https://gateway.trip.ir/api/

چالیدره مشهد

به روز رسانی: 12 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

چالیدره مشهد

مشهد که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را هم برای زیارت و هم برای گردش به سمت خود می کشاند، دارای یکی از جاذبه های بی نظیر به نام چالیدره است.
نقشه چالیدره مشهد نشان می دهد، که چالیدره در فاصله 30 کیلومتری شهر مشهد در دره ای به همین نام در منطقه گردشگری به نام طرقبه قرار دارد.  چالیدره یکی از مناطق توریستی برای گشت و گذار در حاشیه شهر مشهد است.
مناظر این مکان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند و لحظات خوشی را برای آن ها فراهم می کند. در کنار آرامشی که این مکان دارد، فعالیت هایی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است تا آدرنالین خون آنها افزایش یابد.

درباره ی چالیدره مشهد 

درباره ی چالیدره مشهد

درباره ی چالیدره

چالیدره مشهد یک مکان تفریحی در طرقبه اطراف مشهد است. این مکان دارای امکانات تفریحی متعددی است از جمله این امکانات می توان به قایق سواری، ماهیگیری و رستوران های اطراف این مجموعه اشاره کرد این مجموعه اخیراً جزو جاذبه های گردشگری مشهد شده است.
موقعیت مکانی چالیدره در ۳۰ کیلومتری غرب مشهد و در میان دو کوه قرار دارد بایستی برای رسیدن به آن حداقل ۴۵ دقیقه رانندگی کنید مساحت این منطقه ۱۶۰هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۰۰۰ متر می باشد.
منطقه چالیدره دارای پوشش گیاهی مناسب و آب و هوای مطبوع و تمیز است همچنین این مکان دارای امکانات گردشگری بسیار خوبی است. 
شهرداری طرقبه مشهد در سال ۱۳۷۶ تصمیم گرفت تا یک سد روی رودخانه جاغرق بسازد این سد خاکی که به نام سد چالیدره مشهور است.
برای رفع اختلافات محلی در مورد آب و توزیع آن در زمین های کشاورزی و باغ های منطقه ایجاد شده است، و ساخت آن تا سال ۱۳۸۱ به طول انجامید.
سد چالیدره موجب شد باغ و زمین های کشاورزی اطراف این منطقه آباد شود، این دریاچه موجب گردید گردشگرانی که تور چالیدره مشهد را تهیه کرده اند بسیاری به این منطقه سفر کنند.
مهندس حمید رحیمیان مدیرعامل چالیدره مشهد تصمیم گرفت تا در این منطقه یک فضایی برای گردشگران فراهم آورد از این رو ساخت مجموعه گردشگری چالیدره را آغاز کرد هزینه ساخت این مجموعه بیش از چند میلیارد تومان شده هزینه برداشته است.

آیا چالیدره مشهد باز است ؟ برای اطلاع از باز بودن چالیدره به سایت چالیدره مشهد https://www.chalidarreh.com مراجعه کنید.
شماره تلفن چالیدره مشهد : 05131424
قیمت بلیط چالیدره مشهد ۱۴۰۱ : ورودی این مجموعه از 9 صبح تا 12 شب می باشد و ورودی آن رایگان است.

تفریحات چالیدره مشهد 

این مکان دارای امکانات تفریحی متعددی است، جذاب ترین ویژگی چالیدره این است که شما را به بالای دریاچه و تپه های اطراف می برد. برای رفتن از یک ایستگاه به ایستگاه دیگر می توانید از تله کابین استفاده کنید. 
همچنین قطاری وجود دارد که شما را از تپه ها بالا می برد تا منظره ای زیبا از دریاچه و اطراف آن داشته باشید. این دریاچه دارای عملکردهای زیادی مانند آبیاری زمین های کشاورزی است که سود زیادی برای مجموعه چالیدره دارد. 
با قایق های پارویی یا تندرو سوار شوید و از روی دریاچه عبور کنید. فعالیت های هیجان انگیز مانند بانجی جامپینگ و زیپ لاین انجام دهید.
در اطراف مجموعه چالیدره انواع مختلفی از رستوران ها و کافه ها وجود دارد که در آن ها می توانید در کنار خانواده و دوستان خود از منظره ای زیبا از دریاچه لذت ببرید. در ادامه ما شما را با تفریحات و امکانات این منطقه بیش تر آشنا می کنیم، با ما همراه شوید.

ماهیگیری در چالیدره مشهد

دریاچه چالیدره مشهد دارای انواع ماهی های خوراکی می باشد، به همین دلیل می ‌توان گفت ماهیگیری جزو محبوب ترین فعالیت های این منطقه به شمار می رود.
مجموعه تفریحی چالیدره این امکان را برای گردشگرانی که بلیط هواپیما مشهد را تهیه کرده اند فراهم کرده است، تا بتوانند در طول روز یا شب به تفریح ماهیگیری بپردازند همچنین آنها می ‌توانند انواع تجهیزات لازم برای ماهیگیری را از مغازه های نزدیک به دریاچه فراهم کنند، لازم به ذکر است که هزینه اجاره تجهیزات ماهیگیری در طول روز و در شب می تواند متفاوت باشد.

غواصی چالیدره  

اگر شما هم جزو دوستداران غواصی هستین ما به شما این مژده را می دهیم که می توانید در این منطقه به غواصی بپردازید. در این مجموعه شما می توانید با استفاده از راهنما های غواصی لباس های غواصی مخصوص را پوشیده و به زیر آب بروید. شما می توانید ماهی های رنگارنگ زیر دریا را تماشا کنید.

قایق سواری در چالیدره مشهد

قایق سواری در چالیدره مشهد

قایق سواری در چالیدره 

قایق سواری در چالیدره مشهد جزو یکی از تفریحات این منطقه محسوب می شود قایق هایی که می توانید از آنها استفاده کنید شامل قایق پارویی، قایق پدالی، قایق پدالی فولکسی، قایق پدالی برای خانواده، قایق پدالی کابین دار، قایق پدالی دوچرخه‌ ای، قایق پدالی موتور دار و... است.
قایق پدالی مناسب کسانی است که از توان قدرت بدنی کافی برخوردار هستند، این قایق ها محدودیت زمانی خاصی ندارند شما هر زمان که می خواهید می توانید بلیط آن را تهیه کنید.
لیکن اگر پاهای شما به اندازه کافی قوی نیست به سراغ قایق های پارویی بروید تا بتوانید از دست هایتان کمک بگیرید همچنین اگر می خواهید با خانواده تان به قایق سواری بپردازید از قایق های خانوادگی استفاده کنید.

لنج سواری در چالیدره مشهد

از دیگر فعالیت های محبوب در چالیدره مشهد می توان به لنج سواری اشاره کرد. دریاچه دارای لنج های تفریحی بسیاری است، که می توانید به همراه خانواده سوار شوید، و در میان آب‌ های شفاف و تمیز این منطقه بگردید.
لنج های تفریحی در چالدره در واقع یک نوع قایق سرپوشیده است است که صورت شما را در برابر تابش مستقیم نور خورشید محافظت می کند.

ترن چالیدره  

ترن کوهستان در چالیدره یکی دیگر از تفریحات مهیج در چالیدره است، که به صورت قطاری کابلی  از سربالایی بالا می رود و خود را به دریاچه چالیدره می رساند.
سوار شدن بر روی این ترن می تواند لحظاتی شاد و مهیج را برای شما ایجاد کند، باید این را بگوییم که ترن کوهستان چالیدره شبیه به ترن های هوایی در شهربازی ها نمی باشد این ترن با سرعتی بسیار آرام حرکت می کند پس جای نگرانی ندارد.

تله سیژ چالیدره مشهد 

تله سیژه در واقع یک نوع تله کابین رو باز است است که آن را می توانید در پیست های اسکی ببینید تله سیژ دارای صندلی های دونفره به صورت قطاری است، که  پشت سر هم حرکت می کنند تله سیژ های منطقه چالیدره یکی از بهترین ها می باشد.
با سوار شدن تله سیژ می توانید  به راحتی به بالای کوه بروید و از بالای کوه منظره زیبا و سرسبز این دریاچه و اطراف آن را ببینید.
چالیدره مشهد علاوه بر تله سیژ دارای تله کابین نیز می باشد، تله کابین ها دارای محیط خانوادگی است و طول آن ها ۲۷۰ متر می باشد و می توان با آن از روی دریاچه چالیدره رد شوید .

ماساژ درمانی با ماهی

ماساژدرمانی ماهی در واقع یک نوع مرکز خدمات بهداشتی و درمانی پوستی است، شما در این مرکز خدمات می ‌توانید بافت های مرده پوست خود را از بین ببرید.
ماهیانی به نام ماهی گارای قرمز یا دکتر فیش در حوض هایی وجود دارد که آنزیم های خاصی از خود ترشح می کنند و می توانند سلول های مرده پوست شما را از بین ببرند.
برای استفاده از ماساژ درمانی ماهی شما کافیست پاها یا قسمت هایی از بدن خود را که پوست مرده ای دارد درون این حوض قرار دهید.
ماهی ها به صورت اتوماتیک پوست های مرده شما را می مکند و آنها را پاکسازی می کنند، در طول این ماساژ درمانی شما حس قلقلکی را احساس می کنید که بسیار جذاب است.

بانجی جامپینگ در چالیدره مشهد

بانجی جامپینگ یکی از ورزش های مهیج و تفریحی در منطقه چالیدره است، اگر شما هم به دنبال افزایش آدرنالین در بدن خود هستیم این بازی را امتحان کنید این مجموعه امکانات کامل و ایمنی را برای این بازی مهیا کرده است.
تفریح بانجی جامپینگ در واقع به این صورت است که شما از بالای یک ارتفاع بلند با استفاده از یک کش محکم به پایین پرتاب می شوید لازم به ذکر است، اگر دارای بیماری خاصی مانند بیماری قلبی و تنفسی هستید از این بازی خودداری کنید.

زیپ لاین چالیدره 

زیپ لاین هم همانند دیگر تفریحات  مهیج در این منطقه می باشد، شما می توانید با استفاده از زیپ لاین اط یک طف به طرفی دیگر حرکت کنی.
زیپ لاین در واقع نوعی تفریح است، که با استفاده از یک طناب از بالای کوه ها و صخره ها از مبدا به مقصد می روید، از طرفی یک طناب به دور کمر شما قرار دارد، که در طول مسیر شما را محافظت می کند.

سافاری در مجموعه چالیدره

منطقه چالیدره دارای مسیری مناسب برای تفریح سافاری می باشد.این مسیر ۴ کیلومتری در طرقبه چالیدره قرار دارد در این تفریح هیجان انگیز شما  سوار یک خودروی مخصوص با امکانات ایمنی می شوید و در مسیر پر از پیچ و خم و تپه های بلند و کوتاه با سرعت حرکت می کنید و حیوانات زیبایی را در طول مسیر می بینید.

کارتینگ در چالیدره

این مجموعه دارای تفریحات مهیج بسیاری است، یکی دیگر از این تفریحات کارتینگ می باشد. کارتینگ در واقع ماشین های کوچکی هستند که می توانید با آن ها با سرعت بسیار زیادی در پیست های مخصوص حرکت کنید.
 ماشین های این مجموعه بروز هستند، به شما کلاه ایمنی داده می‌ شود تا در طول مسیر بر روی سر خود بگذاریم واز خطر و آسیب به سرتان در امان باشید.

زورب بال در چالیدره مشهد

زورب بال یک بازی مهیج با یک توپ حبابی است، که در وسط آن هوا پر شده است. این وسیله بدین صورت است، که شما در وسط آن قرار می گیرید و با حرکات دست و پایتان آن را هدایت می کنید. این را در نظر داشته باشید که کنترل و تعادل این وسیله کار آسانی نیست.

عکاسخانه سنتی در چالیدره مشهد

عکاسخانه سنتی در چالیدره مشهد

عکاسخانه سنتی 

اگر دوست دارید با لباس های محلی و سنتی خراسان رضوی عکس بندازید، می توانید به عکاسخانه سنتی این مکان بروید و لباس های محلی مشهد را که بسیار زیبا و تزیین شده هستند برتن کنید.
و در داخل فضای سنتی این عکاسخانه عکس بیاندازید. عکاسخانه این امکان را به شما می دهد، که عکس های به یادماندنی بیاندازید.

امکانات مجموعه گردشگری چالیدره

این مجموعه علاوه بر تفریحات متنوع دارای امکانات خوبی برای گردشگران می باشد، این مجموعه دارای پارکینگ خصوصی است.
پارکینگ این مجموعه در پایین کوه قرار دارد و پله های آن تا دریاچه چالیدره می رود.
این مجموعه همچنین دارای مسیری برای دوچرخه سواری، آلاچیق برای نشستن، مسجد، شهربازی و هتل هایی برای اقامت وجود دارد.

رستوران های چالیدره

این مجموعه گردشگری دارای رستوران های متعددی است در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

رستوران چارلی در کشتی شناور

در اطراف دریاچه چالیدره کشتی شناوری را خواهید دید که در خشکی آن لنگر انداخته است، این کشی دارای رستوران و کافی شاپ است.
منوی رستوران و کافی شاپ این رستوران بسیار متنوع است و شما می توانید به همراه خوردن غذا از موسیقی زنده سنتی آن نیز لذت ببرید. ظرفیت این کشتی شناور ۲۰۰ نفره است و مکانی مناسب برای برگزاری جشن ها و مراسم شما می باشد .
دکورداخلی این رستوران کاملا سنتی است و دکورخارجی آن به صورت دیوارهای شیشه ای می باشد.
این رستوران بر روی آب قرار دارد، و از چوب ساخته شده است در این رستوران علاوه بر منوی سنتی ایرانی شما می توانید از غذاهای بین المللی نیز میل کنید.

برج گردان چالیدره  

چالیدره نیز همانند برج میلاد در تهران دارای برج گردان با کافی شاپ و رستوران است، که ارتفاع آن  به ۴۰ متر می رسد. این برج زیبا دارای چشم اندازی بی نظیر و فوق العاده است.
این رستوران مکانی مناسب برای مراسم های خاص مانند تولدها، سالگرد ازدواج می باشد، شما می توانید با هماهنگی کارکنان این مجموعه برای مراسم های خود میزهای تزئین شده ای را تحویل بگیرید.

اقامتگاه های چالیدره

اگر قصد دارید در این منطقه اقامت کنید، ما برای شما چند مورد از آن ها را بیان می کنیم.

متل 

متل بام در طرقبه سال ۱۳۸۶ کار خود را آغاز کرده است، این متل در سال ۱۳۹۷ بازسازی شد. این مدل متل زیبا دارای دوازده اتاق است. و منظره بسیار زیبا و هوای بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد. متل بام طرقبه در فاصله ی 5 کیلومتری از مجموعه گردشگری چالیدره قرار دارد.

هتل سحاب 

هتل سه ستاره سحاب در سال ۱۳۸۰ افتتاح شده است. این هتل دارای دو طبقه با ۱۵۱ می باشد. این هتل امکانات رفاهی بسیاری را ارائه می دهد.
هتل سحاب دارای منظره ای  وسیع و خوش آب و هوای دارد، این هتل در ۷ کیلومتری مرکز تفریحی چالیدره قرار دارد. 

بهترین زمان برای بازدید از چالیدره ی مشهد

منطقه چالیدره به دلیل اینکه دارای آب و هوایی کوهستانی است. در نیمه ی اول سال آب و هوایی بسیار مطبوع و دلپذیر دارد. این منطقه در نیمه دوم سال یعنی فصل پاییز و چالیدره مشهد در زمستان به دلیل بارش های فراوانی که وجود دارد، دارای آب و هوایی سرد است.
گردشگران بسیاری در فصل بهار و تابستان برای بازدید از این منطقه می آیند، و لحظاتی خوش را در کنار دوستان و خانواده ی خود سپری می کنند. 

جاهای دیدنی اطراف چالیدره

جاهای دیدنی اطراف چالیدره

جاهای دیدنی اطراف چالیدره

از جاهای دیدنی اطراف این مجموعه تفریحی می توان به شهر طرقبه، روستای جاغرق، روستای نغندر طرقبه، روستای کنگ طرقبه، پارک آبی موج های خروشان، آرامگاه فردوسی اشره کرد.

چکیده مطلب

مشهد، دومین شهر پرجمعیت ایران، که هر ساله گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.  این شهر علاوه بر مکان های زیارتی دارای مکان های تفریحی و گردشگری بسیاری است، یکی از این مکان ها مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره است.
مکانی جالب و عالی برای گردشگران به شمار می رود. این منطقه دارای امکانات تفریحی مانند قایقرانی، ماهیگیری و رستوران است. 
مجموعه تفریحی چالیدر یکی از دره های فرعی منطقه طرقبه به شمار می رود و یک منطقه تفریحی کاملا مجزا شده است و به این ترتیب باعث جذب گردشگران بسیاری شده است.
از امکانات این مجموعه می توان، فضاهای آلاچیق و رستوران های زیبایی ساخته شده و قایق های تفریحی، تله کابین و بانجی جامپینگ اشاره کرد.
استفاده از امکانات تفریحی جدید در این مکان فوق العاده برای خانواده ها فراهم شده است تا عموم مردم بتوانند روزی لذت بخش و فراموش نشدنی را داشته باشند. 
برای تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد به سایت تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین بلیط ها را بدون واسطه و آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره چالیدره مشهد  

چالیدره کجاست ؟ 

مجموعه تفریحی زیبا و عظیم چالیدره در غرب مشهد در ۳۰ کیلومتری آن قرار دارد .

بهترین زمان برای بازدید از چالیدره کی می باشد ؟

بهترین زمان برای بازدید از چالیدره نیمه اول سال است زیرا در نیمه دوم سال به دلیل بارش های بسیار هوا رو به سردی می رود.  

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc