https://gateway.trip.ir/api/

چیزهایی که درباره شاخ طلایی استانبول باید بدانید

به روز رسانی: 16 تیر ، 1399 دانستنی های سفر

چیزهایی که درباره شاخ طلایی استانبول باید بدانید

شاید در سفر به استانبول اسم های جالبی را بشنوید، یکی از این اسم ها شاخ طلایی است و در تریپ قصد داریم درباره آن به شما اطلاعاتی ارائه دهیم. شهر استانبول واقع در کشور ترکیه یکی از شهرهای بسیار جالب و هیجان انگیز برای سفر است که احتمالاً در لیست محبوترین سفرهای خارجی ایرانیان نیز قرار دارد. اگر کمی بیشتر درباره این شهر پرس و جو کنید متوجه خواهید شد که گردشگری در استانبول به عنوان درآمد اصلی این شهر به شمار می رود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما در این شهر توریستی از جاهای مختلفی میتوانید بازدید کنید و غذاهای مختلف ترکی را امتحان کنید و یا از دسرها و شیرینی های محبوب کشور ترکیه استفاده نمایید. شاخ طلایی نه اسم شیرینی است نه اسم غذا است و نه اسم جاذبه گردشگری! بلکه اسم یک منطقه است که در ادامه درباره آن توضیحاتی به شما خواهیم داد.

شاخ طلایی استانبول golden horn

شاخ طلایی بخشی از تنگه بسفر است که مانند شاخ گاو میماند و در هنگام غروب آفتاب نمایی طلایی رنگ را از دور به بینندگان القا می کند. در این بخش شاهد پل هایی هستیم که ارتباط دهنده بخش اروپایی و آسیایی استانبول بهم هستند. همانطور که میدانید فرودگاه صبیحا در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و فرودگاه اصلی استانبول که در سال 2019 به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان شناخته شده است در بخش اروپایی قرار دارد. در واقع اکثر پروازهایی که از ایران به سمت این شهر پرواز دارند در فروگاه استانبول که در بخش اروپایی است به زمین می نشینند. برای مطمئن شدن از این موضوع می توانید در هنگام رزرو بلیط هواپیما به کد فرودگاه IST دقت کنید.

نزدیک ترین جاذبه گردشگری که در این منظقه بسیار مشخص است برج گالاتا است که در گذشته به علت اینکه بلندترین بنای شهر بود و بر بیشتر تنگه بسفر می شد اشراف داشت از آن به عنوان برج دیده بانی استفاده می شد. در حال حاضر با پرداخت ورودیه تا طبقه آخر آن که رستوران با نمای 360 درجه است می توانید بروید و ناهار خود را بر فراز یکی از بلندترین سازه های شهر میل نمایید.

بهترین زمان برای بازدید از شاخ طلایی

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از شاخ طلایی دیدن کنید بهتر است که در زمان غروب آفتاب در یک مکان مرتفع که بر تنگه بسفر دید دارد بایستید و آنجا شاخ طلایی استانبول را تماشا کنید. بهترین راه برای رفتن به این شهر نیز استفاده از بلیط لحظه آخری استانبول است که در زمان های پیش بینی نشده قیمت های خوبی برای پرواز به این شهر پیشنهاد می شود و می توانید از آنه ها استفاده کنید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc