https://gateway.trip.ir/api/

مردم کدام کشورها بیش از همه به سفر میروند؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

مردم کدام کشورها بیش از همه به سفر میروند؟

اهل سفربودن فقط مختص به چند نفر نیست، بلکه ملت هایی نیز هستند که عاشق سفر کردن هستند. در اینجا به معرفی 3 کشوری میپردازیم که مردم آن عشق سفر هستند. در واقع سرانه سفر به ازای هر شخص در این کشورها از بقیه کشورهای دنیا بیشتر است. بهتر است بدانید رتبه اول این لیست به کشوری اختصاص دارد که به طور میانگین هر فرد از جامعه در آن کشور در سال 8 بار به سفر میرود و این سفر میتواند هم سفر خارجی و هم سفر داخلی را شامل شود.

3 کشور که مردم آن بیش از همه به سفر میروند

1- فنلاند با سرانه سفر هر شخص 8 بار در سال

2- آمریکا با سرانه سفر هر شخص 7 بار در سال

3- سوئد با سرانه سفر هر شخص 6 بار در سال

دختری در سفر

رتبه پاسپورت فنلاندی ها

فنلاندی ها در سال 2020 میتوانند با پاسپورت ملیت خودشان به 188 کشور بدون دریافت ویزا سفر کنند و با این تعداد سفر که از آنها دیده شده است همخوانی دارد، در حال حاضر رتبه قدرت پاسپورت سوئدی ها در رتبه چهارم جهان قرار دارد، که این مورد در سال های گذشته تا رتبه دوم نیز دیده شده است.

رتبه پاسپورت آمریکایی ها

آمریکایی ها در سال 2020 بدون دریافت ویزا میتوانند به 184 کشور دنیا سفر کنند و رتبه آنها در این سال در بین کشورهای دیگر هشتم است. یکی از عواملی که سفر این مردم را بیشتر کرده است، رفاه اجتماعی و گسترش جذابیت های قاره آمریکا است.

رتبه پاسپورت سوئدی ها

سوئدی ها افرادی هستند که در رتبه سوم ملیت های اهل سفر قرار گرفته اند، اگر به لیست قدرتمندترین پاسپورت های دنیا که همه ساله از طرف henleypassportindex معرفی میشود نگاهی داشته باشیم متوجه میشویم که پاسپورت سوئد در رتبه ششم دنیا قرار دارد و مردم این سرزمین میتوانندبه 186 کشور بدون ویزا سفر کنند.

اگر به آمارهای بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که چقدر رفاه اجتماعی و همچنین قدرت پاسپورت به اینکه مردم یک سرزمین چقدر به سفر میروند رابطه دارد، این رابطه به صورت مستقیم بر اینکه افراد بلیط هواپیما رزرو کنند و به همه جای دنیا سفر داشته باشند تاثیر گذار است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc