https://gateway.trip.ir/api/

درباره خدمات بار یک هواپیما بیشتر بدانید

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

درباره خدمات بار یک هواپیما بیشتر بدانید

آیا از سایز مناسب بار و خدمات بار یک هواپیما اطلاعی دارید؟ در تریپ به شما اطلاعات مفیدی برای حمل بار گفته می شود. شما قطعاً در هر مسیری که قصد سفر داشته باشید وسایلی دارید که لازم است آنها را با خود حمل کنید. گاهی این وسایل به قدری کم است که می توانید آنها را با خود به داخل هواپیما ببرید و در محفظه مخصوص که در بالای صندلی ها تعبیه شده است قرار بدهید، که در این خصوص اکثر ایرلاین ها بار 5 تا 7 کیلو را برای این قسمت مجاز میدانند و در ایرلاین های خارجی و مسیرهای خارجی نیز این موضوع مصداق دارد.

اما در خصوص تحویل بارها که شمل چمدان و وسایل سنگین است، با توجه به قوانین هر ایرلاین باید رفتار کنید. در برخی از پروازهای خارجی که از آنها به عنوان پروازهای اقتصادی نام میبرند، اجازه حمل بار رایگان ندارید و باید به ازای هر کیلو مبلغی را پرداخت کنید ولی در سایر موارد 20 تا 30 کیلوگرم بار خواهید داشت که میتوانید از این مقدار بار رایگان استفاده نمایید.

شما پس از اینکه تصمیم به سفر با هواپیما گرفتید، با جستجوی بلیط هواپیما در سایت تریپ میتوانید به ایرلاین های مختلفی برای رزرو دسترسی داشته باشید که در قسمت اطلاعات هر پرواز میتوانید مقدار بار مجاز را مطالعه بفرمایید، نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم سایز استاندارد یک چمدان در قالب بار است که برخی از افراد از آن اطلاعی ندارند و به همین دلیل در فرودگاه به مشکل برمیخورند.

سایز مناسب چمدان در یک پرواز

درست است که شما 20 یا 30 کیلو بار مجاز دارید اما این به آن معنا نیست که هر وسیله ای را می توانید در قالب این بار مجاز به قسمت بار تحویل دهید! علاوه بر اینکه بار مجاز دارای مقدار وزنی است دارای مقدار حجمی نیز میباشد که همه چمدان ها از این ابعاد بیشتر نیستند ولی اگر وسیله ای خاص در حجمی بیشتر از یک چمدان داشته باشید و یا آن را به خوبی بسته بندی نکرده باشید هم می توانند شما را در قالب اضافه بار جریمه کنند و هم می توانند از ارسال آن در قالب یک پرواز عادی جلوگیری کنند و آن را با کارگو که مختص خدمات بار اس ارسال نمایند.

هواپیماها مدل های مختلفی دارند از انواع هواپیما میتوان به مدل های مسافربری، نظامی و کارگو اشاره کرد. هواپیما اگر از نوع کارگو باشد هیچ گونه مسافری را حمل نمیکند و از داخل آن برای حمل وسایل با اندازهای خارج از اساندارد یک پرواز استفاده میشود. برای خدمات بار یک شرکت هواپیمایی باید با آن شرکت تماس بگیرید. در نهایت برای خرید بلیط هواپیما به این نکات دقت نمایید تا سفری آسوده را با هواپیما تجربه نمایید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc