https://gateway.trip.ir/api/

تپه پیر لوتی استانبول

به روز رسانی: 29 فروردین ، 1401 جاذبه های گردشگری

تپه پیر لوتی استانبول

تپه پیر لوتی کجاست؟ تپه پیر لوتی مکانی در استانبول است، که می توانید با تهیه بلیط ترکیه منظره باشکوه شاخ طلایی به زیباترین شکل ممکن را  در آنجا تماشا کنید.
قهوه خانه پیر لوتی در انتهای جاده به عنوان شناخته شده ترین مکان روی تپه پذیرای بازدیدکنندگان خود است. قهوه تا پایان قرن نوزدهم به عنوان قهوه خانه زنان رابعه شناخته می شد. 
در تپه پیر لوتی ساختمان‌ های تاریخی زیادی وجود دارد که همه خارجی‌ ها و مسافرانی که به استانبول آمدند، رفت و آمد داشتند. تپه پیر لوتی که بازدیدکنندگان خود را با منظره بی نظیر خود به سفری در زمان می برد، همچنان توقفگاهی برای عاشقان، کسانی که می خواهند آنجا را ملاقات کنند و کسانی که می خواهند شاخ طلایی را تماشا کنند، است.
دامنه های تپه پیر لوتی از دوره عثمانی به عنوان گورستان استفاده می شده است. این تپه دارای یک منطقه جنگلی در اطراف خود است، که می ‌توانید با تله ‌کابین از تپه بالا بروید یا می ‌توانید از مسیر سنگ ‌فرش شده در گورستان عبور کنید.

تپه عشاق استانبول

تپه عشاق استانبول

داستان تپه پیر لوتی 

تپه پیر لوتی(Pierre Loti) که بر روی خط الراس مسجد سلطان ایوپ قرار دارد، مکانی است که منظره شاخ طلایی را می توان به زیبایی دید. وقتی از این تپه بالا می روید با کافه ای روبرو می شوید که روزی پیر لوتی نویسنده فرانسوی ساعت ها در آن نشسته بود و با چشمانی رویایی به تماشای شاخ طلایی می پرداخت.
نام قهوه  خانه ای که در دوره عثمانی در اینجا یافت شد در واقع رابعه خاتون کاهوسی بود. شخصی به نام پیر لوتی که برای اولین بار در سال 1876 به عنوان افسر نیروی دریایی به استانبول آمد، طبق رمانی که نوشته است، عاشق زنی متاهل در این مکان شده است. و پس از آن که پیر لوتی در سال 1879 رمان خود "Aziyade" را در اینجا نوشت، قهوه و تپه به نام او نامگذاری شد.
پیر لوتی که زمانی که در استانبول مشغول به کار بود خانه ای را در ایوپ اجاره کرده بود، و در اینجا شروع به زندگی کرد. او ترکی یاد گرفت و در میان ترک ها زندگی کرد. 
وی بیشتر اوقات وقت خود را با رفتن به کافه روی تپه می گذراند. او هر از گاهی این فرصت را پیدا می کند تا با زنی که عاشقش شده بود به طور خصوصی در بی اوغلو، جایی که در آن زمان غیرمسلمانان زندگی می کردند، ملاقات کند.
او در کتاب خود بیان می کند، هنگامی که در سال 1887 فرصت بازگشت به استانبول را پیدا کرد، زنی که عاشقش شده بود دیگر مرده بود. 

امکانات تپه پیر لوتی

تپه  پیر لوتی در مکانی منحصر به فرد با منظره شاخ طلایی قرار دارد، نام خود را از نویسنده فرانسوی Julien Viaud (مستعار Pierre Loti) گرفته است که اغلب به اینجا می آمده است.
این تپه علاوه بر منظره منحصربفردش با امکانات توریستی که دارد به مکانی پر بازدید تبدیل شده است که افراد زیادی به آن رفت و آمد می کنند.
یک هتل کوچک، رستوران، کافی شاپ تاریخی، کافه ها و فروشگاه های سوغاتی در این منطقه وجود دارد که حال و هوای یک محله ترکی قدیمی را می دهد. 
وقتی از تپه مسجد ایوب سلطان بالا می روید، ابتدا به محلی می رسید که قهوه خانه تاریخی در آن قرار دارد. در داخل، مناطق دیگری با رستوران ها و کافه ها وجود دارد.
یک آب انبار تاریخی نیز در این منطقه وجود دارد که گمان می رود در دوره بیزانس ساخته شده و در دوره عثمانی نیز از آن استفاده می شده است. 
در اینجا، 6 عمارت که توسط شهرداری کلانشهر استانبول در سال 1997 آغاز شده است وجود دارد، که به عنوان هتل خدمت می کنند و به نام محله های نزدیک به پیر لوتی نامگذاری شده اند، آن ها عبارتند از عمارت های Ayvansaray، Sütlüce، Eyüp، Balat، Hasköy و Fener، هزینه یک شب اقامت در عمارت های تاریخی بین 60 تا 100 دلار متغیر است.
همچنین یک سکوی رصد با تلسکوپ درست در کنار کافه و ایستگاه تله کابین وجود دارد. با این تلسکوپ می توانید از مناظر پانوراما شهر لذت ببرید.

قهوه خانه تاریخی تپه پیر لوتی

قهوه خانه تاریخی تپه پیر لوتی

قهوه خانه تاریخی تپه پیر لوتی

صبحانه، قلیان ، قهوه یا چای در قهوه خانه تاریخی پیر تپه وجود دارد. نوشیدنی های گرم و سرد در کافه تاریخی سرو می شود که بهترین منظره شاخ طلایی را می توان در آنجا دید. 
قیمت صبحانه در پیر لوتی تپه می تواند بین 20 تا 40 لیر برای یک فرد باشد، به عنوان مثال، اگر می خواهید یک سحور بوفه باز در پیر لوتی داشته باشید، برای هر نفر 37 لیر است، اگر می خواهید چای میل کنید مبلغی بین 3 لیره تا 6 لیره باید پرداخت کنید. 

تله کابین تپه پیر لوتی

در قهوه خانه پیر لوتی یک تراس دید بزرگ وجود دارد که تله کابین در آن قرار دارد. از اینجا می توانید با تماشای شاخ طلایی عکس های زیادی بگیرید. 
بالا و پایین رفتن از تپه با تله کابین منظره زیبایی را به شما نمایش می دهد. با این حال، از آنجایی که پروازها به ندرت انجام می شود، صف های انتظار تله کابین به خصوص در تعطیلات آخر هفته وجود دارد. 
می توانید با استفاده از کارت های akbil، blue card، Istanbul card از تپه بالا بروید. اگر هیچ یک از این کارت ها را ندارید، می توانید با پرداخت هزینه بلیط 11 لیر به بالای تپه بروید. قیمت بلیط برای معلمان 1.85 لیر و قیمت بلیت دانشجویی 1.25 لیر است و همچنین هزینه پارکینگ 10 لیر می باشد.

جاده تپه پیر لوتی

تپه پیر لوتی در منطقه ایوپ سلطان، بالای مسجد سلطان ایوب واقع شده است. از جایی که تپه قرار دارد می توانید دو طرف شاخ طلایی یعنی بی اوغلو و فاتح را ببینید. همچنین در این مسیر می‌ توانید قبر فوزی چاکماک، یکی از فرماندهان مهم جنگ استقلال و نسیپ فاضل کیساکورک، نویسنده ادبی را ببینید. گنبد های مسجد و مناره‌ هایی که در شبه جزیره تاریخی شاخ طلایی برافراشته ‌شده اند نیز ارزش دیدن دارند.

چگونه به تپه لوتی استانبول برویم ؟

با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توان به راحتی به تپه رسید. سریع ترین راه برای دسترسی با وسایل نقلیه عمومی استفاده از متروبوس است. 
وقتی سوار متروبوس شدید، می‌ توانید پس از پیاده ‌شدن در ایستگاه Ayvansaray-Eyüp به مدت 15 دقیقه به تله‌ کابین برسید. روش دیگر استفاده از خط تراموا Cibali-Alibeyköy و پیاده شدن در ایستگاه تله کابین ایوپ سلطان است. 
اگر می خواهید با اتوبوس بروید، می توانید از اتوبوس های ایوپ سلطان استفاده کنید. خطوط اتوبوس زیادی از Yenikapı، Edirnekapı یا Eminönü به ایوپ سلطان می روند.
برای رسیدن به تپه پیر لوتی  با استفاده از اتوبوس های IETT امکان پذیر است، وقتی به ایوپ سلطان می آیید، دو گزینه دارید.
می‌توانید پس از 3 دقیقه سواری خوب با تله ‌کابین که از مرکز ایوب حرکت می ‌کند، به تپه پیر لوتی برسید. یا می توانید حدود 800-900 متر از مرکز ایوپ از تپه بالا بروید.
اگر می خواهید با ماشین شخصی خود بروید، پارکینگ های پولی در اطراف مسجد ایوب سلطان وجود دارد که می توانید ماشین خود را در آنجا پارک کنید. 

مکان های دیدنی نزدیک تپه پیر لوتی استانبول

مکان های دیدنی نزدیک تپه پیر لوتی استانبول

مکان های دیدنی نزدیک تپه پیر لوتی استانبول

مسجد سلطان ایوب، مینیاتورک و دلفیناریوم استانبول از جمله مکان های دیدنی نزدیک این منطقه هستند. 

چکیده

تپه پیر لوتی، مشرف به شاخ طلایی در ایوپ، منظره پانورامایی تماشایی از هفت تپه استانبول را ارائه می دهد. تپه پیر لوتی که در ارتفاع تقریبی 55 متر از سطح دریا قرار دارد.
این تپه به نام رمان نویس و مسافر مشهور فرانسوی که در استانبول زندگی می کرد نام گذاری شده است، که  بیشتر اوقات خود را در آنجا گذرانده است. وی عاشق زنی شده بود که در آنجا کار می کرده است.
برای کسانی که وسیله نقلیه ندارند یا نمی خواهند از ساحل پیاده روی کنند، می توان از ایوپ با تله کابین به تپه پیر لوتی رسید.
نوشیدن قهوه در محیطی عرفانی و تماشای منظره زیبا و آرامش بخش شاخ طلایی در تپه پیر لوتی بهترین سرگرمی است که می توانید انجام دهید.
این تپه همچنین مکانی بسیار محبوب برای گرفتن عکس های عالی است. یک هتل بوتیک، شش عمارت، یک رستوران و یک کافه در این منطقه وجود دارد. همچنین گورستان بزرگی در دامنه تپه قرار دارد.
شما همچنین می توانید با تهیه تور ترکیه استانبول از طریق سایت تریپ، خرید خود را به صورت آنلاین و بدون واسطه با نازلترین قیمت انجام دهید.

سوالات متداول درباره ی تپه پیر لوتی استانبول

در تپه پیر لوتی چه امکاناتی است ؟

یک هتل بوتیک، شش عمارت، یک رستوران، یک کافه، یک تله کابین وهمچنین یک سکوی رصد با تلسکوپ درست در کنار کافه و ایستگاه تله کابین وجود دارد.

ساعت کاری تپه پیر لوتی کی می باشد ؟

سرویس دهی از ساعت 7 صبح تا 1 بامداد در فضای بسته میزبان 500 نفر در زمستان و در فضای باز 1100میزبان در تابستان است.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc