https://gateway.trip.ir/api/

طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان با هواپیمای مسافربری

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 اخبار گردشگری

طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان با هواپیمای مسافربری

شرکت هواپیمایی کانتاس که یک شرکت هوایی استرالیایی است توانست رکورد طولانی ترین خط پروازی جهان را بشکند. 

Qantas اولین پرواز مستقیم و بدون توقف را در مسیر نیویورک به سیدنی اجرا کرد. در اولین پرواز آزمایشی که بسیار طولانی است توانست پرچم استرالیا را به عنوان اولین برگزار کننده این مسیر به احتزاز در بیاورد. محققان تأثیرات این مسیر طولانی و بدون توقف را در مسافران ارزیابی کردند. لازم است که بدانید این پرواز 19 ساعت به طول انجامید و با توجه به اینکه قصد داشتن سوخت مناسب را در این مدت داشته باشند از تعداد کم مسافر استفاده کردند.

40 مسافر که اکثر آنها کارمند ایرلاین کانتاس بودند به همراه خدمه، این مسیر را برای اولین بار امتحان کردند. هواپیمای مسافربری مورد استفاده در این مسیر که از نیویورک به سمت سیدنی پرواز کرد بوئینگ 787 بود.

تعداد مسافرها برای به حداقل رساندن وزن در هواپیما و دادن سوخت کافی به هواپیما محدود شده بود تا تقریباً 16،000 کیلومتر بدون سوخت گیری مجدد حرکت کند و این بسیار هیجان انگیز بود.

هیچ شرکت هواپیمایی دیگری تاکنون به این شاهکار در صنعت مسافربری نرسیده است. مدیر عامل شرکت کانتاس ایرلاین، آقای آلن جویس این موفقیت بزرگ را "مرز نهایی در حمل و نقل هوایی" نامیده است.

همانطور که می دانید برای رزرو بلیط هواپیما در مسیرهای طولانی باید توقف هایی در شهرهای مختلف داشته باشید ولی با به کارگیری مهارت ها و محاسبات دقیق می توان صنعت هوانوردی جهانی را به سمتی برد که تعداد توقف ها را به حداقل رساند. این پرواز ثابت کرد که می توان صنعت تورهای گردشگری را بسیار هیجان انگیزتر کرد.

مسافران توسط دو دانشمند استرالیایی از نظر خواب و مصرف مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفتند و همچنین هوشیاری خلبانان از طریق دستگاه هایی خاص، مورد ارزیابی قرار گرفت.

با توجه به اختلاف 15 ساعته زمانی بین نیویورک و سیدنی، ارزیابی ها به شدت کنترل شدند تا در پروازهای آینده نکات بیشتری رعایت گردد.

کانتاس سال گذشته نیز بین از شهر پرت استرالیا به لندن نیز یک پرواز طولانی مدت 17 ساعته برقرار کرد که با موفقیت انجام شد. در مورد این وضوع که آیا این مسیر به حالت تجاری در خواهد آمد یا نه تا پایان سال تصمیم گیری خواهد شد.

هر دو شرکت مطرح هوانوردی جهان یعنی بوئینگ و ایرباس آمادگی خود را برای پروازهای طولانی مدت کانتاس ایرلاین اعلام کرده اند اما خلبانان در خصوص پروازهای دور برد و تاثیر آن بر استاندارهای ایمنی پرواز نگرانی های خود را ابراز کرده اند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc