https://gateway.trip.ir/api/

کازابلانکا کجاست؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

کازابلانکا کجاست؟

 کازابلانکا به عنوان بزرگ‌ترین شهر مراکش امتیازات خاص خود را دارد. این شهر که پایتخت تجاری شمال قاره‌ی آفریقا نیز محسوب می‌شود با داشتن جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر نقشی ویژه را در ناحیه ایفاء می‌کند. کازابلانکا از جهت دیگر میزبان بزرگ‌ترین بندرتجاری در شمال قاره‌ی آفریقا است. به همین دلیل می‌توان گفت به عنوان ثروتمند‌ترین شهر در این ناحیه رونقی خاص و باور نکردنی دارد.

کازابلانکا

این شهر تلفیقی خاص و منحصر به فرد از مدرنیته و سنت است.

کازابلانکا

می‌توان در جای جای آن هتل‌های مجلل، رستوران‌های تراز اول و بوتیک‌های لوکس را مشاهده کرد. از جهت دیگر این شهر پایگاهی عالی برای هنرمندان و آثار نفیس آنها به شمار می‌آید. ساختمان‌هایی که از دوران استعمار فرانسه در این شهر باقی مانده‌اند، بازارهای محلی و صنایع دستی زیبا مجموعه‌ای فوق‌العاده از بهترین‌ها را در معرض دید علاقه مندان به سنت و فرهنگ مراکشی قرار داده‌اند.

کازابلانکا

جذابیت‌های توریستی تاریخی کازابلانکا

 مسجد حسن دوم 

 مسجد حسن دوم

ساخت این بنا در کازابلانکا ۵ سال به طول انجامید. مسجد حسن به عنوان بزرگ‌ترین مسجد دنیا، تلفیقی از معماری و فرهنگ مراکشی است. کاشیکاری‌های زیبای این مسجد در نوع خود بی‌نظیرهستند. از جهت دیگر می‌توان اوج معماری را در سنگ کاری‌ها و ستون‌های مرمری که در بنا به کار گرفته شده است مشاهده کرد.

 مسجد حسن دوم

این مسجد با وسعت قابل توجه خود ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰۰۰۰ نمازگذار را در آن واحد دارد. باید اشاره کرد که ورود غیر مسلمانان به این مسجد مجاز نیست. اما تورهای خاصی برای بازدید برخی نقاط خاص مسجد در دسترس مسلمانان قرار داده شده است.

 مسجد حسن دوم

خرید

کازابلانکا

بخش قدیمی شهر مملوء از فروشگاه‌هایی است که می‌توان چندین ساعت را به گشت گذار در آنها اختصاص داد. این فروشگاه‌ها کنتراستی خاص و منحصر به فرد به فضای شهر داده‌اند. به صورتی که مشاهده‌ی مدرنیته‌ی شهر در کنار صنایع‌دستی خوش رنگ‌ولعاب، گردشگران را به وجد می‌آورد.

کازابلانکا

حمام قدیمی

استفاده از حمام‌های عمومی تا چندی پیش در کشور مراکش متداول و معمول بوده است. به این ترتیب حمام قدیمی کازابلانکا از آن نقاطی است که می‌تواند جذابیت‌های بصری خاص خودش را داشته باشد. بازدید از آن برای گردشگران خالی از لطف نخواهد بود.

میدان محمد پنجم (V عدد پنج به یونانی)

میدان محمد پنجم

میدان محمد وی به عنوان میدان اصلی شهر جایگاهی خاص در کازابلانکا دارد. این میدان که در شب مملوء از نور و رنگ می‌شود توسط عمارت‌های کلاسیکی که از دوران حکومت فرانسوی‌ها به جای مانده  احاطه شده است. اغلب بانک‌های دولتی، اداره پست اصلی شهر و همچنین سفارت فرانسه در حوالی این میدان قرار گرفته است.

حمل‌ونقل

فرودگاه

اغلب مسافرین کازابلانکا از طریق فرودگاه بین المللی محمد وی به این شهر وارد می‌شوند. فاصله‌ی این فرودگاه تا مرکز شهر کازابلانکا تنها ۴۵ دقیقه است. البته اگر بخواهید این مسیر را با تاکسی طی کنید.

 سفر به این شهر با قطار هم میسر است و هزینه‌های شما را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

مسافرینی که از آمریکا، آفریقای جنوبی و همچنین خاور میانه قصد سفر به کازابلانکا را دارند می‌توانند از پروازهای مستقیم این کشورها به مراکش استفاده کنند. جالب است بدانید مراکش به اکثر کشورهای اروپایی پرواز مستقیم دارد.

اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها و گذراندن سفری مقرون به صرفه هستید از قطار، کشتی و یا اتوبوس‌های مسافربری برای ورود به کازابلانکا استفاده کنید.

مسیر دسترسی

اگر جزو گردشگران حرفه‌ای محسوب نمی‌شوید بهتر است با ثبت نام در انواع  تور کازابلانکا به این شهر سفر کنید. به این ترتیب نگرانی از بابت سفر و چگونگی‌ آن در کازابلانکا نخواهید داشت.

 
منبع goafrica
کجارو
بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc