https://gateway.trip.ir/api/

سنت‌ های ماه رمضان در نقاط مختلف دنیا

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

سنت‌ های ماه رمضان در نقاط مختلف دنیا

حدود یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان از فرهنگ‌ها و نژادهای مختلف در سراسر دنیا زندگی می‌کنند. از خاورمیانه تا آسیا، از اروپا تا آفریقا، و تقریبا در همه جای دنیا هستند مسلمانانی که این ماه مبارک را به روزه‌داری و عبادت می‌گذرانند و اغلب هر کدام از آنها سنت‌ها و آداب و رسوم خاصی برای این ماه مهمانی خدا دارند.
بجز سنت‌های مرسوم و مشابه بین مسلمان جهان، بعضی از مسلمانان با روش‌های خاص خودشان، ماه مهمانی خدا را گرامی می‌دارند که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می شود:
•    ساخت فانوس های رنگی در قاهره، فانوس در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، سمبل ماه رمضان است.
•    آیین پادوسان در جاوه، نوعی آیین شست و شوی بدن با هدف پاک کردن جسم و روح قبل از رمضان.
•    سنت گرگیعان در کویت، سنت پسندیده‌ی دید و بازدید اقوام و آشنایان با شروع هفته سوم ماه رمضان.
•    مسحراتی ها در زمان‌های قدیم در بخش‌هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا، مردم را برای سحر بیدار می کردند.
•    سرو دسر جهانی کنافه در ماه رمضان طرفدار بیشتری دارد. امروزه، نابلس را به داشتن بهترین کنافه دنیا می‌شناسند.
معمولا با آغاز ماه رمضان، ‌اغلب شهروندان کشورهای اسلامی ترجیح می دهند، در خانه بمانند و به آیین‌های عبادی بپردازند. کاهش گردشگران داخلی که در نتیجه این شرایط حاصل می‌شود و نیز کمتر شدن تقاضای سفر مسلمانان به کشورهایی که بیشتر به عنوان مقصد برمی‌گزینند، پیامدی منفی برای کشورهایی است که درآمد بالایی از طریق این صنعت کسب می‌کنند. برای جبران این کاستی، کشورهای فعال در گردشگری مانند مالزی، ترکیه دست به اقدامات مختلفی برای جبران این زیان زده‌اند و حتی در برخی موارد فرصت‌های جدیدی از این طریق به‌وجود آورده‌اند. با خرید بلیط هواپیما می توانید در ماه رمضان به این کشورها سفر کنید.
کشور مالزی با ایجاد ایده بازارهای رمضان که در آن غذاهای مخصوص و حلال مالزی توزیع می شود، اقدام به جذب گردشگر کرده است. بلیط هواپیما مالزی را از سایت تریپ تهیه نمایید. 
در سالهای گذشته ترکیه با برگزاری جشنواره «استانبول در رمضان» تعداد زیادی از مسلمانان گردشگر را از عربستان و کویت به سمت خود جذب کرد. برگزاری برخی برنامه‌ها مانند افطار در ساحل و اجرای برنامه افطار تا سحر نیز از جمله اقدامات هتلداران این کشور برای جذب گردشگران داخلی در ماه رمضان بود. بلیط هواپیما ترکیه را از سایت تریپ تهیه نمایید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc