https://gateway.trip.ir/api/

5 پایتخت دنیا که هرگز نشنیده‌اید

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 جاذبه های گردشگری

5 پایتخت دنیا که هرگز نشنیده‌اید


شما با تعدادی از پایتخت‌های معروف دنیا کامل آشنا هستید، بسیاری را هم در حد یک نام می‌شناسید. حال پایتخت‌هایی وجود دارند که شما هرگز نشنیده‌اید، شاید نام کشورهای مورد نظر نیز برای اولین بار به گوشتان بخورد. اگر آنها را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید بلیط هواپیما برای پایتخت‌هایی کوچک و گمنام کار آسانی نیست. 
ناسائو
ناسائو پایتخت کشور باهاما در آمریکای مرکزی است. 80درصد جمعیت کشور در ناسائو زندگی می‌کنند و بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی به شمار می‌رود.  پایتخت باهاما یک قطب شهری شلوغ و مدرن است. این شهر تا سیصد سال پیش توسط دزدان دریایی اداره می‌شد. باهاما را باید کشور جزایر خواند، تمامی جزایر تخت و صاف هستند و نهایت ارتفاع ۱۵ تا ۲۰ متر است. یکی از جزایر گردشگری آن جزیره بهشت نامیده می‌شود. این جزیره  همان‌گونه که از نامش پیداست مکانی جذاب با کلیه امکانات تفریحی محسوب می‌شود. قلعه شارلوت، جزیره الوترا از دیگر دیدنی‌های باهاما هستند. 

بلموپان
بلموپان پایتخت کشور بلیز در آمریکای مرکزی است، دارای آب و هوایی گرمسیری و مرطوب است. این کشور که در مجاورت گواتمالا و مکزیک قرار دارد و با جنگل‌های استوایی احاطه شده است. بلیز را باید کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور آمریکای مرکزی دانست. هنگام طوفان سال 1961 به بلیزسیتی آسیب فراوانی وارد شد، به همین دلیل در سال۱۹۷۰ شهر بلموپان به پایتختی برگزیده شد. در طراحی این شهر کوهستانی از تمدن قدیمی مایا، الهام گرفته شده است. 
ماجورو
ماجورو پایتخت جزایر مارشال،کشوری در اقیانوس آرام است. این جزیره بزرگترین شهر کشور محسوب ‌می‌شود. آب و هوای آن بارانی و گرمسیری است. هرگز نگران گم شدن در این شهر نباشید چرا که بقدری کوچک است که شما به سرعت مسیر خود را پیدا می‌کنید.

لیوبلیانا
کشور اسلوونی در سال 1991 پس از فروپاشی شوروی مستقل گردید و شهر لیوبلیانا به خاطر سابقه تاریخی و سیاسی خود به عنوان پایتخت انتخاب شد. در این شهر قرون وسطایی آثار تاریخی فراوانی وجود دارد، کلیسای فرانسیسکن‌ها، دراگون بریج، پارک تیوولی و قلعه لیوبلیانا از جاذبه‌های توریستی این شهر هستند.

ستینیه
ستینیه پایتخت قدیمی کشور اروپایی مونته‌نگرو محسوب می‌شود. این شهر در نزدیکی دریای آدریاتیک با پیشینه‌ای تاریخی از دوران رنسانس است. بعد از جنگ جهانی دوم، پایتخت این کشور از ستینیه به پودگوریتسا تغییر یافت. وجود صلیب مقدس و سن پابتیست، صومعه ستینیه را به یکی از مکانهای مذهبی‌ معتبر در اروپا بدل کرده است. اگر دوست دارید منظره‌ای فوق‌العاده از منطقه را بینید به پارک ملی لوچن سری بزنید. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc