https://gateway.trip.ir/api/

کاخ دریاچه هند

به روز رسانی: 23 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

کاخ دریاچه هند

کاخ دریاچه هند یک اقامتگاه سلطنتی متعلق به قرن هجدهم در دریاچه پیچولا در اودایپور، شهری در ایالت راجستان هند است. امروزه این سازه به یک هتل مجلل تبدیل شده است.
اودایپور که به عنوان شهر دریاچه ها محبوب است، یکی از برترین مقاصد گردشگری راجستان است. یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در اودایپور کاخ دریاچه هند است. 
برای رسیدن به کاخ دریاچه باید سوار قایق شوید که همیشه در نزدیکی دریاچه در دسترس است. هتل کاخ دریاچه ترکیبی عالی از جذابیت سلطنتی قدیمی و امکانات رفاهی مدرن است.

تاریخچه ساخت کاخ دریاچه هند

تاریخچه ساخت کاخ دریاچه هند

تاریخچه ساخت کاخ دریاچه هند

این کاخ برای ماهارانا جاگات سینگ دوم بین سال‌ های 1743 و 1746 ساخته شد. داستان ‌های مختلفی در مورد اینکه چرا این کاخ بر روی دریاچه پیچولا ساخته شده است، وجود دارد. 
یکی از داستان‌ ها بیان می ‌کند که پدر جاگات سینگ دوم، ماهارانا سانگرام سینگ دوم، پسرش را از زندگی در قصر دیگری در جزیره نزدیک منع کرد، بنابراین پسرش به جای آن یک قصر دریاچه‌ ای جدید ساخت.
در طول قرن بیستم، کاخ به تدریج رو به ویرانی رفت و در دهه 1960، ماهارانا باگوات سینگ تصمیم گرفت آن را به یک هتل مجلل تبدیل کند و معمار آمریکایی را مأمور طراحی این هتل کرد. 
این کاخ میزبان میهمانان مشهور مختلفی از جمله ژاکلین کندی، لرد کرزن، ملکه الیزابت و بازیگر بریتانیایی ویوین لی بوده است. مشهورترین زمان آن در سال 1983 رخ داد، زمانی که در فیلم جیمز باند اختاپوس، بر اساس مجموعه جاسوسی نمادین نویسنده بریتانیایی ایان فلمینگ، استفاده شد. 
فضای داخلی کاخ به عنوان خانه شخصیت اصلی اختاپوسی، با بازی بازیگر سوئدی مود آدامز، مورد استفاده قرار گرفت. از جمله قصر مونسون که محل اقامت شخصیت شرور فیلم بود و کاخ شیو نیواس  را به تصویر می ‌کشد. 

معماری کاخ دریاچه هند

کاخ دریاچه هند شاهکاری از معماری درخشان است که ساختمان‌ های مرمر سفید چشمگیر با حیاط‌ ها، تراس‌ ها، باغ‌ ها و فواره‌ ها را به نمایش می ‌گذارد. تبدیل از کاخ به هتل در ابتدا توسط باگوات سینگ سفارش داده شد و تحت یک طراح آمریکایی انجام شد.
این کاخ که اکنون به یک هتل مجلل تبدیل شده است دارای اتاق‌های مختلفی است که به ‌عنوان آجان نیواس، فوول محل، ظله ‌محل، خوش ‌محل و بادا محل اعلام می ‌شوند. 
تمام اتاق‌ ها با آثار هنری کریستال و شیشه‌ های رنگی طراحی شده ‌اند. همچنین نقاشی های شگفت انگیزی وجود دارد که قدمت آنها به دوران باستان بازمی گردد.
کاخ دریاچه با فواره‌ های زیبا، باغ ‌های بی‌نظیر و مجموعه‌ ای از حیاط‌ هایی که با ستون‌ های متعدد همراه هستند، شما را شگفت زده خواهد کرد.

امکانات هتل دریاچه هند

کاخ دریاچه هند دارای یک استخر زیبا در حیاط روباز و ردیفی از صندلی‌ های آفتاب شیک است که با ستون ‌بندی مشبک مشرف به دریاچه پیچولا و شهر اطراف اودایپور احاطه شده ‌اند. 
در کنار استخر یک درخت انبه 273 ساله قرار دارد که بعدازظهرها از آفتاب هند سایه می اندازد. استخر شنا به قدری زیبا است، که شما را حیرت زده می کند.
دو جکوزی سرپوشیده در دو طرف استخر قرار دارد. این هتل شبیه هیچ هتل دیگری نیست، به ویژه قایق آبگرم جیوا که در دریاچه لنگر انداخته است. 
غذاخوری های متعددی در هتل کاخ دریاچه هند وجود دارد، هتل این کاخ  دارای 3 رستوران و یک بار روی پشت بام است. شما می توانید شب را به تماشای غروب خورشید بر فراز دریاچه هند بگذرانید.

امکانات هتل دریاچه هند

امکانات هتل دریاچه هند

خوش آمدگویی سلطنتی کاخ هند

هنگام پیاده شدن از قایق با بارانی از گلبرگ های گل رز و یک بشقاب نوشیدنی، استقبال بزرگی را تجربه کنید. با اسکورت نگهبانان، زیر سایه چتر گلدوزی شده وارد هتل کاخ در دریاچه هند شوید.

جیوا اسپا

آبگرم جیوا در هتل کاخ هند از میان طیف وسیعی از تجربیات خاص، درمان‌ های هندی، آروماتراپی هندی، اسکراب‌ ها و ماساژ بدن، و سایر لذت‌ های آبگرم برای یک تجربه را در اختیار میهمانانی که تور هند را خریداری کرده اند، قرار می دهد.

اقامت در هتل دریاچه هند

اتاق ‌ها و سوئیت‌ ها در قصر دریاچه هند، عظمت و حال و هوای گذشته آن را به شیوه ‌ای خیره‌ کننده به تصویر می‌ کشند. هر یک از 66 اتاق و سوئیت موجود در کاخ دریاچه، مناظر خیره کننده ای از دریاچه را ارائه می دهند.
هتل دارای 65 اتاق مجلل و 18 سوئیت بزرگ است، با توجه به موقعیت هتل، هر اتاق دارای چشم اندازهای خیره کننده از شهر اطراف، دریاچه، تپه های آراوالی، تپه های ماچلا ماگرا و جاگ ماندیر است. 
هر اتاق دوره‌ ای متفاوت از تاریخ خود را به تصویر می ‌کشد، که با رنگ ‌های غنی با منسوجات محلی هندی تزئین شده و فضایی سلطنتی را به نمایش می‌ گذارد. 
همه اتاق ها دارای خدمات پیشخدمت شبانه روزی هستند. سوئیت ‌های هر یک ویژگی خاص خود را دارند، که می توان مانند مهاراجه‌ ها از زندگی لذت ببرند، حتی اگر برای یک روز باشد.

اتاق های لوکس

این اتاق‌ ها در فضایی زیبا و سلطنتی، مناظره ی خیره کننده ی دریاچه، شهر، و کوه‌ ها را ارائه می ‌دهند و پیشخدمت سلطنتی 24 ساعته شخصی خود را دارند.

سوئیت های معمولی قصر تاج هند

این سوئیت ها با تزئینات فوق ‌العاده که برای نمایش هنرهای سنتی هندی خیره‌ کننده طراحی شده ‌اند، بسیار دلپذیر هستند و دکوراسیون سلطنتی هندی را همراه با نقوش گل ارائه می ‌کنند.

سوئیت های رویال

سوئیت‌ های رویال در کاخ دریاچه هند با جذابیت سنتی خود، تزئین طاقچه‌ های دیواری، پنکه‌ های چوبی و نقاشی‌ های دیواری ظریف شما را به گذشته خواهد برد. میهمانان از مناظر پانوراما و قسمت های نشیمن اضافی برای غوطه ور شدن در حال و هوای دریاچه لذت خواهند برد.

سوئیت های گراند رویال

بر اساس طرح اصلی کاخ، سوئیت های گراند رویال مظهر تجمل و عظمت سلطنتی هستند. 

سوئیت بزرگ ریاست جمهوری

سوئیت بزرگ پرزیدنتال سوئیت های فوق العاده تجملی در قصر دریاچه هند است، این سوئیت های لوکس و بی ‌نظیر، عظمت سلطنتی و معماری را ارائه می‌ کند که بهترین جذابیت دوران راجستانی و بریتانیا را در هم می‌ آمیزد.

رستوران های کاخ دریاچه ی هند

رستوران های کاخ دریاچه ی هند

رستوران های کاخ دریاچه ی هند

هتل و کاخ سلطنتی در دریاچه هند دارای رستوران های متنوعی از غذاهای سنتی و بین المللی را به میهمانان با تور ترکیبی هند ارائه می دهد.

رستوران نیل کمال

این رستوران غذاهای اصیل راجستانی را به همراه برخی از معروف ترین غذاهای سراسر هند ارائه می دهد.

میانگین قیمت برای دو نفر : 7000 روپیه 
زمان سرویس دهی رستوران نیل کمال : 19:00 الی 22:30

رستوران بهیرو

این رستوران فصلی روی پشت ‌بام در کاخ دریاچه هند قرار دارد، این رستوران غذاهای اروپایی را به همراه چشم ‌اندازهای خیره ‌کننده دریاچه سرو می ‌کند.

میانگین قیمت برای دو نفر : 14000 روپیه 
زمان سرویس دهی رستوران بهیرو : 19:00 الی 22:30 

رستوران جاروخا

رستوران جاروخا یک رستوران بین المللی غذاخوری است، این رستوران بهترین غذاها را از سراسر جهان سرو می کند. 

میانگین قیمت برای دو نفر: 3400 روپیه 
زمان سرویس دهی رستوران جاروخا : 19 الی 22

رستوران در یک قایق 150 ساله 

مانند خانواده سلطنتی در یک قایق 150 ساله که توسط ماهارانا استفاده می شود شام بخورید و از آرامش دریاچه هند و غذاهای با کیفیت آن لذت ببرید.

چگونه به کاخ دریاچه درهند برویم ؟

برای رفتن به هتل کاخ دریاچه هند روش های متنوعی وجود دارد، در زیر به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

هوایی

فرودگاه ماهارانا پراتاپ فرودگاه اودایپور است و 20 کیلومتر با شهر فاصله دارد. از فرودگاه می توانید با تاکسی اعتباری به کاخ دریاچه هند بروید.

با اتوبوس

اودایپور از طریق جاده ارتباط بسیار خوبی دارد و دارای شبکه گسترده ای از مسیرهای اتوبوس از شهرهای بزرگ مختلف مانند دهلی، جیپور، ایندور، کوتا و احمدآباد و غیره است. 
انواع مختلفی از اتوبوس ها برای رسیدن به شهر دریاچه هند وجود دارد که از جمله آنها می توان به اتوبوس های vip آن اشاره کرد.

با قطار

درست مانند شبکه جاده ای گسترده مسیر کاخ دریاچه هند دارای یک شبکه راه آهن گسترده است که در میان شهرهای بزرگ مانند دهلی، جیپور، کلکته، ایندور و بمبئی در بر می گیرد.

بهترین زمان برای بازدید از قصر تاج دریاچه هند

بهترین زمان برای بازدید از قصر تاج دریاچه هند

بهترین زمان برای بازدید از قصر تاج دریاچه هند

بهترین زمان برای بازدید از کاخ دریاچه هند فصل بهار و تابستان است که هوا مطبوع است. افراد باید تعطیلات خود را برای ماه های گرم سال برنامه ریزی کنند، زیرا در این زمان، کاخ دریاچه هند نه تنها بهترین مکان برای دیدن است، بلکه برخی از بهترین گشت و گذارهای فرهنگی در فضای باز را نیز ارائه می دهد.

خلاصه مطلب

هتل نمادین  دریاچه هند، کاخی باشکوه در دل دریاچه است، که از سنگ مرمر سفید و احاطه شده توسط آب های شفاف است. در هتل کاخ دریاچه هند فیلم های مشهوری مانند اختاپوسی جیمز باند در سال 1983 در اینجا فیلمبرداری شده است.
این هتل به عنوان یکی از رمانتیک ‌ترین هتل ‌های جهان ساخته شده است که مناظر زیبای 360 درجه از دریاچه و اطراف شهر اودایپور هند را ارائه می ‌دهد. 
دسترسی به هتل فقط از طریق یک قایق سواری امکان پذیر است، شما را از کرانه های دریاچه پیچولا تا لابی بزرگ کاخ به هتل می برند. 
پس از ورود منتظر استقبال با بارانی از گلبرگ‌ های گل در زیر یک چتر پولک ‌دوزی شده خواهید شد. این کاخ مرمر سفید خیره کننده که در ابتدا در سال 1743 ساخته شد به عنوان یک استراحتگاه تفریحی توسط یک شاهزاده جوان ساخته شد، امروز این هتل کاخ دریاچه با درایت بازسازی شده است. محیط دریاچه، باغ‌ های زیبا و معماری زیبا این اطمینان را ایجاد کرده است، که بتوانند اقامتی خوب در این هتل داشته باشند.

سوالات متداول درباره ی کاخ دریاچه هند

کاخ دریاچه هند کجاست ؟

کاخ دریاچه هند که به عنوان قصر شناور نیز شناخته می شود، در شهر اودایپور راجستان هند واقع شده است.

امکانات کاخ دریاچه هند چیست ؟

کاخ دریاچه هند دارای یک استخر زیبا در حیاط روباز، دو جکوزی سرپوشیده، غذاخوری های متعددی و ... است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc