https://gateway.trip.ir/api/

با صندلی اکونومی پلاس هواپیما آشنا شوید

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

با صندلی اکونومی پلاس هواپیما آشنا شوید

افراد زیادی هستند که از وجود صندلی اکونومی پلاس در هواپیما خبر ندارند، در اینجا شما را با صندلی اکونومی پلاس آشنا خواهیم کرد. قبل از آن بهتر است در کل با نوع صندلی هر هواپیما آشنا شویم. خب دقیق ترین و جامع ترین تعریف این است که صندلی شما بستگی به نوع بلیط شما دارد که در حالت کلی به سه دسته اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس تقسیم میشود ولی در واقع دسته سوم یعنی فرست کلاس عملاً در ایران کاربردی ندارد و حتی در بعضی ایرلاین ها کلاً منسوخ شده است و دلیل آن را میتوان در قیمت بلیط هواپیما این دسته کلاس جویا شد. چون قیمت بسیار بالا بود پس کمتر کسی آن را رزرو میکرد، بنابراین ایرلاین ها ترجیح دادند آن را به یک کلاس تجاری تبدیل کنند تا بهره وری افزایش یابد.

در این میان بعد از مدتی سر و کله صندلی هایی در برخی از مسیرها پیدا شد که به آن اکونومی پلاس گفته میشد، اینکه این صندلی ها در چه مسیرهایی هستند و چه تفاوتی با اکونومی و بیزینس دارند را در ادامه مطالب این پست از وبلاگ تریپ متوجه خواهید شد.

انتخاب صندلی در هواپیما

برای انتخاب صندلی در یک هواپیما 2 تا حالت وجود دارد، یا پرواز شما خارجی است و حالت چک این آنلاین دارد و یا سفر شما جوری است که باید صندلی خود را در هنگام دریافت کارت پرواز در فرودگاه تعیین کنید.

در حالت اول معمولاً 48 ساعت قبل از آغاز پرواز دسترسی آنلاین برای شما از طریق کد رزرو بلیط هواپیما باز میشود که میتوانید نسبت به تعیین جای خود در سایت ایرلاین مربوطه اقدام کنید و یا آن را با همکاری آژانس هواپیمایی انجام دهید.

در حالت دوم در فرودگاه فقط میتوان این کار انجام داد و اگر خیلی مشتاق هستید در یک جای خاص قرار داشته باشید بهتر است زودتر در فرودگاه حاضر ششوید تا به محض باز شدن گیت پرواز مربوطه درخواست خود را به کارمند ایرلاین که به شما کارت پرواز میدهد ارائه کنید. کارت پرواز کارتی است که پس از احراز هویت شما مبنی بر خرید بلیط هواپیما جای شما را نیز در هواپیما مشخص میکند، مثلاً میتوانید انتخاب کنید که در کنار پنجره باشید و یا نه در قسمت راهرو.

مواردی که در بالا گفته شد برای آشنایی بیشتر شما با نوع انتخاب صندلی بود و در قسمت بعدی درباره صندلی اکونومی پلاس توضیح خواهیم داد.

صندلی اکونومی پلاس هواپیما

میتوان گفت که ایرانیها اولین بار با صندلی اکونومی پلاس در هواپیمایی ماهان به مقصد بالی آشنا شدند. ماهان اولین ایرلاینی بود که برای مقصد طولانی مدت خود این کلاس پروازی را تعریف کرد تا نه در حد بیزینی گران باشد و نه در اکونومی دارای فضای کمی باشد. بنابراین صندلی هایی با قضای بیشتر و راحتی بهتر ایجاد شد تا مسافران از سفر خود لذت ببرند. در حال حاضر ایرلاین های داخلی کمی این خدمت را ارائه میکنند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc