https://gateway.trip.ir/api/

جشن نوروز در چه کشورهایی برگزار می شود؟

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

جشن نوروز در چه کشورهایی برگزار می شود؟

تاجیکستان: یکی از جالب ترین رسومات در تاجیکستان مراسم گل گردانی است. تاجیک ها از مناطق طبیعی اطرافشان گل می چینند و به یکدیگر می دهند تا آمدن بهار را خبر بدهند.
آذربایجان: در کشور آذربایجان پخت و سرو سمنو مهم‌ترین رسم در هنگام نوروز است. سمنو نشانه برکت است.
افغانستان: در اولین روز نوروز پرچمی که منسوب به امام علی (ع) است در مزار شریف و در کابل برافراشته می‌شود و تا 40 شبانه روز ادامه دارد. در این روزها نیازمندان و بیماران برای شفا در پای این علم مقدس به چله می‌نشینند.
قزاقستان: در قزاقستان مردم سعی می کنند در نوروز لباس های تمیز و سفید رنگ بپوشند و در میهمانی ها شانه هایشان را به نشانه ی دوستی به هم می زنند. قزاق ها در نوروز یک نوع آش خاص دارند که آن را پخته و به هم تعارف می کنند، به این «آش کوژه» می گویند.
قرقیزستان: مراسم جشن این روز را در شهرها دولت تدارک می‌بیند و در روستاها بزرگان و ریش سفیدان در برگزاری آن دخالت دارند. در شهرها در میادین بزرگ و در روستاها در بیابان‌های اطراف این جشن برگزار می‌شود.
ترکمنستان: مردم ترکمن موقع نوروز در مراکز عمومی به رقص، آواز و پایکوبی می پردازند. ترکمن ها دوبار در سال جشن سال نو را جشن می گیرند. بار اول در ابتدای سال نوی میلادی و بار دوم نیز در هنگام نوروز برای زنده نگه داشتن رسم و رسومات قدیمی
ازبکستان: ازبک ها هم رسم دارند که برای عید نوروز سبزه پرورش دهند.
کوزوو: کوزوو تنها کشور اروپایی است که جشن نوروز در آن برپا می شود. 
گرجستان: از مقدمات نوروز در گرجستان آماده شدن برای همین سه شنبه سوری است. روزی که همگی مردم گرجستان برای احترام گذاشتن به چهار عنصر طبیعت یعنی آب، آتش، زمین و باد خود را آماده نموده و جشنی برگزار می کنند. 
پاکستان: در پاکستان برپایی مسابقات کهن در زمان نوروز رایج است، مسابقه هایی چون اسب دوانی و کشتی
ایران: ایرانیان، نوروز را در کنار خانواده جشن می‌گیرند و به اقوام و بستگان سر می‌زنند. بزرگ‌ترهای فامیل به بچه‌ها و کوچک‌ترها عیدی می‌دهند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc