https://gateway.trip.ir/api/

استادیوم الثمامه قطر

به روز رسانی: 07 خرداد ، 1401 جاذبه های گردشگری

استادیوم الثمامه قطر

در سال 2022 قطر میزبان جام جهانی فوتبال است، این کشور به عنوان یک کشور عربی اولین بار است که بازی های جام جهانی را مدیریت می کند.
استادیوم هایی که کشور قطر برای انجام این بازی های طراحی کرده است، بسیار خاص و منحصر به فرد هستند. تا به امروز قطر توانسته هشت استادیوم را برای بازی های فوتبال در جام جهانی آماده کند، یکی از این استادیوم ها الثمامه است.
نام استادیوم الثومه از ناحیه ای که در آن قرار دارد گرفته شده است، در واقع نام خود را از درختی گرفته است که به صورت محلی در آن منطقه رشد می کند. در ادامه ما شما را با استادیوم الثمامه قطر بیش تر آشنا می کنیم و ویژگی های آن را بررسی می کنیم، پس  با ما همراه شوید.

ورزشگاه الثمامه عکسها

ورزشگاه الثمامه عکسها

تاریخچه ساخت الثمامه

ورزشگاه الثومه یکی از ورزشگاه های تازه ساخته شده برای جام جهانی فوتبال 2022 در قطر است. گنجایش ورزشگاه های قطر استادیوم الثمامه حدود 40 هزار نفر را می تواند در خود جای دهد و از طراحی های سنتی قطر الهام گرفته شده است.
ساخت این ورزشگاه در سال 2017 آغاز شد و بیش از چهار سال طول کشید. ورزشگاه الثومه به طور رسمی در 22 اکتبر 2021 با چهل و نهمین فینال امیر کاپ بین السد و الریان  افتتاح شد. این استادیوم همچنین در سال 2018 به عنوان یکی از زیباترین استادیوم های ورزشی انتخاب شد.
استادیوم الثومه در دوحه که معمار قطری ابراهیم م جیده طراحی شده است. طراحی دایره ‌ای استادیوم از گافیا الهام گرفته شده است، که نوعی  کلاه سنتی بافته شده می باشد، که معمولاً توسط مردان در سراسر خاورمیانه استفاده می ‌شود.
در طول جام جهانی، ورزشگاه الثومه میزبان پنج بازی دور اول گروهی، یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی و یک بازی مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. این ورزشگاه همچنین یکی از مکان های بازی جام عرب 2021 بوده است.
ورزشگاه الثمامه ی قطر در جنوب دوحه ششمین مکان آماده مسابقاتی است که در جام جهانی قرار است بازی ها را میزبانی کند. 

چگونه به استادیوم الثمامه برویم ؟

ورزشگاه الثومه در جنوب دوحه و در حدود 7 کیلومتری جنوب مرکز دوحه منطقه سوق واقف واقع شده است. استادیوم الثمامه به ایستگاه مترو نزدیک نیست، بنابراین یا باید از تاکسی یا اتوبوس محلی استفاده کنید. اگرقصد دارید سوار اتوبوس شوید، اتوبوس شماره 10 را از ایستگاه اتوبوس الغانیم در نزدیکی سوق واقف سوار شوید. ورزشگاه تقریباً در انتهای خط در ایستگاه اتوبوس 7 الثومه قرار دارد.

امکانات نزدیک استادیوم الثمامه

استادیوم الثمامه در منطقه ای به همین نان قرار دارد، که در جنوب دوحه واقع شده است.  محله مسکونی نسبتاً آرامی که مورد است.
در نزدیکی استادیوم رستوران هایی برای خوردن یا نوشیدن وجود دارد و هیچ هتلی در نزدیکی آن وجود ندارد. برای اطلاع از قیمت تور جام جهانی قطر به سامانه ی رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه کنید.

ویژگی‌ های ورزشگاه الثمامه قطر

این ورزشگاه یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین طراحی را دارد، که بازی های فوتبال در آن لذت خواهید برد، این استادیوم که طرحی مانند کلاه نخی دارد، یادآور بزرگداشت فرهنگ اهالی قطر است.
این استادیوم زیبا دارای یک پارکینگ عمومی با فضایی 50 هزار متری است، ظرفیت این استادیوم نیز دارای گنجایش 40 هزار نفری می باشد.
روی سقف استادیوم الثمامه قطر پنل های خورشیدی بسیاری قرار دارد، تا برق مورد نیارخود را از طریق آن تامین کند. این کارکمک بسیاری برای حفظ نیرو نسل‌ های بعد دارد.
این استادیوم همچنین دارای تجهیزات مدرن برای تهویه مطبوع است،  تا دمای ورزشگاه را برای تماشاگران و بازیکنان مناسب کند.
تجهیزات خنک کننده استادیوم نیز با استفاده از پنل های خورشیدی کارمی‌ کنند و هیچ آسیبی به منابع طبیعی وارد نمی‌ کند.

سرنوشت استادیوم الثمامه بعد از اتمام جام جهانی

سرنوشت استادیوم الثمامه بعد از اتمام جام جهانی

سرنوشت استادیوم الثمامه بعد از اتمام جام جهانی

استادیوم الثمامه بعد از جام جهانی 2022 نیز دست نخورده باقی می ماند، این استادیوم در منطقه ای سرسبز بنا شده است. و قرار است بعد از اتمام این مسابقات میزبان بازی های مختلف دیگری باشد.
بخش های بالایی در این ورزشگاه قرار است در آینده به هتلی تبدیل شود، البته برخی از مسئولین نیز تصمیم گرفته اند، پس از اتمام جام جهانی، صندلی های این ورزشگاه که قابل حمل می باشند به کشورهای در حال توسعه اهدا شود.
شما می توانید برای اطلاع از قیمت تور ارزان قطر به سایت تریپ مراجعه کنید، و ارزان ترین تورها را بدون واسطه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی استادیوم الثمامه قطر

ظرفیت استادیوم الثمامه چقدر است ؟

این استادیوم می تواند حدود 40 هزار نفر را در خود جای دهد.

سیستم خنک کننده استادیوم الثمامه چگونه کار می کند ؟

تجهیزات خنک کننده استادیوم با استفاده از پنل های خورشیدی کار می‌ کنند و هیچ آسیبی به منابع طبیعی وارد نمی‌ کند.

طراحی استادیوم الثمامه از چه چیز الهام گرفته شده است ؟

طراحی دایره ‌ای استادیوم از گافیا الهام گرفته شده است، نوعی  کلاه سنتی است، که توسط مردان در سراسر خاورمیانه استفاده می ‌شود.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc