https://gateway.trip.ir/api/

از اتاق خواب مهمانداران در هواپیما خبر دارید؟

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 اخبار گردشگری

از اتاق خواب مهمانداران در هواپیما خبر دارید؟

در پروازهای خارجی که مدت پرواز طولانی است برای مهمانداران نیز فضای مخفی در هواپیما ساخته شده است تا دور از چشم مسافران به استراحت بپردازند. اصولاً نوع هواپیمایی که برای مسیرهای طولانی استفاده میشود بوئینگ 777 و بوئینگ 787 میباشد، میتوان گفت این دو نوع هواپیما پییشرو تر از بقیهنوع ها برای ساخت اتاق مخفی مهمانداران بوده اند، البته در مدل های ایرباس نیز این اتاق دیده میشود. اما اینکه چرا این اتاق ها از دید مسافران پنهان هستند و برای چه چیزی ساخته شده اند را در ادامه این پست از بلاگ تریپ میتوانید بخوانید و اطلاعات خودتان را در زمینه گردشگری و هواپیمایی بالا ببرید. ابتدا به معرفی بوئینگ 777 و 787 میپردازیم.

بوئینگ 777

هواپیماهایی که در مسیرهای طولانی استفاده میشوند دارای ویژگی های خاصی هستند، برای نمونه پهن پکیر هستند، موتورهای جت قدرتمندتری دارند و از همه مهمتر سوخت بیشتری را میتوانند حمل کنند. بوئینگ 777 هم از این نوع هواپیماهاست که علاوه بر پهن پیکر بودن، دارای موتورهای قدرتمندی است و در مسیرهای طولانی، ایرلاین های مختلف دنیا از این هواپیما استفاده میکنند. اگر برای مسیرهای طولانی رزرو بلیط هواپیما انجام داده اید و از نوع هواپیما خود خبر ندارید میتوانید با پشتیبانی تریپ تماس بگیرید تا از نوع هواپیمایی که قرار است با آن به سفر بروید آشنا شوید. بوئینگ 777 میتواند تا 550 نفر را در خود جای دهد و تا برد 17000 کیلومتر پرواز کند.

مهمترین ویژگی بوئینگ 777 که حتی در هنگام فرود و یا لندینگ میتوان آن را تشخیص داد ارابه های فرود آن است که هر کدام دارای 6 چرخ هستند و در میان سایر مدل های مسافربری از بزرگتری آنها به شمار میرود.

یکی از جالب ترین چیزهایی که در خصوص ساخت این هواپیما عنوان شده است این است که برای ساخت آن همه طرح ها و نقشه ها به صورت رایانه ای بوده و حتی یک کاغذ برای طراحی آن استفاده نشده است و همه چیز کامپیوتری و با نرم افزارهای پیشرفته صورت گرفته است.

همچنین از نظر قدرت پرواز، این هواپیما در بین سایر هواپیماهای تجاری به قدرتمندترین موتوری مجهز شده است که توربوفن دارد و بزرگترین آنها نیز به شمار میرود. این هواپیما یکی از هواپیماهایی است که در آن، اتاق مخصوص استراحت مهمانداران ساخته شده است.

بوئینگ 787

این هواپیما که از آن با عنوان دریم لاینر نام برده میشود یکی از خارق العاده ترین هواپیماهایی است که تا به امروز ساخته شده است. درست است که پهن پیکر است و موتورهای قوی نیز دارد اما حداکثر تا 330 نفر مسافر را میتواند جابه جا کند. بیشتر بدنه دریم لاینر از کامپوزیت ساخته شده است. این هواپیما که در آن از پیشرفته ترین و به روز ترین فناوری های جهان استفاده شده است، به سرعت عجیبی در سراسر جهان خواهان پیدا کرد و به سرعت بالایی نیز به فروش رسید.

اولین پرواز بوئینگ 787 دریم لاینر در سال 2009 انجام شد و حالا به یکی از محبوب ترین پروازهای جهان تبدیل شده است که در بردهای طولانی از آن استفاده میشود و این مدل نیز شامل اتاق ویژه مهمانداران است که البته از دید مسافران مخفی است.

اتاق خواب مهمانداران در هواپیما

مهمانداران نیز مثل سایر افراد باید استراحت کنند، این مورد در خصوص پروازهای طولانی بیشتر اهمیت پیدا میکند، مثلاً وقتی بلیط هواپیما ونککور از تهران رزرو میکنید درست است که پرواز توقف دارد اما بیشاز یک روز در راه هستید، در این میان مهمانداران که شغل حساسی نیز دارند باید استراحت داشته باشند، بنابر این اتاقی ویژه و خیلی ساده برای آنها در داخل پروازها تعبیه شده است تا بتوانند چند ساعتی را در آنجا استراحت کنند. این اتاق ها برای این پنهان ساخته میشوند تا خدمه راحت تر باشند و کسی مزاحمشان نشود.

بوئینگ 777

اگر کنجکاو شدید بدانید این اتاق ها در کدام قسمت هواپما هستند بهتر است بدانید در اغلب موارد فضای بین مسافران و کاکپیت را به این موضوع اختصاص میدهند. این اتاق ها کوچک و ساده هستند و بین 2 تا 4 تخت در آنها تعبیه شده است. مهمانداران به صورت شیفتی میتوانند از این مکان برای استراحت استفاده کنند تا همیشه در هنگام پرواز سرحال و هوشیار باشند.

حالا شما هم مثل افراد متخصص در حوزه هوانوردی و گردشگری از این موضوع خبر دارید و از این پس در صورت غیاب یکی دو نفر از مهمانداران خواهید دانست آنها چرا چند ساعتی غیبشان زده است!

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc