https://gateway.trip.ir/api/

بهترین سوغات روسیه چیست؟

به روز رسانی: 03 دی ، 1402 دانستنی های سفر

بهترین سوغات روسیه

روسیه، کشوری پهناور و کهن است که هر گوشه از آن هنرهای خاص خود را دارد. در بازدید از این کشور به‌راحتی می‌توانید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و جذاب تهیه کنید و باعث خوشحالی عزیزانتان شوید. تصمیم گرفتیم در این مقاله، بهترین سوغات روسیه را به شما معرفی کنیم تا علاوه با آشنایی بیشتر با فرهنگ و هنر مردم این سرزمین، دغدغه‌ای برای خرید سوغاتی نیز نداشته باشید. پس تا انتهای مطلب پیش رو ما را همراهی کنید تا با صنایع‌دستی بی‌همتا و خوراکی‌های خوشمزه روسی آشنا شوید.

ماتریوشکا؛ مشهورترین عروسک سوغات روسیه

عروسک ماتریوشکا (Russian Doll Matryoshka) معروف ترین سوغات روسیه است که اغلب ما با آن آشنا هستیم. این عروسک‌ها همگی به شکل دخترانی با لباس گل‌دار هستند که اندازه‌های متفاوتی دارند و درون یکدیگر قرار می‌گیرند. ماتریوشکا از قرن 19 تا کنون به‌عنوان نماد روسیه و بهترین سوغاتی این کشور شناخته می‌شود. این عروسک‌ها را می‌توانید در کلیه بازارها و مراکز خرید روسیه و حتی سایر کشورها از جمله ایران نیز پیدا و خریداری کنید.

عکسی از عروسک ماتریوشکا

عکسی از عروسک ماتریوشکا 

ظرف تهیه چای سوغات روسیه

ظروف تهیه چای روسی شامل سماور، سینی، استکان و قندان هستند که روی آن‌ها با نقوش بسیار زیبای گل و پرنده مزین شده است. اغلب این ظروف رنگ‌های طلایی و قرمز دارند و از جذابیت خاصی برخوردار هستند. اگر می‌خواهید در سفر به روسیه، سوغاتی متفاوت و منحصربه‌فرد خریداری کنید، ظرف تهیه چای بهترین گزینه است و افرادی را که به نوشیدنی چای علاقه دارند، بسیار خوشحال می‌کند.

برای آشنایی با جاهای دیدنی روسیه، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با همین موضوع را در سایت ما بخوانید. 

سنگ کهربا سوغات روسیه

سنگ کهربا (Amber) از نمونه‌سنگ‌های قدیمی و ارزشمند است که از تجمع صمغ درختان تشکیل می‌شود. بزرگ‌ترین معدن سنگ کهربا در کشور روسیه قرار گرفته و به همین دلیل این سنگ یکی از رایج‌ترین و جذاب‌ترین سوغات روسیه است. کهربا علاوه بر زیبایی ظاهری، خواص درمانی بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دفع انرژی‌های منفی اشاره کرد. از این سنگ در ساخت زیورآلات و ظروف روسی هم استفاده می‌شود. در سفر به روسیه حتما این سوغات ارزشمند و خاص را برای عزیزان خود خریداری کنید.

شال و روسری پاولوپوساد؛ بهترین سوغات روسیه برای روزهای سرد

اگر به دنبال سوغاتی جذابی برای بانوان هستید، شال و روسری پاولوپوساد (Pavloposad shawls and scarfs) را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این شال‌ها معمولا از جنس ابریشم یا پشم هستند و در زمستان‌ها توسط بانوان استفاده می‌شوند. شرکت پاولوپوساد در مسکو و سراسر روسیه شعبه دارد و بسیار محبوب است؛ در نتیجه هر کجای روسیه که باشید، به این سوغاتی جذاب و خاص دسترسی خواهید داشت.

والنکی؛ چکمه های نمدی روسی

یکی دیگر از سوغات معروف روسیه چکمه‌های نمدی روسی به نام والنکی (Valenki) است. این چکمه‌ها در طرح‌هایی بسیار زیبا تولید می‌شود و شباهت زیادی به برند آگ (Ugg) دارد؛ اما محبوبیت آن در غرب چندان بالا نیست و بیشتر طرفدارانش از بین جوانان روس هستند. والنکی اگرچه چکمه‌ای بسیار قدیمی و سنتی است؛ اما در حال حاضر در طرح‌های مدرن به بازار عرضه می‌شود. این چکمه کفشی مناسب برای زمستان‌های سرد و سوزان به شمار می‌رود و برای دوستان و آشنایان، سوغاتی منحصربه‌فردی است.

والنکی

عکسی از والنکی چکمه های نمدی روسی 

گژل؛ ظروف سفالی آبی و سفید

گژل (Gzhel) نام ظروف سفالی روسیه است که قدمت آن به بیش از 200 سال پیش برمی‌گردد. این ظروف در طرح و مدل‌های مختلف و اغلب در رنگ‌های آبی و سفید ساخته می‌شود. انواع بشقاب، لیوان، کوزه، کارد، چنگال و اسباب‌بازی‌های گژل را می‌توانید از بازارها و مراکز خرید شهرهای روسیه خریداری کنید و به عنوان سوغات به دوستان و آشنایان خود هدیه دهید. طراحی زیبا و رنگ جذاب این ظروف، قطعا مورد توجه هر بیننده باسلیقه‌ای قرار خواهد گرفت.

تصویری از گژل ظروف سفالی آبی و سفید

تصویری از گژل ظروف سفالی آبی و سفید

خوخلوما؛ از سوغات محبوب روسیه

خوخلوما (Khokhloma) نیز نوعی نقاشی روی مبل و ظروف است که سوغات سنتی روسیه به شمار می‌رود. تم این نقاشی معمولا در طرح گل، پرنده، توت‌فرنگی، ماهی و سایر حیوانات خلاصه می‌شود؛ اما طرح های گل و دانه تمشک قرمز، طرفداران بیشتری دارند. خوخلوما از قرن 17 بسیار محبوب شد و در حال حاضر نیز از سوغات محبوب روسیه است. اگر می‌خواهید در سفر به روسیه یک هدیه متفاوت برای عزیزان خود خریداری کنید، خوخلوما گزینه بسیار جذابی است. البته پیش از آن مقاله راهنمای سفر به روسیه را مطالعه کنید تا با این کشور بیشتر آشنا شوید.

عکسی از خوخلوما

عکسی از خوخلوما 

سوغات خوراکی روسیه؛ از شکلات تا عسل

سوغات روسیه فقط به صنایع‌دستی آن محدود نمی‌شود. این کشور خوراکی‌های بسیار خوشمزه و متنوعی نیز دارد. شکلات، خاویار روسی، عسل و قهوه روسی از پرطرفدارترین سوغات خوراکی روسیه به شمار می‌روند و طعم و کیفیت ویژه‌ای دارند. شما می‌توانید بهترین و مرغوب‌ترین قهوه‌ها و سایر خوراکی‌های روسی را از فروشگاه‌های مسکو و سن پترزبورگ خریداری کنید. البته یادتان باشد که پیش از سفر برای خرید سوغات برنامه‌ریزی کنید و بودجۀ مورد نیاز آن را از قبل، کنار بگذارید؛ چراکه هزینه سوغاتی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر هزینه سفر به روسیه است.

سوغات روسیه را از کجا بخریم؟

پس از معرفی بهترین سوغات روسیه بهتر است با بازارها و مراکز خرید این کشور نیز آشنا شوید تا در خرید سوغاتی با مشکل مواجه نشوید و محصولات گران‌قیمت یا تقلبی خریداری نکنید.

  • مغازه‌های خیابان آربات
  • مغازه‌های خیابان پتروسکا
  • مرکز خرید سوتلانو اسکای
  • بازار ایزمایلوو

با مراجعه به بازارهای معتبر و مراکز خرید مسکو و سن‌پترزبورگ، صنایع‌دستی و سوغات خوراکی روسیه را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب خریداری کنید. انواع لباس و پوشاک از برندهای بین‌المللی نیز در این فروشگاه‌ها پیدا می‌شوند.

تجربه خرید سوغات با تور روسیه

سپاس‌گزاریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید و با بهترین سوغات روسیه آشنا شدید. این مطلب می‌تواند برای گردشگرانی که قصد سفر به کشور شوراها را دارند، راهنمای خوبی باشد. اما اگر قبلا تجربۀ سفر به این کشور را ندارید و برای نخستین بار به مسکو یا سن‌پترزبورگ سفر می‌کنید، پیشنهاد ما این است که با تور روسیه همراه شوید. دراین‌صورت لیدری مجرب همیشه در کنارتان است و شما را برای خرید سوغات یا سرو غذایی خوشمزه در رستوران‌های مسکو، راهنمایی می‌کند.

سوالات متداول:

1. معروف ترین سوغات روسیه چیست؟

عروسک ماتریوشکا، سماور و ظروف سنتی روسی از معروفترین سوغات روسیه به شمار می‌روند.

2. خوشمزه ترین سوغات روسیه چیست؟

شکلات، قهوه، عسل و خاویار روسی از بهترین سوغات خوراکی روسیه هستند.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc