https://gateway.trip.ir/api/

از مسجد آبی تا بازار بزرگ استانبول چقدر راه است؟

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

از مسجد آبی تا بازار بزرگ استانبول چقدر راه است؟

مسجد آبی و بازار بزرگ استانبول دو جاذبه گردشگری شگفت انگیز و مهم استانبول هستند که درباره فاصله این دو بهتر است اطلاع داشته باشید. از شگفت انگیز صحبت کردیم و لازم است قبل از هر چیز درباره این موضوع مهم با شما صحبت کنیم. مسجد آبی را می توان یک مسجد منحصر به فرد نامید به دو علت، یک آنکه در ساخت آن از 6 مناره استفاده شده است که در هیچ مسجد دیگری این موضوع را نخواهید دید و مورد دوم استفاده از هزاران کاشی آبی رنگ است که باعث شده است لقب مسجد آبی به آن داده شود. بله درست متوجه شدید، آبی لقبی است که به آن داده اند و در اصل نام این مسجد، مسجد سلطان احمد است. در مورد بازار بزرگ استانبول نیز چیزی که بسیار آن را خاص و شگفت انگیز کرده است موضوع گستردگی مغازه ها در یک بازار سرپوشیده با قدمت بالا است که آن را دربین جهان خاص کرده است. در واقع در هیچ جای دیگری از دنیا بازار سرپوشیده و قدمت داری به اندازه بازار بزرگ استانبول نخواهید یافت.

به همین علت است که خیلی از افراد بارها و بارها هزینه می کنند و با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر سفر می کنند. اینکه فاصله این دو را در اینجا مطرح می کنیم به دو علت است، یک آنکه هر دو در اولویت های بازدید یک مسافر هستند، البته احتمالاً بعد از بازدید از خیابان استقلال، و دیگر آنکه شاید تصور کنید همیشه گرفتن تاکسی بهترین راه است و در اینجا متوجه خواهید شد که اینگونه نیست!

استانبول گردی

فاصله مسجد سلطان احمد تا بازار بزرگ استانبول به صورت مستقیم حدود 1 کیلومتر است ولی به علت اینکه در مسیر مستقیم خیابان ها و کوچه به صورتی ساخته شده اند که برای گردشگران مناسب باشد مسیر تاکسی با مسیر پیاده روی متفاوت میباشد. اگر این مسیر را بخواهید با تاکسی بروید حدود یک ربع و چیزی حدود 4 کیلومتر در راه خواهید بود ولی با پیاده روی و هم زمان استانبول گردی می توانید ضمن لذت بردن از بازدید این شهر جذاب به محل مورد نظر برسید.

اگر به میدان تکسیم و خیابان استانبول نیز می روید، برج گالاتا از سمت شرق و مرکز خرید جواهر از قسمت غرب به شما نزدیک است و با پای پیاده می توانید به این مکان ها نیز بروید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

3 حقیقت باورنکردنی درباره استانبول ترکیه

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc