https://gateway.trip.ir/api/

10 شهر برتر دنیا برای زندگی در سال 2020

به روز رسانی: 04 دی ، 1402 دانستنی های سفر

10 شهر برتر دنیا برای زندگی در سال 2020

در این پست از وبلاگ تریپ با 10 شهری که به عنوان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی و فعالیت های روزانه در سال 2020 انتخاب شده اند آشنا خواهید شد. برای دومین سال متوالی وین در کشور اتریش توانست در رتبه نخست بهترین شهر دنیا برای زندگی قرار گیرد، این موضوع را همچنین از دید گردشگری نیز میتوان بررسی کرد به این صورت که وقتی که شهر برای زندگی مناسب است پس در واقع امنیت، تفریح و رفاه اجتماعی و تکنولوژی در آن حرف اول را میزند، پس یک گزینه بسیار عالی برای سفر نیز میباشد و چیزی که دقیقاً در سال های گذشته شاهد آن بودیم افزایش رزرو بلیط هواپیما به مقصد وین اتریش بود، مسافران به این موضوع رسیده اند که این لیست از اهمیت بسیار بالایی در گردشگری برخوردار است. اگر شما هم قصد دارید به یک کشور خارجی بلیط هواپیما رزرو کنید و یا نسبت به رزرو هتل خارجی اقدام کنید، بهتر است به این 10 شهر که در ادامه برای شما آورده ایم نگاهی بیندازید.

10 شهر برتر دنیا برای زندگی

10 شهر برتر دنیا برای زندگی

برای رزرو بلیط هواپیما و سفر به یک کشور خارجی  لیست بهترین شهر دنیا میتواند کمک خوبی برای مسافرین باشد.

1- وین اتریش

برای دومین سال متوالی شاهد آن هستیم که شهر وین در رتبه نخست بهترین شهر جهان برای زندگی انتخاب میشود و بی علت نیست که رزرو بلیط هواپیما وین در سال گذشته روند رو به رشدی داشته است. این انتخاب به علت عوامل مختلفی از جمله شبکه حمل و نقل عمومی توسعه یافته و برنامه ریزی شده، سیستم های مراقبت بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست و زیر ساخت ها بوده است. هر مسافری با بازدید از وین به غرق در زیبایی های این شهر میشود که پر از معماری های زیبا و فرهنگ غنی است.

2- ملبورن استرالیا

در رده دوم این لیست ملبورن استرالیا قرار گرفته است، که همانند وین از زیر ساخت های خوبی برخوردار است و طبیعت بی نطیری نیز دارد.

3- سیدنی استرالیا

در رده سوم باز هم شهری دیگر از کشور استرالیا قرار گرفته است، سیدنی را به عنوان سومین شهر مناسب برای زندگی در جهان معرفی کرده اند. این نشان میدهد که استرالیا در شاخص های مختلف عملکرد کلی بهتری داشته است.

4- اوساکا چین

برای رتبه چهارم یکی از کشورهای آسیایی رتبه آورده است. اوساکا چین را به عنوان یک از بهترین شهر های جهان برای زندگی معرفی کرده اند که در شاخص و در بخش ها مختلف رتبه هایی را آورده است که در رتبه چهارم این شهر را قرار داده اند.

5- کلگری کانادا

شاید نان این شهر را کمتر شنیده باشید ولی کلگریی در رتبه پنجم قرار گرفته است و در کانادا قرار گرفته است. جالب ترین نکته این لیست این است که سه شهر از کانادا به ترتیب در رتبه های  پنجم تا هفتم قرار گرفته اند.

6- ونکوور کانادا

ونکوور که احتمالاً در بین ایرانیان خیلی طرفدار دارد و این موضوع را میتوان از نسبت بلیط های رزرو شده برای ونکوور فهمید در رتبه ششم لست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفته است. این موضوع باعث شده است علاوه بر این که خیلی از افراد برای کار و یا زندگی به این شهر مهاجرت کنند، بلکه برای گردش و تفریح نیز پس از گرفتن ویزای کانادا نسبت به رزرو بلیط هواپیما ونکوور اقدام کنند.

7- تورنتو کانادا

سومین شهر از کانادا که در این لیست قرار گرفته است در رتبه تورنتو جای گرفته است. تورتنو نیز همانند کانادا طرفداران خودش را دارد و میتوانید با رزرو بلیط هواپیما تورنتو البته پس از گرفتن ویزای کانادا به این شهر مدرن و جذاب سفر کنید.

8- توکیو ژاپن

کشور ژاپن دومین نماینده از کشورهای آسیایی است که با شهر توکیو توانسته است در این لیست قرار بگیرد.

9- کپنهاگ دانمارک

این شهر که به خوبی توسعه یافته است توانسته در رتبه نهم لیست قرار بگیرد، اگر تا به امروز از کپنهاگ دیدن نکرده اید به شما توصیه میکنیم حتماً در اولین فرصت از این شهر فوق العاده عالی از نزدیک دیدن کنید، مطمئناً یکی از بهترین سفرهای زندگیتان خواهد بود.

10- آدلاید استرالیا

در استرالیا یک شهر وجود دارد به نام آدلاید، این شهر که نام آن احتمالاً شما را یاد یکی از کارتون های قدیمی میندازد در این لیست توانسته در رتبه آخر جای خوش کند و پایان بخش بهترین شهرهای سال 2020 برای زندگی باشد. 

امیدواریم فرصت سفر و گردش به همه این شهرها را داشته بشید و از زندگیتان با تفریح کردن در سفر لذت ببرید.

منبع: lonelyplanet

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc