https://gateway.trip.ir/api/

دومین کشور اروپایی پربازدید جهان که فرودگاه ندارد !!

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 اخبار گردشگری

دومین کشور اروپایی پربازدید جهان که فرودگاه ندارد !!

لیختن‌اشتاین نام کشوری کوچک در اروپاست که احتمال دارد هرگز نشنیده باشید. کشوری که فرودگاه ندارد و برای رسیدن به آن باید اول به زوریخ سوئیس بروید. اگر مقصد سفر شما این کشور است، بهتر است با شگفتی‌های آن آشنا شوید.
لیختن‌اشتاین رده ششم در رتبه‌بندی کشورهای کوچک دنیا، با جمعیت 38000 نفر داراست. پایتخت آن شهر فادوتس (وادوز) حدود 6000 نفر جمعیت دارد. نیمی از جمعیت شاغل آن از کشور همسایه مانند، اتریش و آلمان به این منطقه رفت و آمد دارند. با خیال راحت بگردید چون شما به یکی از شادترین و ثروتمندترین کشورهای دنیا را قدم گذاشته‌اید. 
در گذشته لیختن‌اشتاین و هائیتی از پرچم مشابهی برخوردار بودند. این جریان بدون هیچ دردسری ادامه داشت تا اینکه بازی‌های المپیک 1936 فرارسید. لیختن‌اشتاین ناچار شد برای ایجاد تفاوت با هائیتی، علامت تاج را در پرچم خود قرار دهد. البته متعجب نشوید سرود ملی این کشور هم داستان مشابهی دارد، چرا که یک از ملودی شبیه به سرود ملی کشور انگلستان استفاده می‌شود. 
براساس آمار سازمان جهانی گردشگری، در سال 2018 دومین کشور بازدید شده جهان شناخته شد. اگر شما هم خواستید مهمان این کشور شوید حواستان باشد که لیختن اشتاین با وجود اینکه کشور مستقلی است اما از فرانک سوئیس به عنوان پول رسمی خود استفاده می‌کند و یورو واحد مرسوم نیست. 
لیختن‌اشتاین قبلا یک شاهزاده‌نشین کوچک بوده است که اولین بار در سال 1719 در امپراتوری مقدس روم بنا نهاده شد. در زمان نبردهای ناپلئون، به تصرف نیروهای فرانسوی و روسی درآمد. در سال 1806 به یک کشور مستقل تبدیل شد و در سال 1815 به کنفدراسیون آلمان پیوست. در سال 1866 هنگامی که کنفدراسیون منحل شد لیختن اشتاین استقلال یافت. البته با وجود این جنگها کشور لیختن‌اشتاین از سال 1869 ارتش ندارد. 
اگر علاقه‌مند شدید اقامت این کشور را بگیرید شگفت‌زده نشوید. برای کسب تابعیت لیختن‌اشتاین شوید شما باید صبر پیشه کنید! اینجا کشوری با دموکراسی مستقیم است. شما اول به تایید مردم نیاز دارید. اگر جامعه محلی به نفع شما رای داد، در یک همه پرسی محلی به شما تابعیت داده می‌شود. حالا شما به تاییدیه مجلس نیاز خواهید داشت. اگر از این مرحله هم عبور کردید، تصمیم نهایی با شاهزاده است.


شاهزاده لیختن‌اشتاین در قلعه قدیمی شهر فادوتس زندگی می‌کند. هرسال به مناسب روز ملی در این قلعه جشن بزرگی برپا می‌شود. شاهزاده از همه ساکنین شهر برای شرکت در آن دعوت می‌کند. 
زیباترین مناظر در انتظار شماست، شما به قلب آلپ سفر می‌کنید. در بین کشورهای قاره اروپا تنها کشوری است که کل قلمرو آن در منطقه آلپ قرار دارد. کمترین ارتفاع 1400 متر از سطح دریاست، از هوای کوهستانی لذت ببرید.
 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc