https://gateway.trip.ir/api/

پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 جاذبه های گردشگری

پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو

پل گلدن گیت یک سازه نمادین است که شهر سانفرانسیسکو را به شهرستان مارین، کالیفرنیا متصل می کند. پس از اتمام آن در سال 1937، این پل بلند ترین و طولانی ترین پل معلق جهان بود.
پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو به عنوان نمادی از قدرت و پیشرفت ایالات متحده شناخته شد و سابقه ای برای طراحی پل های معلق در سراسر جهان ایجاد کرد. 

اگرچه پل‌ های دیگر از نظر اندازه از آن پیشی گرفته ‌اند، اما از نظر شکوه و عظمت مکانش غیرقابل مقایسه است. پل گلدن گیت که در سال 1937 به روی عموم باز شد، و به عنوان یک نقطه عطف عالی و یک شگفتی مهندسی ماندگار شده است.

عکس پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو

عکس پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو

تاریخچه ساخت پل گلدن گیت

ساخت پل گلدن گیت  تحت نظارت سرمهندس جوزف بی اشتراوس در ژانویه 1933 آغاز شد و چالش های زیادی را در بر داشت. این پل در 28 می 1937 با بودجه و زودتر از موعد به روی تردد وسایل نقلیه باز شد. اولین عبورعمومی یک روز قبل انجام شده بود، زمانی که 200 هزار نفر از روی پل جدید راه می رفتند، می دویدند و حتی اسکیت می کردند.
اگرچه این ایده به سال 1869 برمی گردد، اما این پیشنهاد در سال 1916 ریشه دوانید. یک دانشجوی سابق مهندسی، جیمز ویلکینز، که به عنوان روزنامه نگار با بولتن سانفرانسیسکو کار می کرد، خواستار ساخت یک پل معلق امریکا با دهانه مرکزی 3 هزار فوت شد. همچنین وزن پل گلدن گیت 840 میلیون تن است. 
دهانه اصلی پل به طول 1280 متر از دو کابل های پل گلدن گیت آویزان شده نقطه میانی پل81  متر بالاتر از سطح آب قرار دارد. تا زمان تکمیل پل Verrazzano-Narrows در شهر نیویورک در سال 1964، این پل طولانی ترین دهانه اصلی در جهان را داشت. برای اطلاع از قیمت بلیط تهران به سانفرانسیسکو می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

مطالب جالب در مورد پل گلدن گیت

پل گلدن گیت به طول 1.7 مایل، نمادی از منطقه خلیج سانفرانسیسکو است. امروزه، این پل دیدنی هر سال میلیون‌ ها مسافر و گردشگر را به خود جذب می ‌کند.

1. زمین لرزه روی پل قبل از اتمام 

در ژانویه سال 1935 میلادی، زمانی که کارگران در بالای برج جنوبی در حال کار کردن بودند، زمین لرزه ای منطقه را لرزاند. در این حادثه 9 نفر جان باختند و چند نفر از بالای پل به آب پریدن و نجات پیدا کردند.

2. شبکه ایمنی در زیر پل 

در طول ساخت و ساز، یک توری ایمنی در زیر کف پل آویزان شد که 10 فوت بیشتر از عرض پل و 15 فوت بیشتر از طول آن امتداد داشت. این تور یک اقدام احتیاطی بسیار ارزشمند بود زیرا جان 19 مرد را نجات داد. 

3. رنگ نارنجی پل 

نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرده بود که پل با خطوط آبی و زرد رنگ شود تا دید آن افزایش یابد. اما زمانی که فولاد با رنگ قرمز سوخته به عنوان پرایمر به سانفرانسیسکو رسید، معمار مشاورنیز تصمیم گرفت که رنگ باید بسیار قابل مشاهده باشد و هم برای چشم دلپذیرتر باشد رنگ پل به طور رسمی نارنجی بین المللی نامیده می شود.

4. افتتاحیه پل گلدن گیت

مردم سانفرانسیسکو افتتاح پل گلدن گیت را با روز عابر پیاده در 27 می 1937 جشن گرفتند. در آن روز حدود 200 هزار نفر از پل عبور کردند. مردم رقابت کردند تا اولین نفری باشند که می دوند، با کالسکه بچه می دویدند و حتی روی پل گلدن گیت اسکیت و دوچرخه می کردند.

5.  عوارض پل 

این عوارض در دوران رکود اقتصادی دهه 1930 بود. این رقم به دلار امروز 9 دلار می باشد. عوارض پل امروزی تقریباً با تورم مطابقت دارد. 

6. تنظیم ترافیک

سالانه 40 میلیون وسیله نقلیه از روی پل عبور می کنند پل دارای چهار خط ترافیک است. این پل دستگاهی مخروطی دارد که خطوط شمال و جنوب را از هم جدا می کند. این دستگاه اجازه می دهد خطوط موجود را برای ترافیک ساعت شلوغی تنظیم کند.

رنگ نارنجی بین المللی پل
رنگ نارنجی بین المللی پل

رنگ نارنجی بین المللی پل

با وجود وعده ‌های اقتصادی که توسط حامیان پل تبلیغ می ‌شد، این پروژه با مقاومت شدید تعدادی از رهبران تجاری و مدنی مواجه شد.
آنها استدلال کردند که پل نه تنها مانع صنعت کشتیرانی می شود و زیبایی طبیعی خلیج را مخدوش می کند، بلکه از زلزله ای مانند زلزله سانفرانسیسکو که در سال 1906 شهر را فلج کرد جان سالم به در نمی برد. 
مورو برج ‌های هنر دکو را ایده‌ پردازی کرد و بعداً تصمیم گرفت رنگی را که نارنجی بین‌المللی نامیده بود برای این پل انتخاب کند. 
پل با رنگ ‌آمیزی نارنجی بین ‌المللی با علامت تجاری معروف، به سرعت به یک مکان دیدنی آمریکایی و نماد سانفرانسیسکو تبدیل شد. 
رنگ نارنجی پل، عملکردی دوگانه دارد، هم با مناظر طبیعی اطراف سازگار است و هم برای کشتی ها در مه به وضوح قابل مشاهده است. در شب به پل نور تابیده می شود و با درخشندگی طلایی می درخشد که از آب های خلیج منعکس می شود و جلوه ای جادویی ایجاد می کند. ارزان ترین پرواز به اقصی نقاط جهان را از تریپ بخواهید.

آیا میدانستید؟

پل گلدن گیت از زمانی که در سال 1937 افتتاح شد، 7500 تن وزن از دست داده است.
تخمین زده می شود که سالانه 5000 تا 10000 گالن رنگ برای رنگ آمیزی مجدد پل گلدن گیت استفاده می شود.
سه نوزاد در پل گلدن گیت به دنیا آمدند وهمه آنها پسر بوده اند.
این نام از این واقعیت گرفته شده است که تنگه گلدن گیت ورودی خلیج سانفرانسیسکو از اقیانوس آرام است.
نارنجی بین ‌المللی به ‌عنوان رنگ پل انتخاب شد، زیرا دید در مه را برای کشتی‌های عبوری فراهم می ‌کرد و همچنین به این دلیل که رنگی بود که به طور طبیعی با محیط پل و منطقه اطراف آن مطابقت داشت.
پل گلدن گیت به این معروف است که بیشترین خودکشی در جهان در آن رخ داده است و از این نظر رتبه‌ ی اول را در جهان دارد.
کوچک ‌ترین فردی از روی پل گلدن گیت دست به خود کشی زده است دختری ۵ ساله به نام «مریلین دمونت» است.
در سال۷۰ میلادی، یک  نفر از روی پل گلدن گیت خودکشی می کند و قبل از آن یادداشتی می نویسد که در آن می گوید "من می ‌روم روی پل قدم بزنم اما اگر کسی در راه به من لبخند بزند، از پل نخواهم پرید"
جالب است بدانید بنیان ‌گذاربرند «Victoria's Secret»، روی ریموند نیز در سال ۱۹۹۳  قصد خودکشی از روی پل را داشته است. 
پل گلدن گیت حدود ۱,۲۰۰,۰۰۰ میخ پرچ دارد.
پل از زمان ساخته شدن آن تنها سه بار به دلیل آب و هوا بسته شده است. هر سه بار به دلیل بادهای شدید نزدیک یا بیش از 70 مایل در ساعت بوده است.
این پل همچنین به‌خاطر بازدید بزرگانی همچون رئیس ‌جمهور فرانکلین دی، روزولت و رئیس‌جمهور شارل دوگل فرانسه و همچنین در پنجاهمین سالگرد آن بسته شده است.

سوالات متداول در باره ی پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو

چرا پل گلدن گیت اینقدر معروف است ؟

پس از اتمام آن در سال 1937، این پل بلند ترین و طولانی ترین پل معلق جهان بود. پل گلدن گیت به عنوان نمادی از قدرت و پیشرفت ایالات متحده شناخته شد.

چرا سانفرانسیسکو را گلدن گیت می نامند ؟

پلی که در بین شبه‌ جزیره سانفرانسیسکو و مارین هدلندز است یعنی پل گلدن گیت نامیده می‌ شود زیرا پل بر روی تنگه ‌ای قرار دارد که به آن دروازه طلایی می‌ گویند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc