https://gateway.trip.ir/api/

خانه اپرای پالیاشویلی تفلیس

به روز رسانی: 14 آبان ، 1402 جاذبه های گردشگری

خانه اپرای پالیاشویلی تفلیس

تفلیس، شهری بیش از یک میلیون نفری و پایتخت ملی گرجستان است. این شهر مجموعه ای جذاب از فرآیند ها است که می تواند تأثیر متقابل ژئوپلیتیک، تاریخ ها و رقابت های شهری است.
پس از استقلال گرجستان در سال 1991، تفلیس خود را به عنوان محور ملت سازی گرجستان نمایان کرد. بهبود اقتصادی این شهر از اوایل دهه 2000  شروع شد. 
این شهر بستر بناهای  تاریخی و خانه اپرای است. یک ساختمان زیبا در خیابان روستاولی که به سبک موریس ساخته شده است، تئاتر خانه اپرای و باله گرجستان به نام پالیاشویلی است. پس از پیوستن گرجستان به امپراتوری روسیه، توسط فرماندار میخائیل ورونتسوف  ساخت خانه اپرای پالیاشویلی آغاز شد. 
برپایی این تئاتر در 15 آوریل 1847 در میدان اریوان که امروزه میدان آزادی نامیده می شود آغاز شد. سازنده این پروژه یک معمار معروف به نام آنتونیو اسکودیری بود و نقاشی تئاتر نیز به کنیا و هنرمند روسی گریگوری گاگارین داده شد.
ساخت تئاتر اپرا و باله سه سال طول کشید، و بلافاصله به مکان مورد علاقه شهروندان و قلب زندگی فرهنگی تفلیس تبدیل شد. ظاهر عجیب و دکوراسیون داخلی مجلل، از مزیت های رقابتی در میان مکان ها بود. برای رزرو هتل تفلیس به سایت تریپ مراجعه کنید.

تاریخچه خانه اپرای پالیاشویلی

تاریخچه خانه اپرای پالیاشویلی

تاریخچه خانه اپرای پالیاشویلی

خانه اپرا پالیاشویلی در 9 نوامبر سال 1851 افتتاح شد که اوج خلاقیت آهنگساز اسطوره ای ایتالیایی گائتانو دونیزتی بود. تماشاگران آنقدر از این نمایش لذت برده بودند که تمام شب را با بازیگران و نوازندگان در سواحل کورا جشن گرفتند. 
از آن زمان اپرا در تفلیس محبوبیت پیدا کرد، تعداد بیشتری از شرکت ‌های تئاتر ملی و هنرمندان اروپایی در آنجا اجرا می ‌کردند. این افسانه فرهنگی در 11 اکتبر 1874 توسط آتش آسیب جدی دید. این فاجعه ساختمان و همچنین تمام لباس ها و تزئینات را ویران کرد. 
با این حال، ساخت و ساز بلافاصله شروع نشد، زیرا طراحی تا سال 1880 توسط گراند دوک مایکل نیکولاویچ به طور رسمی تایید نشد. این تئاتر سرانجام پس از 16 سال در سال 1896 بازشازی و افتتاح شد.
از بدو تأسیس، چندین بار آتش ‌سوزی و کارهای بازسازی بزرگ تحت حاکمیت شوروی و دولت ‌های مستقل گرجستان متحمل شده است. از سال 1937 به بعد، خانه اپرا نام زکریا پالیاشویلی، آهنگساز گرجستانی را یدک می کشد.
در تئاتر اپرای تفلیس بسیاری از چهره‌ های مشهور فرهنگ و هنر مشغول به کار بودند. مشهورترین آنها زاخاری پالیاشویلی آهنگساز، یکی از تأثیرگذارترین و شاخص ترین چهره های موسیقی کلاسیک گرجستان، نویسنده اپرای ابسالوم و اتری (1919) و دایسی (1923) بود. 
در میان دیگر هنرمندان برجسته خانه اپرا، برادر زاخاری، رهبر ارکستر ایوان پالیاشویلی، که بیشتر با نام مستعار پالیف شناخته می شود، بود. علاوه بر این، اپرای تفلیس شروعی برای  گروه رقص ملی گرجستان بود.
خانه اپرای پالیاشویلی در قرن بیستم رو به زوال رفت، زیرا دولت بودجه کافی برای نگهداری آن را نداشت. با این حال، در سال 2003 نگرش نسبت به خانه اپرای به کلی تغییر کرد، دولت حمایت مالی را به عهده گرفت و لباس ها و تزئینات جدیدی در آنجا ظاهر شد.
امروزه خانه تئاتر و اپرای پالیاشویلی در خیابان روستاولی همچنان مرکز زندگی فرهنگی پایتخت گرجستان است. رپرتوار تئاتر شامل نمایش‌ های افسانه ‌ای مانند دریاچه قو، ژیزل، آجیل شکن، دون کیشوت، رومئو و ژولیت، رویای شب نیمه تابستان و بسیاری دیگر است. ارزان ترین پرواز تهران تفلیس را از سایت تریپ تهیه کنید.

معماری داخلی خانه اپرای تفلیس

معماری داخلی خانه اپرای تفلیس

معماری داخلی خانه اپرای تفلیس

یک طراح پاریسی فضای داخلی خانه اپرا را با ابریشم های گران قیمت، مخمل های رنگی و جزئیات نقره ای و طلایی تزئین کرد. یک لوستر عظیم که بیش از 1000 کیلوگرم وزن داشت در 12 جعبه بزرگ از مارسی آویزان شد. 
این بنا به سبک نئو موری ساخته شده است که در تزئینات و سبک آن قابل مشاهده است. با این حال، سرسراها، چیدمان و سالن اصلی آن معمولا اروپایی هستند.
گریگوری گاگارین نقاش روسی، مأمور خلق اثری هنری برای اپرای امپراتوری تفلیس شد. زیبایی نقاشی های او بی نظیر بود و چندین نشریه متعدد در سراسر کشورهای در باره ی آن منتشر کردند که ساخت و ساز چشمگیر آن را به نمایش گذاشتند.
چند ماه پس از افتتاحیه، فصل اول به طور رسمی با لوسیا دی لامرمور توسط گائتانو دونیزتی توسط یک گروه ایتالیایی که در امپراتوری روسیه به اجرا درآمد، آغاز شد. آنها در طول این سه ماه دوازده اجرا مختلف اجرا کرده بودند. برای رزرو تور تفلیس نوروز 1401 به سایت تریپ مراجعه کنید.

سوالات متداول در باره ی خانه اپرای پالیاشویلی تفلیس

خانه اپرای پالیاشویلی کجاست ؟

خانه اپرای پالیاشویلی یک ساختمان بی نظیر در خیابان روستاولی تفلیس گرجستان واقع شده است،که به سبک موریس ساخته شده است.

هنرمندان معروف خانه اپرای پالیاشویلی تفلیس چه کسانی بودند ؟

در میان هنرمندان برجسته خانه اپرا، برادر زاخاری، رهبر ارکستر ایوان پالیاشویلی، نویسندگان ابسالوم، اتری و دایسی بودند. 

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc