https://gateway.trip.ir/api/

دهکده جهانی در دبی و دور دنیا در یک روز

به روز رسانی: 08 اسفند ، 1402 جاذبه های گردشگری

دهکده جهانی در دبی و دور دنیا در یک روز

دبی به خاطر جاذبه‌های دیدنی که دارد، مانند برج خلیفه و مراکز خرید که با آکواریوم‌ های ماموت و پیست‌ های اسکی سرپوشیده همراه هستند، مشهور است.
گلوبال ویلیج دبی نیز یکی از جاهای دیدنی دبی است، که می توانید برای بازدید از آن به دبی سفر کنید. در این مجموعه تفریحات دبی خانوادگی بازدیدکنندگان می توانند از جاذبه های فراوان، غذاخوری و تماشای نمایش های مختلف لذت ببرند.
دهکده جهانی دبی برای نشان دادن تمام جهان به صورت مجموعه ای مینیاتوری ایجاد شده است. در این مجموعه می توانید جذاب ترین و معروف ترین جاذبه های دیدنی اروپا، آسیا، آمریکا و خاورمیانه را در ابعدی کوچک تماشا کنید.
دهکده جهانی دبی چیست ؟ دهکده جهانی یک پارک موضوعی چند فرهنگی برای تمام اعضای خانواده است، با جاذبه های فراوان و سرگرمی های شگفت انگیز برای کودکان و بزرگسالان، و همچنین نمایشگاه های فرهنگی از کشورهای مختلف می باشد.
این پارک موضوعی که بین گردشگران بین المللی بسیار محبوب است، از زمان افتتاحش میزبان نزدیک به 90 میلیون گردشگر بوده است. 
دهکده جهانی دبی در میان 4 مقصد برتر تفریحی در سطح جهان از نظر میانگین بازدید روزانه قرار دارد، هر سال برگزارکنندگان چیزهای جدید و هیجان انگیزی را برای پذیرایی از گردشگران فراهم می کنند.

نمایی از بالای دهکده ی جهانی در دبی

نمایی از بالای دهکده ی جهانی در دبی

تاریخچه دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی در سال 1996 به عنوان یک پروژه کوچک و بخشی از جشنواره دبی آغاز شد. این مجموعه شامل چندین کیوسک بود که با موضوع کشورهای مختلف ساخته شده بودند. در فصل اول حدود 500 هزار نفر از آن بازدید کردند که نشان داد این مفهوم بسیار موفق بوده و رشد آن آغاز شد.
از بیست و سومین فصل آن در سال های 2018-2019، تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان رو به افزایش رفت و تا به امروز به بیش از 7 میلیون نفر رسیده است. 
دهکده جهانی چندین بار مکان خود را تغییر داد. در ابتدا، روبروی شهرداری دبی در بر دبی، نه چندان دور از پارک نهر دبی بود. این پروژه بعداً به عود متا و سپس به شهر جشنواره دبی منتقل شد. 
اما در سال 2005، به یک مکان دائمی منتقل شد، این مجموعه اکنون در جاده شیخ محمد بن زاید واقع شده است و مساحت آن 
دهکده ی جهانی دبی با مجموعه ای از بیش از 40 هزار نمایش دیدنی و رویدادهای ویژه از اجراهای فرهنگی سنتی، سرگرمی های خیابانی گرفته تا اجراهای صحنه اصلی خیره کننده و نمایش های بدلکاری می تواند شما و خانواده ی شما را ساعت ها سرگرم کند.

سرگرمی ها و امکانات دهکده ی جهانی در دبی

دهکده جهانی اغلب میزبان اجراهای موسیقی و جشنواره ها است. هر فصل، بازدیدکنندگان می توانند در کنسرت موسیقی ستارگان درجه یک جهان شرکت کنند. 
انواع نمایش های سرگرمی خیابانی برای کودکان، نمایش های تئاتری، نمایش های آتش بازی موسیقی، اجرای بدلکاران و هنرمندان سیرک، را می توانید در این دهکده ی جهانی ببینید.
نمایشگاه دهکده جهانی برای هر کسی که می خواهد خرید به سبک بازار را در بهترین حالت خود تجربه کند ایده آل است. مانند هر سال، برندهای خرده ‌فروشی و کسب ‌وکارهای متعددی از سراسر جهان غرفه‌ ها و فروشگاه‌ هایی را در این جشنواره برپا کرده ‌اند. 
در گلوبال ویلیج یا دهکده ی جهانی دبی غرفه‌ های غذای خیابانی و رستوران‌ های غذاخوری فراوانی وجود دارد. طعم هایی از سراسر جهان را می توانید در هر یک از این غرفه ها امتحان کنید.
علاوه بر این، گردشگران دهکده جهانی دبی می توانند از اتصال با کیفیت بالا اینترنت 5G در فضای باز که توسط شرکت Du ارائه شده است، استفاده کنند.

دبی شهری با جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بسیار است که دهکده جهانی تنها یکی از آنهاست. برای آشنایی با همه جاهای دیدنی دبی مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

غرفه های کشورهای مختلف

یکی از جاذبه های اصلی دهکده ی جهانی دبی غرفه های کشورهای مختلف از سراسر جهان است. در حال حاضر بیش از چند صد غرفه وجود دارد و تعداد آنها سال به سال در حال افزایش است. 
هر غرفه بیانگر میراث و فرهنگ کشوری است که نماینده آن است، جایی که مهمانان می توانند نمایشگاه های موضوعی که هنر سنتی و صنایع دستی یک کشور خاص را به نمایش می گذارند را تماشا کنند، همچنین سوغاتی بخرند و بهترین غذاهای ملی را بچشند.
با بازدید از غرفه های کشورهای مختلف، یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد به دست خواهید آورد. یک فعالیت جالب و آموزنده برای کودکان و بزرگسالان، و فرصتی نادر برای یادگیری چیزهای زیادی از فرهنگ و سنت مردم کشورهای مختلف است.
کشورهای سراسر جهان غرفه های مخصوص به خود را در دهکده دارند که محصولات و اقلام غذایی مختص فرهنگ، میراث و تاریخ آن ها است. 
کشورهایی که در طول فصل 26 غرفه های خود را دارند شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کویت، بحرین، آفریقا، افغانستان، چین، قاره آمریکا، مصر، عراق، ژاپن، کره جنوبی، اروپا، هند، ایران، لبنان، فلسطین، سوریه، تایلند، مراکش، پاکستان، ترکیه، روسیه و یمن هستند. در زیر به برخی از محبوب ترین غرفه های این مجموعه اشاره می کنیم.

غرفه کویت در دهکده جهانی دبی

غرفه کویت دارای طراحی منحصر به فرد است، و مکانی مناسب برای عکاسی می باشد. در این غرفه می توانید با سبک زندگی این کشور و ثروت عظیم آن آشنا شوید.
در این غرفه می توانید فروشگاه های جواهرات سنگین عربی که زنان برای زینت خود استفاده می کنند مشاهده کنید. در برخی از قسمت های این غرفه می توانید عطرهای متنوع، عود های مختلف را ببینید و طعم غذاهای پر چرب و پر ادویه ی کویتی را بچشید.

غرفه امارات 

در این غرفه می توانید خانه ها و امارت های قدیمی دبی را ببینید. به محض ورود به این غرفه می توانید تشخیص دهید که اینجا غرفه ی امارت متحده ی عربی است.
در این غرفه می توانید از غذاهای سنتی و خوشمزه ی عربی بچشید و از سوغات جذاب این کشور دیدن کنید، در این غرفه قلیان های سلطنتی عربی به وفور ارائه می شود.

غرفه ایتالیا 

اگر شما هم عاشق سبک معماری و جاذبه های بی نظیر ایتالیا هستید، حتما سری به این غرفه بزنید. گردشگران بسیاری برای بازدید از ظرافت خاص معماری این کشور که دوره ی رم باستان بوده است قدم به این غرفه می گذارند.
حتی می توانید نمایی مینیاتوری از برج پیزا را در این غرفه ببینید و از غذاهای معروف و محبوب ایتالیایی نیز بچشید. غذاهای ایتالیایی در تمام دنیا به خصوص در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارند.

غرفه ترکیه

غرفه ی ترکیه نیز جزو محبوب ترین و شلوغ ترین غرفه های دهکده ی جهانی دبی است. وقتی وارد این غرفه می شوید، می توانید طراحی زیبایی از دوران عثمانی و سلجوقی را ببینید.
در این غرفه از کاشی کاری های سنتی ترکیه ای استفاده شده، که نماد جذابی برای معرفی این کشور است. در این غرفه می توانید طعم غذاهای سنتی ترکی مانند  باقلوا استانبولی، کباب ترکی، قهوه ترک، بورک و غیره را بچشید و از سوغات این کشور خریداری کنید.

غرفه روسیه

زمانی که داخل غرفه ی روسیه می شوید، می توانید تمامی ساختمان های پر زرق و برق و جاذبه های توریستی این کشور را ببینید.
در این غرفه هم می توانید از غذاهای سنتی روسیه بچشید و از سوغات و صنایع دستی این کشور خریداری کنید و با خود به خانه ببرید.

اطلاعات مفید در مورد دهکده جهانی دبی

نمایش آتش بازی نمادین در دهکده جهانی دبی را از دست ندهید، که هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت 9 شب اجرا می شود. برنامه دهکده جهانی برای رویدادهای دقیق، حضور افراد مشهور و کنسرت ها به زودی در وب سایت رسمی این مجموعه اعلام خواهد شد.
زمان بازدید از دهکده جهانی دبی شنبه تا چهارشنبه 4 بعد از ظهر تا 12 صبح و پنجشنبه تا جمعه 4 بعد از ظهر تا 1 بامداد می باشد.
بازه کاری دهکده ی جهانی دبی بین سال های 2021 تا 2022 از تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱ مصادف با ۴ آبان ۱۴۰۰ تا ۱۰ آپریل ۲۰۲۲ مصادف با ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ می باشد.
مدت زمان مورد نیاز برای بازدید از این مجموعه حداقل 5 ساعت می باشد. هزینه بلیط دهکده جهانی دبی به ازای هر نفر 45 درهم است.

بسته های VIP دهکده جهانی

• بسته های VIP الماس با قیمت 6000 درهم با مزایایی به ارزش بیش از 28000 درهم به فروش می رسد.
• بسته های پلاتینیوم را می توان به قیمت 2500 درهم با مزایایی به ارزش تقریباً 15000 درهم خریداری کرد.
• بسته های طلا 1950 درهم قیمت دارند و دارای مزایای به ارزش 13000 درهم است.
• قیمت بسته های نقره ای 1600 درهم با مزایایی به ارزش 10000 درهم است.

شماره تماس دهکده جهانی دبی : ۰۰۹۷۱۴۳۶۲۴۱۱۴
آدرس دهکده جهانی دبی : دبی، اتوبان شیخ محمد بن زاید
آدرس ایمیل دهکده جهانی دبی : info@globalvillage.ae
وب سایت رسمس دهکده جهانی دبی : www.globalvillage.ae/en

غرفه ی ایران در دهکده ی جهانی دبی

غرفه  ایران در دهکده ی جهانی دبی

چگونه می توانم به دهکده جهانی دبی بروم ؟

دهکده جهانی دبی در جاده محمد بن زاید (E311) واقع شده است و به راحتی با حمل و نقل عمومی یا با خودروی شخصی قابل دسترسی است. 
برای استفاده از مترو می توانید از ایستگاه مترو رشیدیه با شماره 102، از ایستگاه مترو یونیون (مسیر شامل خیابان بانیاس، خیابان الرباط، ناد الحمار) با شماره 103، از ایستگاه الغبیبه (مسیر شامل خیابان شیخ رشید، ایستگاه مترو الجفیلیه، خیابان زبیل دوم، دبی-خیابان العین) با شماره 104 به این مجموعه بروید.
برای رزرو هتل دبی به سایت رزرواسیون تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین هتل ها و تور دبی را به صورت آنلاین و بدون واسطه تنها با کارت های عضو شتاب انجام دهید.

سوالات متداول درباره ی دهکده جهانی در دبی

دهکده جهانی در دبی دارای چه سرگرمی هایی است ؟

این مجموعه دارای انواع نمایش های سرگرمی خیابانی، نمایش های تئاتری، نمایش های آتش بازی موسیقی، اجرای بدلکاران و هنرمندان سیرک است.

غرفه های دهکده جهانی دبی شامل چه کشورهایی هستند ؟

شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کویت، بحرین، آفریقا، افغانستان، چین، قاره آمریکا، مصر، عراق، ژاپن، کره جنوبی، اروپا، هند، ایران، لبنان، فلسطین، سوریه، تایلند، مراکش، پاکستان، ترکیه، روسیه و یمن هستند. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc