https://gateway.trip.ir/api/

کیبل اسکی کیش

به روز رسانی: 13 تیر ، 1401 جاذبه های گردشگری

کیبل اسکی کیش

کیش یکی از زیباترین و با شکوه ترین جزایر در ایران است، که هوای تمیز و محیطی آرام بخشی دارد. سالانه بیش از 1میلیون گردشگر از ایران و سایر نقاط جهان از این جزیره دیدن می کنند. 
جزیره کیش دارای تفریحات مهیج بسیاری است، که گردشگرانی که بلیط تهران کیش را تهیه کرده اند به خود جذب می کند، یکی از این تفریحات دریایی کیش کیبل اسکی یا اسکی روی آب در جزیره کیش است.
کیبل اسکی در جزیره کیش نزدیک اسکله تفریحی است و به خاطر درختان نارگیل و درختان کهنسال آن منطقه بسیار شهرت دارد. این مجموعه اولین و بزرگترین کیبل اسکی در خاورمیانه است. این مجموعه ورزشی با 860 متر طول و 160 متر عرض است. در این مجموعه امکاناتی همچون انواع تجهیزات کیبل اسکی، اتاق تمرین، دفتر رزرواسیون، رختکن، دوش و غیره وجود دارد.

کیبل اسکی در جزیره ی کیش

کیبل اسکی در جزیره ی کیش

کیبل اسکی چیست ؟

کیبل اسکی که نام انگلیسی آن cable skiing می باشد، توسط برونو ریکسن مهندس آلمانی ابداع شد، این فرد در سال 1959 اولین پیست اسکی روی آب خود را ساخت و سپس سیستم تجاری آن در سال 1966 فروخته شد.
کیبل اسکی یک نوع اسکی روی آب کیش است، که روی تخته ای با ابعداد 21*112 سانتی متری انجام می شود. وزن این نوع تخته ها حدود 3 کیلو گرم می باشند.
برای استفاده از این تخته ها ابتدا باید با دو پا روی آن بایستید و سپس با دستکش های مخصوص این بازی طناب رت با دو دست خود محکم بگیرید.
و با قایق های موتوری شما روی آب با سرعتی بسیار زیاد کشیده می شود، افراد حرفه ای این کار را با حرکاتی جذاب بر روی آب انجام می دهند.

ویژگی های کیبل اسکی کیش

کیبل اسکی کیش یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین تفریحات در مجموعه آبی کیش می باشد، پارک کیبل اسکی کیش در واقع اولین مجموعه در خاورمیانه به شمار می رود.
کیبل اسکی کیش با مساحتی بیش از 130 هزار متر مربع بزرگترین پارک کیبل اسکی است، این مجموعه در یکی از زیبا ترین  سواحل کیش می باشد.
طول کیبل اسکی کیش 860 متر و عرض آن نیز 160 متر می باشد، این یکی از طولانی ترین کیبل اسکی ها در این منطقه بشمار می رود.
سرعت این بازی بین 28 تا 62 کیلومتر است، که هر چقدر این سرعت بیش تر می شود هیجان این بازی نیز بیش تر می شود و افراد می توانند بیش تر لذت ببرند.
این مجموعه در ساحل زیبای نقره ای فام شرقی کیش قرار دارد، این ساحل یکی از زیبا ترین سواحل کیش است. در نزدیکی این پارک درختان نارگیل و درختان لور قدیمی قرار دارد.
در کنار این درختان آلاچیق های زیبایی قرار دارد، که می توانید در آن ها استراحت کنید و از مناظر زیبا لذت ببرید. این منطقه دارای یک اسکه ی تفریحی و مجلل است. سرسبزی درختان آن این منطقه را دو چندان زیبا تر کرده است.

امکانات کیبل اسکی کیش

از امکانات تفریحی مجموعه تفریحی کیبل اسکی کیش می توان به رختکن و دوش، سکوی شروع اسکی، اتاق آموزش، فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی، مغازه های خوراکی نام برد. 
تمامی این امکانات برای گردشگران فراهم شده است، تا آن ها بتوانند اوقات خوشی را با دوستان و خانواده ی خود سپری کنند. در این مجموعه تفریحی افراد با هر سنی می توانند به اینجا بیایند و از ورزش های آبی در این منطقه لذت ببرند.

آموزش کیبل اسکی در کیش

نکته ی جالبی که این مجموعه دارد، این است که در مجموعه کیبل اسکی کیش مربیا حرفه ای وجود دارد، که می توانند این ورزش هیجان انگیز را به شما آموزش بدهند.
در این مجموعه کلاس هایی وجود دارد، که افراد علاقمند به این ورزش می توانند در این کلاس ها شرکت کنند، در این کلاس ها مربیان حرفه ای از نحوه ی استفاده از کیبل اسکی تا آموزش به صورت عملی را به شما یاد می دهند. قیمت کیبل اسکی کیش برای هر نفر حدود 250 هزار تومان می باشد.

رستوران ها و کافه ها در کیبل اسکی کیش

از دیگر امکانات این مجموعه تفریحی می توان به رستوران ها و کافه های اطراف آن اشاره کرد. در این رستوران ها گردشگران و بازیکننان می توانند از بهترین غذاهای دریایی و سنتی جزیره کیش میل کنند.
بعد از یک روز هیجان انکیز حتما گرسنه می شوید، بنابراین می توانید با رفتن به یکی از این رستوران ها گرسنگی خود را برطرف کنید.
نوشیدنی ها و کیک های کافه های این جزیره بسیار معروف می باشند، و کمتر کسی هست، که به این مکان رفته باشد و آن ها را امتحان نکند.

از رستوران ها و کافه های معروف این جزیره می توان به چند مورد زیر اشاره کرد :

کافه طهرون مجموعه کیبل اسکی کیش

این کافه دارای فضایی باز برای نشستن می باشد، منوی این کافه شامل غذاهای فست فودی مانند انواع برگر ها ، ساندویچ ها، پاستا، قهوه و نوشیدنی های گرم و سرد برای پذیرایی از مهمانان می باشد.

کافه رستوران ضیافه کیبل اسکی کیش

کافه رستوران ضیافه در طبقه ی بالایی کافه طهرون واقع شده است، بنابراین می توانید به راحتی بعد از یک بازی مهیج به آنجا بروید و از غذاهای دریایی و سنتی جزیره کیش میل کنید.

امکانات کیبل اسکی در کیش

امکانات کیبل اسکی در کیش

رستوران انرژی کیبل اسکی کیش

رستوران انرژی کیبل اسکی یکی از بهترین رستوران ها در جزیره ی کیش می باشد، که بین افراد محلی و گردشگران بسیار محبوب است.
این رستوران ارائه دهنده ی موسیقی زنده و غذاهای محلی و دریایی با کیفیتی می باشد. منوی این رستوران به چهار نوع غذای ایرانی، فرنگی، دریایی و تقسیم می شود.
برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما و بلیط کیش تهران به سایت رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه کنید و ارزان ترین بلیط ها ر ا بدون واسطه تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی کیبل اسکی کیش

آموزش کیبل اسکی در کیش هزینه ای جداگانه دارد ؟

بله، برای آموزش کیبل اسکی در کیش مربیان حرفه ای وجود دارد، که کلاس های آموزشی برگزار می کنند و هزینه ای جدا دریافت می کنند.

برای بازی کیبل اسکی چه وسایلی باید همراه داشته باشیم ؟

هنگام مراجعه  برای این بازی کافیست شما مایو و حوله ی شخصی خود را به همراه داشته باشید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc