https://gateway.trip.ir/api/

شهر سرخ صحرای آفریقا

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 جاذبه های گردشگری

شهر سرخ صحرای آفریقا

موروکو یا مراکش شهر لابیرنتی و هزارتوی آفریقاست. شهری که چون قصه‌های هزار و یک شب در بیابان‌های آفریقا قرار گرفته است. رنگ سرخ، رنگ غالب بناهای مراکش است. مثل شهرهای کهن وقتی از کوچه‌‌ها و معابر بافت تاریخی عبور می‌کنید، به بازار قدیمی می‌رسید. بازار مراکش ترکیبی از رنگ، تاریخ، عطر و جمعیت بومی گرم کار است که در خاطر خواهد ماند. مساجد تاریخی و زیبای این شهر، هر گردشگری را به خود جذب می‌کند از «مسجد کازبا» تا «مسجد قطبیه» با 77 منار خیره کننده. کاشیهای مراکشی در هر برزن و معبری، طبع زیبایی دوست این مردمان گرم و مهمان نواز مراکشی را نشان خواهد داد. مراکش میدانی معروف دارد به نام «میدان جامع فنای» که معرکه گیران از نوازندگان و مارگیران تا نقالان و رمالان حضور دارند. این میدان قلب زندگی شهر است. معماری باشکوه در این شهر فراوان است همچون قصر البادی، مناره‌های الموحدون، باب آگنائو. در آخر بزرگترین صحرای دنیا را در سفر به مراکش نباید از دست داد.


با دانوب  به سراسر اروپا سفر کنید

رودی زیبا قاره اروپا را درمی‌نوردد. این مسیر چشم‌نواز را می‌توان با کشتی‌های کروز طی کرد. دانوب طولانی‌ترین رود اروپا بعد از ولگا است. تجربه دانوب را باید با آهنگ کلاسیک «دانوب آبی» اشتراوس به خاطر سپرد چرا که در کرانه‌های همین رود، این قطعه زیبا ساخته شده است.  سرچشمه این رودخانه بزرگ، جنگل سیاه آلمان است. کشتی‌های کروز در این سفر آبی از کشورهای اتریش، رومانی، بلغارستان، اسلواکی، مجارستان، کرواسی، آلمان، صربستان و اوکراین عبور می‌کنند. این کشتی‌ها شبانه در حرکتند. در طول روز، گردشگران از سواحل زیبا و جاذبه‌های تاریخی کشورهای مقصد دیدن خواهند کرد. هوای تابستانی بهترین فصل تجربه دانوب است. دانوب یک رود تمدن ساز است. فرهنگ هالشتات به عنوان نخستین فرهنگ اروپای مرکزی در کرانه دانوب شکل گرفته است. دهکده هالشتات با قدمتی 7000 ساله، در در کشور اتریش یادگاری از این اوج و شکوه است. 


تجربه سامبا در محبوترین کشور گردشگری

بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، مقصد محبوب گردشگران سال 2020 است. برزیل، فقط کشور فوتبال نیست.  سامبا نوعی رقص و موسیقی برزیل با ریشه های آفریقایی است که نماد ملی این سرزمین محسوب می‌شود. جشن کارناوال برزیل به عنوان جشن ملی و فستیوال جهانی، یک هفته در شهرهای برزیل برگزار خواهد شد. بهترین زمانی که می‌توان سامبای برزیلی را از نزدیک تجربه کرد. ریودوژانیرو، پنجمین شهر بزرگ دنیا، شهر عشاق فوتبال است. موزه‌ی فوتبال این شهر گنجینه‌ای از ستارگان و تاریخ افسانه‌های ورزشی دنیاست. تندیس عظیم مسیح از معروفترین جاذبه‌های گردشگری دنیا درکوه «کورکووادو» شهر ریو قرار دارد. از شگفتی‌های سفر به برزیل، رود بزرگ آمازون است. نیمی از رود جادویی آمازون از این کشور عبور می‌کند. بیشترین جنگل‎‌های بارانی آمازون، در برزیل واقع شده است. در کرانه آمازون قبایلی زیادی با فرهنگ و زبان متفاوت زندگی می‌کنند. امروزه همراه تورها می‌توان تجربه دیدن قبایل و قایق سواری در جنگلهای رویایی را تجربه کرد. 

شهری خالی اما قطب گردشگری سیاه

اگر مینی سریال چرنوبیل را دیده باشید، با فاجعه اتمی این منطقه آشنا هستید. «پریپیات» شهری که قرار بود قطب اتمی شوروی باشد، بدل به یکی از ترسناک‌ترین مکانهای دنیا شد. با گسترش سریع گردشگری و پا گرفتن گردشگری سیاه با جاذبه‌های ممنوع، شهر متروک پریپیات در صدر این لیست قرار گرفت.  شهری که محل سکونت کارکنان نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بود، پس از فاجعه چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ کاملا تخلیه شد. در پریپیات بیش از ۱۳هزار آپارتمان، حدود ۱۰۰ مدرسه، یک بیمارستان و یک هسته‌ی مرکزی اداری قرار دارد. اکثر بناها در حال نابودی هستند ولی مناظر غریب آن امروزه گردشگران زیادی را جذب این شهر متروک می‌کند. موزه‌ای ترسناک از شهری فریز شده در تاریخ. البته حضور در این مکان با تور ممکن است و پس از بازدید میزان آلودگی به رادیواکتیو آزمایش می‌شود. معمولا اشعه رادیو اکتیو جذب شده در یک روز آسیبی به گردشگران نمی‌رساند.

بهترین ایالت کانادا برای سفر و زندگی

انتاریو ثروتمندترین اقتصاد کانادا را دارد، به طوری که بالاترین درآمد مردم کانادا مربوط به انتاریو است. انتاریو همچنین به واسطه تنوع حیات وحش، جنگل، پارکهای ملی، چهار دریاچه بزرگ و آبشار عظیم نیاراگا شهرت دارد. مهاجرت اروپاییان بعد از جنگ جهانی اول و دوم، مهاجرت ملیتهای آسیایی از دهه 60، باعث ترکیب چند ملیتی این استان شده است. به دلیل بافت مهاجری، تنوع غذایی بالاست و محلی جذاب برای علاقه‌مندان گردشگری غذایی خواهد بود. یکی از نقاط شگفت‌انگیز کانادا، «هزار جزیره» انتاریو است. این مجمع الجزایر با بیش از هزار جزیره کوچک و بزرگ، محیطی گیرا برای طبیعت‌گردی و قایقرانی ایجاد کرده است. قصر بولت در قلب یکی از این جزایر قرار دارد. برج «سی ان»، موزه رویال، فستیوال فیلم تورنتو از دیگر جاذبه‌های گردشگری انتاریوست. کانادا بعد از فنلاند بالاترین کیفیت زندگی دنیا را دارد. همچنین در لیست محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری امسال قرار گرفته است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc