https://gateway.trip.ir/api/

فناوری 5G وارد دنیای گردشگری و هواپیمایی می شود

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

فناوری 5G وارد دنیای گردشگری و هواپیمایی می شود

فناوری 5G در دنیا به سرعت در حال افزایش است و دنیا را متحول میکند. اما این فناوری در آینده چه تاثیری بر روی صنعت گردشگری خواهد گذاشت؟ در تریپ اطلاعاتی در این خصوص به شما خواننده گرامی ارائه میکنیم. با ما همراه باشید.

SITA که پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات در صنعت حمل و نقل هوایی و مسافری است، در مورد چگونگی ایجاد شبکه های فوق سریع 5G برای فرودگاه ها، خطوط هوایی و مسافران 6 پیش بینی کرده است. ایجاد کرده است.

نوآوری های زیادی در سرسر جهان و در بخش های مختلف صورت میگیرد اما فرودگاه ها و خطوط هوایی  چون مستقیم با مسافران ئر ارتباط هستند از اهمیت بیشتری برخوردارند.نیروی 5G را از جهات مختلف احساس می کنند. پیش بینی های SITA نشان میدهد که ما در حال ورود به دوره جدیدی از سفرهای هوایی هستیم که صنعت گردشگری را از جنبه مثبت، متحول خواهد ساخت.

5G در حال حاضر در تعداد بسیار کمی از فرودگاهها در حال آزامایش است به گونه ای که سرعت عملیات فرودگاهی، مدیریت چمدان و البته پردازش مسافر را افزایش میدهد. این فناوری که انتقال داده ها را بسیار سریع کرده است با ترکیب شدن با هوش مصنوعی و سایر برنامه های کاربردی اتفاقاتی را در آینده رقم خواهد زد که تا کنون فیر ممکن بوده است.  در حال حاضر فرودگاه ها از 4G و برای برنامه های IoT یا همان اینترنت اشیا استفاده میکنند و در برخی از مکان ها نیز از همان شیوه سنتی پذیرش مسافر استفاده میشود.

5G به سرعت در حال آمدن به سوی جامعه جهانی است. طبق گزاراشات دریافتی، تا سال 2021 ، 340 میلیون اتصال 5G و تا سال 2025، 2.7 بیلیون اتصال در سطح جهان وجود خواهد داشت و پیش بینی میشود تا سال 2026 تا 4 میلیارد دلار به سود صنعت هوانوردی میشود که بابت استفاده از این خدمت در فرآیند بلیط هواپیما و مسائل مربوط به پرواز و فرودگاه میباشد.

5G در صنعت گردشگری و هواپیمایی تا سال 2025

1. 5G خون حیات اینترنت اشیا خواهد بود

5G به زودی در فرودگاه ها امری عادی خواهد شد و ایده اینکه همه چیز هوشمدانه و با سرعت به یکدیگر متصل خواهد شد دور از ذهن نیست.

با وجود فناوری 5G ، اتصال بسیار روانتر و انعطاف پذیر خواهد بود و ایمنی بیشتری نیز در خطوط حاصل خواهد شد. به همین ترتیب عملکرد فرودگاه بهتر میشود و مسافران نیز رضایت بیشتری خواهند داشت. نتیجه این کار، نظارت هوشمندانه در صف های مختلف فرودگاه و ردیابی و کنترل وسایل نقلیه الکترونیکی است که به سفرهای مسافران کمک می کنند. ایمنی تر بودن این فناوری به علت تاخیر بسیار کم آن در پاسخگویی است به همین علت سرعت دستورالعمل ها بالا میرود.

2. 5G با ترکیب هوش مصنوعی برنامه های ویژه هواپیمایی خواهد ساخت

هوش مصنوعی متصل به 5G نقاط میتواند در مرزها و شناسایی افراد بسیار کارآمد باشد به عنوان مثال ، تطبیق بیومتریک مسافران ساده خواهد شد و هوش مصنوعی قادر خواهد بود تا علائم منحصر به فرد یک مسافر را تشخیص دهد. همچنین این فناوری به کمک گیت های پرواز نیز خواهد آمد تا چمدان ها به سرعت بررسی شوند و مشکلات اندازه وسایل مرتفع شود.

3. 5G باعث راندمان عملیاتی، افزایش درآمدهای جانبی و کاهش هزینه ها خواهد شد

قرار دادن IoT و 5G در کنار هم ، فرصتهای بزرگی را برای شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها برای باز کردن ارزش های جدید تجاری فراهم می آورد. تمام قسمتهای فرودگاه به هم متصل می شوند و کارهای مانیتورینگ و بهینه سازی بسیار ساده تر خواهد بود. به عنوان مثال، ابزارهایی برای كارآمدتر كردن وسایل نقلیه اطراف فرودگاه ارائه میشود که موجب صرفه جویی بسیار خوبی در هزینه سوخت و منابع دیگر، از جمله نیروی كار می شود.

فناوری 5G

4. 5G به کمک مراکز داده پرواز خواهد آمد

این فناوری هواپیماهای نسل بعد را قادر می سازد تا مبادلات گسترده ای از داده ها را در اطراف فرودگاه مبادله کنند. انتقال سریع داده های هواپیما و تجزیه و تحلیل داده ها باعث خواهد شد تا هواپیماها به موقع پرواز کنند و به موقع نیز در باند فرودگاه بدون ترافیک به زمین بنشینند که همه این موارد باعث میشود مسافری که نسبت به رزرو تور اقدام کرده است احساس رضایت بیشتری از سفر خود داشته باشد همچنین فرودگاه ها کیفیت Wi-Fi را کنترل کرده و قابلیت های آن را بهبود میبخشند. به لطف این فناوری فرودگاه ها به ساخت بخش های جدید با خدمات نوین اقدام میکنند.

5- 5G احتمالاً سرویس ارتباطات رادیویی دیجیتال را متحول می کند

خدماتی که در حال حاضر فقط از طریق صدا امکان پذیر است و برای خدمات عملیاتی و فرودگاهی و کارمندان فرودگاه استفاده میشود میتواند با این فناوری بهبود یابد و سرعت عمل کارکنان را بالا ببرد.

6. 5G به احساس خوب مسافر در پرواز کمک خواهد کرد

برای مسافران، واقعیت افزوده و خدمات شخصی سازی شده برای تلفن همراه ارائه خواهد شد که موجب ارائه سرگرمی های جدید در هواپیما و در حین پرواز میشود. همچنین فیلم بسیار با کیفیت در عرض چند ثانیه برای شما بارگزاری میشود و مسافران کیفیت بالا را در هواپیما تجربه خواهند کرد.

به لطف فناوری 5G زندگی شیرین تر خواهد شد و علاوه بر آن مسافرت ها رنگ و بویی تازه به خود میگیرد، بنابر این آماده این تغییرات گسترده در آینده ای نسبتاً نزدیک باشید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc