مقاله قصد داریم به امکانات، مسیر دسترسی و بخش‌های مختلف پارک بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید بعد از یک روز شلوغ با قدم زدن در طبیعت پارک آب و آتش کمی ذهن خود را استراحت دهید، تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

عکس پارک آب و آتش از نمای بالا

عکس پارک آب و آتش از نمای بالا

بخش‌های مختلف پارک آب و آتش تهران

در پارک آب و آتش امکانات رفاهی و سرگرمی‌های زیادی در انتظار شما هستند؛ از جمله: پل طبیعت (بزرگترین پل روگذر عابر پیاده ساخته شده در تهران)، افلاک نمای گنبد مینا، پل ابریشم (پل کابلی)، مسیر دوچرخه سواری و اسکیت برد، استراحتگاه و آلاچیق، انواع کافی شاپ ها و رستوران ها، مسیرهای پیاده روی، برج آتش نشانی و فواره ها. پل طبیعت در پارک آب و آتش پل باشکوهی است که به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری تهران به حساب می‌آید. 

مجموعه بزرگ آب و آتش از چندین پارک و امکانات تفریحی مختلف تشکیل شده است. این بخش ها شامل بوستان حضرت ابراهیم، فواره های مشهور پارک، برج های آتش و ... است. در پارک آب و آتش تهران کافی شاپ ها و رستوران ها و فودکورت های متنوع و زیادی وجود دارد. از این رو هنگام خوردن تنقلات یا نوشیدن قهوه می توانید به تماشای شهر بپردازید. بخش های زیادی در طول زمان به این بوستان اضافه شده که دو مورد از آن ها دریاچه مصنوعی خزر و میدان مشاهیر است. پارک آب و آتش جاذبه های بصری، مجسمه های دیدنی و تندیس‌های متنوعی دارد. باید بدانید این پارک با توجه به امکانات رفاهی خوبی که دارد مکان ایده‌آلی برای تفریحات خانوادگی و گپ زدن با دوستان است.

از دیگر امکانات پارک می‌توان به رستوران‌ها، کافه‌ها، فودکورت‌ها، پارکینگ اختصاصی، سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز، آبخوری، نمازخانه و آلاچیق برای پیک نیک اشاره کرد. همچنین مسیرهای پارک آب و آتش به خوبی برای ویلچر و کالسکه مناسب‌سازی شده است. این پارک از چند قسمت مختلف تشکیل می‌شود که در ادامه مقاله به آنها اشاره می کنیم:

برج های آتش 

برج‌های آتش یکی از نمادهای پارک آب و آتش هستند، چهار برج در سمت شرق به ارتفاع 10 متر آتش را شعله ور می کنند. هر شب همراه با غروب آفتاب و تاریکی هوا از این برج ها استفاده می شود. با حضور در پارک آب و آتش می‌توانید از تماشای رقص آتش در آسمان لذت ببرید.

فواره های آب

فواره و آبنمای پارک آب و آتش در محیطی مدور آب را از 240 نقطه مختلف تا ارتفاع 10 متری به صورت موزیکال در آسمان پرتاب می‌کند. این آبنماها طوری طراحی شده اند که بچه ها می‌توانند به داخل آن بروند و به آب بازی با یکدیگر بپردازند و از موسیقی آب لذت ببرند.

پرده‌ های فولادین

در این بخش از پارک آب و آتش می توانید پرده هایی از زندگی حضرت ابراهیم را ببینید و برای کودکان خود بازگو کنید. در پرده های فولادین پارک آب و آتش تصویرهایی از زندگی حضرت ابراهیم به نمایش گذاشته شده است و دنبال کردن داستان او در این فضای زیبا بسیار جذاب خواهد بود.

تئاتر آب و آتش

این مکان برای اجرای مراسم جشن ها و تئاترهای خیابانی طراحی شده است. سایبان 710 متری، سکوهای سیمانی و محوطه وسیع روبروی آن، محیط اصلی آمفی تئاتر آب و آتش را تشکیل می دهد.

فانوس دریایی

فانوس دریایی یکی از معروف ترین و زیباترین نمادهای پارک آب و آتش است. در برخی مواقع درهای این فانوس به روی علاقه مندان باز می شود و مردم می توانند از پله های مارپیچ آن بالا رفته و منظره بی نظیر تهران، پل طبیعت، تپه های عباس آباد و بزرگراه مدرس را تماشا کنند.

پل طبیعت پارک آب و آتش

پل طبیعت پارک آب و آتش

پل طبیعت

پل طبیعت به نوعی یکی از نمادهای شهر تهران به حساب می‌آید و پارک آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می‌کند. این پل حدود 270 متر طول دارد و از یک خرپا سه بعدی با دو سطح پیوسته تشکیل شده که روی سه ستون درختی قرار گرفته است. پل طبیعت در سه طبقه ساخته شده و دارای چند رستوران است. دو سکو در بالای ستون های اصلی وجود دارد که نمای سطح 3 را تشکیل می دهند. تمام سطوح توسط پله ها و رمپ های متعدد به یکدیگر متصل می شوند. پل طبیعت بزرگترین پل عابر پیاده‌ای است که تاکنون در ایران ساخته شده است. پل نه تنها مسیری برای گذر نیست بلکه مکانی برای نشستن با دوستان و خانواده است. چندین کافه گالری و رستوران های مختلف در طبقه ی پایین پل وجود دارد. علاوه بر رستوران ها نیمکت‌ ها و مکان ‌های نشیمن زیادی در تمامی سطوح این پل وجود دارد که این امکان را برای گردشگران فراهم می ‌کند تا زمانی که می ‌خواهند روی پل بمانند و از مناظر لذت ببرند. از آنجایی که هر دو طرف پل طبیعت درختان زیادی وجود دارد، این مکان را به یکی از سرسبزترین مکان‌های پایتخت تبدیل کرده است.

دریاچه مصنوعی 

در پارک آب و آتش یک دریاچه مصنوعی هم قرار دارد که به سه قسمت تقسیم شده است و در واقع نمای کوچکی از دریای خزر را به نمایش می‌گذارد. همچنین مسیری برای دوچرخه سواری و پیاده روی در کنار این دریاچه ساخته شده است.

میدان مشاهیر

در انتهای پارک، میدانی مربع شکل با یک دروازه ورودی جذاب خواهید دید که برای مدتی شما را مجذوب خود خواهد کرد. این دروازه به سبک معماری معروف ایرانی ساخته و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. از ورودی پارک که رد می شوید با مجسمه‌هایی از مشاهیر ایرانی روبرو خواهید شد.

افلاک نما گنبد مینا

گنبد مینا یکی از معروف ترین سازه‌های پارک آب و آتش است. این سازه مدور با الهام از خورشید و شعله های آن و با استفاده از عناصر معماری ایرانی و اسلامی طراحی و ساخته شده است. گنبد مینا بزرگ ترین آسمان نمای خاورمیانه است که می توانید در آن آسمان را تماشا کنید. درهای پلانتاریوم مینا روزهای پنجشنبه و جمعه دو بار در ساعت های 21:00 و 22:30 باز می شود. 

گذر گردشگری آب و آتش

نزدیک به آمفی تئاتر پارک آب و آتش در فضایی با مساحت 3600 متر مربع 40 غرفه از فروشگاه های متنوع قرار دارد؛ این گذر گردشگری اولین نایت مارکت تهران است که جذابیت های خاص خود را دارد. در این غرفه ها می توانید انواع صنایع دستی، سوغات متنوع شهرهای مختلف را خریداری کنید. ساعت کاری این غرفه ها از بعداز ظهر تا پاسی از شب است.

امکانات تفریحی پارک آب و آتش

علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف این پارک می توانید از امکانات تفریحی متنوع آن نیز لذت ببرید. در ادامه به برخی از امکانات پارک آب و آتش می‌پردازیم:

پیک نیک در پارک آب و آتش

برای پیک نیک کردن در پارک آب و آتش می توانید به همراه خانواده به یکی از آلاچیق های خصوصی در سراسر پارک بروید و با هم لحظات خوشی را سپری کنید. آلاچیق های این پارک مکان مناسبی برای لذت بردن از فضای پارک و دورهمی است. می توانید شام مختصری آماده کنید و با دوستانتان در یکی از آلاچیق ها قرار بگذارید و تا ساعت ها در کنار هم از فضای پارک و جمع دوستانه خود لذت ببرید.

دوچرخه سواری در پارک آب و آتش

اگر شما هم علاقه مند به دوچرخه سواری هستید، باید به شما بگوییم یک پیست دوچرخه سواری 5.3 کیلومتری در این پارک قرار دارد. اما لازم است بدانید برای دوچرخه سواری در این پیست، باید با خود دوچرخه داشته باشید؛ چون فعلا در این پارک غرفه ای برای اجاره دوچرخه در مسیر وجود ندارد. شما می توانید در حین دوچرخه سواری از مناظر اطراف پارک لذت ببرید یا با دوستان خود دوچرخه سواری کنید.

اسکیت سواری در پارک آب و آتش

یکی از تفریحات محبوب برای کودکان و بزرگسالان اسکیت سواری است؛ اگر شما هم علاقه مند به اسکیت سواری هستید، می توانید به پیست اسکی پارک آب و آتش که 4500 متر وسعت دارد بروید.
در پیست اسکی علاوه بر کلاس آموزش اسکیت می توانید از کلاس ‌های ورزشی دیگری مثل بی ام ایکس، ورزش‌های رزمی، هوازی و فیتنس نیز بهره‌مند شوید.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی در شهر تهران، باغ کتاب تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بخش‌های مختلف این مکان دیدنی، امکانات، ساعت کار و... شما را به خواندن مقاله‌ای با عنوان «باغ کتاب تهران کجاست؟» دعوت می‌کنیم. 

سینما هفت بعدی در پارک آب و آتش

سینما هفت بعدی در پارک آب و آتش

سینما 7 بعدی پارک آب و آتش

این نوع سینماها آخرین نسل سینماهای چند بعدی در دنیا هستند و به جای فیلم، بازی های رایانه ای را به نمایش می گذارند. بنابراین برای افزایش هیجان و واقع گرایی بازی، علاوه بر استفاده از سیستم حرکت صندلی و جلوه های محیطی که در سینمای شش بعدی وجود دارد، تفنگ خاصی نیز برای بازی در اختیار هر فرد قرار می گیرد. ساعت کاری سینما 7 بعدی پارک آب و آتش از 17:00 الی 23:00 است. 

بهترین زمان برای رفتن به پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در تمام فصول سال بسیار زیبا و دیدنی است، اما در فصل بهار و پاییز زیبایی آن دو چندان می شود. شما می توانید برگ های رنگارنگ پاییزی را در زیر پاهای خود حس کنید و از تماشای تهران از بالای پل طبیعت لذت ببرید. همچنین در شب های تابستان خانواده های زیادی را می بینید که برای صرف شام زیر آسمان تهران به این پارک زیبا آمده اند. این فضای سبز پرطرفدار در پایتخت در هر زمانی پذیرای شهروندان خواهد بود. همچنین مسافران و گردشگران نیز در سفر به تهران می‌توانند از این پارک زیبا دیدن کنند.

اطلاعات ضروری پارک آب و آتش

آدرس پارک آب و آتش :تهران، چهار راه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین، بوستان آب و آتش
ساعت آب بازی پارک آب و آتش : هر روز هفته از ساعت شش صبح تا بامداد
تلفن اطلاعات پارک آب و آتش : 02188194574

چگونه با مترو به پارک آب و آتش برویم؟

برای رفتن به پارک آب و آتش می توانید با استفاده از مترو به خط کهریزک – تجریش بروید. باید این را در نظر داشته باشید که باید در ایستگاه حقانی پیاده شوید. بعد از خروج از این ایستگاه می توانید با استفاده از اتوبوس هایی که در ایستگاه حقانی متوقف می شوند، خودتان را به چهارراه جهان کودک برسانید. از اینجا می توانید با استفاده از تابلوهای راهنمایی و پس از چند دقیقه پیاده روی به بوستان آب و آتش برسید. راه دیگر پس از پیاده شدن از مترو حقانی این است، که ابتدا به سمت بوستان طالقانی بروید و با کمی پیاده روی پس از گذر از پل طبیعت به پارک آب و آتش برسید.

جمع بندی

در این مقاله از مجله گردشگری تریپ بخش‌های مختلف پارک آب و آتش و امکانات رفاهی آن را معرفی کردیم. اگر نکته‌ای را از قلم انداخته‌ایم ممنون می‌شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. برای گشت و گذار در پارک آب و آتش درنگ نکنید و همین حالا برنامه دورهمی با دوستانتان را بگذارید؛ هم فال است و هم تماشا!

سوالات متداول درباره پارک آب و آتش تهران 

مکان های دیدنی پارک آب و آتش کدامند؟

افلاک نما گنبد مینا، میدان مشاهیر، دریاچه مصنوعی، پل طبیعت، فانوس دریایی، تئاتر آب و آتش، پرده‌ های فولادین، فواره های آب و برج های آتش

تفریحات پارک آب و آتش کدامند؟

سینما 7 بعدی، پیست اسکیت سواری، پیست دوچرخه سواری از جمله مکان های تفریحی این بوستان عظیم هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc