https://gateway.trip.ir/api/

سفر به قبایل بدوی ناشناخته

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 اخبار گردشگری

سفر به قبایل بدوی ناشناخته

اگر در گذشته فقط محققین علاقه‌مند سفر به دنیای قبایل بودند، امروز داستان فرق می‌کند. موج جدیدی از گردشگران به دورترین مناطق جهان سفر می‌کنند تا از نزدیک فرهنگ‌های بدوی را لمس کنند. مناطقی که از هر گونه تکنولوژی روز به دورند و هنوز با ساده ترین ابزارهای باستانی زندگی می‌کنند. این سبک سفر ابتدا با مکتشفین و ماجراجویانی شروع شد که سعی در کشف دنیای ناشناخته داشتند. در ایران براداران امیدوار نخستین کسانی بودند که این شیوه سفر را تجربه کردند و به ثبت رساندند. 
شاید باورش سخت باشد اما در سال 2013 حدود 100 قبیله منزوی در جهان وجود داشته که هیچ ارتباطی با دنیای ما نداشتند. بیشتر آنها در مناطق جنگلی انبوه گینه نو و جنگل‌های بارانی آمازون اسکان داشتند. قبایل منزوی معمولاً هنگام ثبت تصویر هوایی کشف شده‌اند. 
یکی از نمونه‌های معروف جزیره سنتینل شمالی است که حین سرشماری کشور هند در سال 2001 کشف شد. سنتینل جزیره‌ای کوچک و دور افتاده است که مردم آن توانسته‌اند ۶۰۰۰۰ سال زندگی خود را در این محدوده ادامه ‌دهند. بعد از سونامی سال ۲۰۰۴ اقیانوس هند، تصور می‌شد این قبیله از میان رفته باشد اما در پرواز هوایی مشخص شد هنوز تعدادی از آنها زنده مانده‌اند.
عده‌ای معتقد به حقوق قبایل بدوی هستند و لزومی برای شکستن حریم آنها نمی‌بینند اما بازار گردشگری به این مناطق ناشناخته نیز کشیده شده است. جذابیت زندگی اولیه بومیان گردشگران را کنجکاو می‌کند به این مناطق در آفریقا، استرالیا، اندونزی ...سفر کنند. 
یکی از مشهورترین قبایل آفریقا، ماسای است. ماسای نام قبیله‌ای معروف و نیمه کوچگرد در دامنه‌های کلیمنجارو در مرز کنیا و تانزانیا است. آنها سنت‌های بدوی خود را طی 37 هزار سال همچنان حفظ کرده‌اند، از شاخص‌ترین آنها نوشیدن خون گاو در تولد و عروسی و رقص جهشی است. امروزه تورهایی برای دیدار از روستای اولپوپونگی و آشنایی با پیشینه قبیله ماسای برگزار می‌شود. از خوراک و آشپزی تا طب باستانی مواردی زیادی برای تجربه گردشگران وجود دارد.
ایا در آینده قبایل ناشناخته حفظ خواهند شد ؟ با وجود محدودیتی که برخی دولتها برای سفر به این قبایل گذاشته‌اند اما تغییر ترندهای سفر و قدرت بازار گردشگری باعث خواهد شد این مناطق نیز به مکان‌های توریستی بدل شوند. هرچند چالش‌هایی برای قبایل بدوی بوجود خواهد آمد اما صنعت گردشگری می‌تواند به حفظ و بقای سنت‌های باستانی کمک کند. 
 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc