https://gateway.trip.ir/api/

جزیره سامویی تایلند

به روز رسانی: 15 اسفند ، 1400 جاذبه های گردشگری

جزیره سامویی تایلند

آیا می خواهید سواحل جزیره سامویی را کشف کنید؟ یا می خواهید معابد بودایی و بازارهای بی شماری را کشف کنید؟ پس در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.
جزیره گرمسیری سامویی یکی از محبوب ترین مقاصد تایلند است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد به طوری که طول اقامت خود خسته نمی شوید. 
سامویی سومین جزیره بزرگ تایلند و بزرگ ‌ترین مجمع ‌الجزایر با بیش از 80 جزیره است که شامل پارک ملی دریایی آنگ تانگ، بهشت کایاک ‌سواری و سفر یک روزه از کو سامویی است. 
سامویی به اندازه‌ ای کوچک است که می ‌توان آن را در عرض چند ساعت با موتور یا ماشین دور زد، این جزیره دارای سواحل و فعالیت‌ های متنوعی است.
دارای سواحل بسیار زیبایی مانند Chaweng، Lamai، Taling Ngam و Natien می باشد علاوه بر طبیعت فراوان، این جزیره همچنین پر از تاریخ و فرهنگ است.

جزایر تایلند

جزایر تایلند

تاریخچه جزیره سامویی

مانند اکثر نقاط تایلند، جزیره سامویی عمدتاً بودایی هستند و این جزیره دارای نمونه های خیره کننده بسیاری از معابد بودایی تراوادا است، مانند مکان دیدنی معروف Wat Phra Yai که بودای بزرگ را در خود جای داده است. سامویی یک دیگ ذوب فرهنگی است و تأثیرات مهم چینی و اسلامی به شکل گیری هویت مردم آن کمک کرده است.
نقشه ‌های مربوط به سال 1687 جزیره ساموییرا نشان می ‌دهد که با نام «Pulo Cornam» از زبان مالایی گرفته شده است. هیچ تاریخ ثبت شده ای از جزیره قبل از قرن نوزدهم وجود ندارد.
جزیره سامویی اکنون مهم ‌ترین بخش اقتصادی استان سورات تانی است، منطقه‌ ای که زمانی بخشی از پادشاهی سریویجایا، یک امپراتوری ودایی بود که توسط مهاجران بودایی هندی ماهایانا تأسیس شد و از قرن هفتم تا چهاردهم پس از میلاد به طول انجامید. با رشد امپراتوری، شهرهای چاییا و بان دون، که اکنون در استان سورات ثانی نیز قرار دارند، به شلوغ ترین مراکز تجاری در شبه جزیره مالایی تبدیل شدند که با تجارت تجار ثروتمند چینی همراه بود. 
آنها همچنین زمانی که بریتانیا، هلند، پرتغال و دیگر قدرت های استعماری مسیرهای دریایی را از طریق تنگه مالاکا، خلیج سیام و دریای چین جنوبی باز کردند، به بندرهای مهمی برای تجارت بین المللی تبدیل شدند.
ایده های رایج در مورد چگونگی نامیدن جزیره سامویی نشان می دهد که نام یک درخت محلی رایج به نام "mui" بوده است و یا
توضیح محتمل تر این است که یک کلمه چینی برای پناهگاه امن، "saboey" بوده است و به تدریج اشتباه تلفظ شد. 

ورود چینی ها به جزیره سامویی

در دهه 1850، اولین تاجران چینی دریانورد در ساحل لیپا یای در ساحل غربی جزیره سامویی به ساحل آمدند و زیارتگاهی برای الهه دریا ساختند و در بازگشت به جزیره هاینان از آنها درخواست محافظت کردند. 
اما آنها به خونریزی و تحولات سیاسی و جنگ بازگشتند، که به طور کامل شیوه زندگی قدیمی و اقتصاد تمام جنوب چین، از جمله هاینان را مختل می کرد. 
تعدادی از شورش ها در اواخر دهه 1840 آغاز شد که به شورش تایپینگ، بزرگترین شورش در تاریخ چین، که در آن بیش از 20 میلیون نفر کشته شدند، به اوج خود رسید. 
این جدی‌ترین نا آرامی‌ های داخلی بود که بین سال ‌های 1850 و 1873 چین را تکان داد، دوره ‌ای که تاجران چینی پیدا کردند و در نهایت در جزیره سامویی مستقر شدند.
در نتیجه این آشفتگی آنها در ساحل مستقر شدند در نهایت رودخانه ناتون به عنوان محل اصلی اولین سکونتگاه انتخاب شد. از آن زمان به بعد هر سال مهاجران چینی بیشتری به سامویی می آمدند. آنها در نهایت خانه‌ های کلاسیک خود را به سبک چینی در جایی که اکنون به عنوان «جاده میانی» شناخته می ‌شود، بنا کردند. برای خرید بلیط هواپیما تریپ از طریق لینک به سامانه رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه کنید.

جاهای دیدنی سامویی 

جزیره سامویی ساحلی بسیار زیبا در تایلند است که جاهای دیدنی و تفریحی زیادی دارد.

1. سواحل رویایی

خط ساحلی جزیره سامویی تقریباً به طور کامل با سواحل پوشیده شده است. می توانید برخی از سواحل آرام و ساکت و همچنین برخی از سواحل پر جنب و جوش را پیدا کنید. 
با توجه به چیزی که به دنبال آن هستید، قطعا مورد مناسب را پیدا خواهید کرد. محبوب ترین و گاه شلوغ ترین سواحل ساحل چاونگ و ساحل لامای در شرق جزیره هستند.
اگر فضای آرام تری دوست دارید، می توانیم به عنوان مثال ساحل Bophut یا Maenam را توصیه کنیم. حتی می توانید برخی از سواحل خلوت مانند ساحل بنگ پور را در جزیره سامویی بیابید.

تور سامویی ۱۴۰1

تور سامویی ۱۴۰1

2. معابد بودایی

معابد بودایی واقعا زیبا هستند در این معابد چیزهای بیشتری برای دیدن از بودای بزرگ، وات پلای لائم یا وات خونارم با راهب مومیایی شده وجود دارد. معبد Laem Sor و Wat Rattanakosin، نزدیک به بتکده روی یک تپه کوچک، متعلق به زیبا ترین معابد جزیره هستند. 

3. بازار چاونگ کوه سامویی 

اگر بازارهای تایلندی را دوست دارید، شما می توانید چندین بازار را در این جزیره ببینید. علاوه بر غذاهای متنوع و خوشمزه تایلندی که می توانید در آن ها امتحان کنید، لباس ها، سوغاتی ها را در این بازارها خواهید یافت.
هر روز عصر بازار شبانه چاونگ درست در کنار دریاچه چاونگ و هر دو روز یک بار خیابان واکینگ چاونگ در نزدیکی استادیوم پچ بونچا سامویی وجود دارد. 

4. باغ جادویی ترنیم

باغ جادویی ترنیم که به باغ مخفی بودا نیز معروف است بر روی تپه ای در داخل جزیره قرار دارد، خیابانی را به تپه روبروی وات خونارم خواهید یافت.
وقتی وارد می شوید، باغ بزرگی وجود دارد که با مجسمه های زیادی تزئین شده است. بسیاری از مجسمه های بودا، مارها، پرندگان یا موجودات افسانه ای نیز وجود دارند.
هزینه ورودی باغ جادویی ترنیم برای هر نفر 80 بات است که برای نگهداری از باغ استفاده می شود، به نظر من کاملاً ارزش دیدن را دارد.

5. سفر با موتور در جزیره  سامویی

اگر می خواهید به تنهایی جزیره سامویی را کشف کنید، سفر با موتور بسیار عالی است. می ‌توانید در اکثر هتل‌ ها یا در یکی از مغازه‌ های اطراف جزیره، موتورسیکلت کرایه کنید، هزینه اجاره حدود 150 تا 300 بات در روز است.
یک جاده کمربندی در اطراف جزیره وجود دارد که از طریق آن می توانید به Chaweng، Lamai، Nathon، Maenam یا Bophut بروید. 
پیمایش در اطراف جزیره سامویی بسیار آسان است. اگر به نقشه نیاز دارید، می ‌توانید در بیشتر هتل‌ها یکی از آن ‌ها را تهیه کنید یا می‌توانید در آژانس مسافرتی توقف کرده و یکی را انتخاب کنید.

6. آبشارهای جزیره سامویی

آبشارهای زیادی را در جزیره سامویی می توانید بیابید. علاوه بر این، آبشار Namuang و Namuang Waterfall 2 چند استخر طبیعی تازه خواهید دید که می توانید برای شنا به آنجا بروید. 
با توجه به آب شیرین، آنها واقعا خنک هستند. علاوه بر آن آبشارهای معروف، می توانید چند آبشار دیگر را نیز در جزیره سامویی بیابید. در نزدیکی شهر ناتون، به عنوان مثال، آبشار هین لاد وجود دارد که با یک راهنما تور تایلند نیز در دسترس است. 

7. موی تای در استادیوم پچ بونچا سامویی

مانند بسیاری از مکان‌ های تایلند، می ‌توانید مبارزات موی تای را در جزیره سامویی نیز ببینید. تقریباً هر شب مسابقاتی در استادیوم پچ بونچا سامویی در چاونگ برگزار می شود. به طور معمول این رویداد حدود 2-3 ساعت طول می کشد.

8. سفر به پارک ملی Ang Thong

پارک ملی Ang Thong با جزایر متعدد و مناطق غواصی در سواحل جزیره سامویی در خلیج تایلند واقع شده است. بیشتر تورهای قایق‌ های تندرو از اسکله بودای بزرگ در بانگرک شروع می ‌شوند، اما تورهای ارزان ‌تری با قایق‌ های چوبی نیز وجود دارد. هزینه یک تور قایق تندرو حدود 2000 بات تایلند است، اما قطعا ارزشش را دارد.

قیمت تور سامویی

قیمت تور سامویی

9. ماساژ در کوه سامویی

سالن های ماساژ بی شماری را در اطراف جزیره سامویی برای استراحت می توانید پیدا کنید. اگر ماساژ خود را کمی قوی تر دوست دارید، باید ماساژ تایلندی را امتحان کنید. 
یا فقط یک ماساژ پشت، گردن یا شانه قیمت ها از 200 بات برای یک ساعت شروع می شود، اما از مغازه ای به فروشگاه دیگر متفاوت است. ماساژورهای واقعا خوب و آموزش دیده را بیشتر می توانید در اسپاهای بزرگتر به عنوان مثال در Chaweng پیدا کنید.

10. صخره مادربزرگ و پدربزرگ 

یکی از معروف ترین مناظر جزیره سامویی که قطعاً نباید از دست بدهید. صخره مادربزرگ و پدربزرگ که در تایلندی با نام های هین یای و هین تا شناخته می شود، محبوب ترین صحنه عکس هستند. آنها در جنوب ساحل لامای واقع شده اند و نمایانگر خصوصیات زن و مرد هستند. 

11. تور جیپ در ر کوه سامویی

اگر نمی‌خواهید یا نمی ‌توانید جزیره سامویی را خودتان با موتور سیکلت کاوش کنید، یک تور جیپ آفرود برای شما مناسب است. شما را با یک جیپ برای دیدن مناظر زیادی از جزیره می برند.
در توری جیپ شما می توانید، از صخره مادربزرگ و پدربزرگ، پارک سافاری ناموانگ با آبشار ناموانگ، وات خونارام با راهب مومیایی شده، باغ جادویی تارنیم دیدن کنید.هزینه سفر حدود 1600 بات می باشد و جایگزین خوبی برای سفر با موتور به تنهایی است.

12. جزیره مادسوم و کوه تان

در جنوب جزیره سامویی دو جزیره کوچک در خلیج تایلند وجود دارد، آنها مقصدی عالی برای یک سفر یک روزه هستند. جزایر واقعا آرام و طبیعی و بکر هستند.

13. دیدن فیلم در ساحل

اگر حس دیدن یک شب فیلم در ساحل را دارید، می توانید این رویداد منحصر به فرد را هر شنبه شب در مقابل اقامتگاه و اسپا Hansar Samui تجربه کنید. مناظری شگفت انگیز با منظره ای از Koh Phangan و یک صفحه نمایش بزرگ در ساحل می باشد، قیمت آن از 200 بات آغاز می شود.

تور جزیره سامویی

تور جزیره سامویی

روش رفتن به سامویی

ساده ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به جزیره سامویی با پرواز مستقیم از بانکوک، کوالالامپور یا سنگاپور است. فرودگاه بین المللی سامویی توسط بانکوک ایرویز ساخته شده است. 

چکیده

جزیره سامویی یک جزیره کوچک در تایلند است که می توان با وسیله نقلیه در عرض 2 ساعت کل جزیره را پیمود، این جزیره پوشیده از پوشش گیاهی سرسبز و در حاشیه سواحل خیره کننده است.
هتل ها و استراحتگاه های زیادی نیز در این جزیره وجود دارد که هر ساله میزبان گردشگران هستند، این جزیره با اینکه کوچک است ولی جاهای دیدنی زیادی برای بازدید دارد.
شما می توانید لحظات خوشی را در سواحل زیبای این جزیره به همراه کسانی که دوستشان دارید داشته باشید، ایرانیان زیادی هر ساله در تعطیلات نوروز به تایلند سفر می کنند.
از اینرو شما می توانید برای خرید تور تایلند نوروز 1401 از طریق سامانه رزرواسیون تریپ ارزان ترین و به صرفه ترین تورهای را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی جزیره سامویی تایلند

سامویی به چه چیز معروف است؟

معروف ترین جزایر تایلند، جزیره ای زیبای ساموئی است که به خاطر سواحل خیره کننده لبه درختان نخل و آب های شفاف کریستالی شهرت دارد. 

چگونه به جزیره سامویی برویم ؟

ساده ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به جزیره سامویی با پرواز مستقیم از بانکوک، کوالالامپور یا سنگاپور است. فرودگاه بین المللی سامویی توسط بانکوک ایرویز ساخته شده است. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc