https://gateway.trip.ir/api/

افسوس کوش آداسی

به روز رسانی: 30 دی ، 1400 جاذبه های گردشگری

افسوس کوش آداسی

افسوس کوشی آداسی به عنوان یک بندر تأسیس شده بود، و به عنوان مهمترین مرکز تجاری مورد استفاده قرار می گرفت. در دوران باستان با موقعیت استراتژیک خود نقش بسزایی داشت. افسوس در دره ای بسیار حاصلخیز واقع شده است.
ویرانه های شهر افسوس در 18 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و یکی از بهترین شهرهای باستانی حفظ شده در جهان است. این بنا توسط استعمارگران یونانی آتیک و ایونی در 10 سال قبل از میلاد ساخته شد و یکی از مکان های بسیار مهم میراث جهانی یونسکو است. 
شهرت این شهر به خاطر معبد آرتمیس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، در نزدیکی آن بود. افسوس همچنین مکان مهمی برای مسیحیان است، زیرا نگهدارنده هفت کلیسای آسیای صغیر است. برای خرید تور کوش آداسی به سایت تریپ مراجعه کنید.

تاریخچه شهرافسوس کوشی آداسی

تاریخچه شهرافسوس کوشی آداسی

تاریخچه شهرافسوس

در دوران باستان، افسوس یک شهر تجاری و مذهبی بزرگ و همچنین غنی و مهم بود. جمعیت شهر در قرن اول میلادی به حدود 300 هزار نفر می رسید. در حال حاضر تنها سکونتگاه کوچک ایا سلوک از این شهر باشکوه باقی مانده است.
افسوس همچنین به دلیل تاریخ غنی و پیشینه فرهنگی عالی، به عنوان یکی از مکان های با ارزش و باستانی در نظر گرفته می شود. گفته می شود که شهر افسوس توسط آندروکلس ایجاد شده است. او را پسر پادشاه آتن می دانند یک بار وقتی در حال شکار گراز بوده است گراز دویده و به دنبال گراز رفته و آن را شکار کرده است، محلی که گراز در آن کشته شد به عنوان محلی از شهر افسوس شناخته شده است.
افسوس در قرن هفتم قبل از میلاد توسط کیمریان مورد حمله قرار گرفت اما کمی بعد دوباره روی پاهای خود ایستاد و قرن ششم قبل از میلاد یک دوره پر رونق را برای افسوس به ارمغان آورد.
بعداً افسوس تحت فرمان لیدی ها و سپس تحت فرمان پریسان ها قرار گرفت و در سال 334 قبل از میلاد، اسکندر مقدونی افسوس را تصرف کرد و این شهرهیچ مقاومتی نکرد. 
بیشتر آثار هنری که امروزه دیده می شوند در این دوره به وجود آمده اند. بعداً افسوس تحت حاکمیت روم قرار گرفت و امپراتور آگوستوس افسوس را یک کلان شهر تبدیل کرد. در سال 262 پس از میلاد افسوس توسط گوت ها مورد حمله قرار گرفت و ویران شد و پس از آن هرگز به قبل خود بازنگشت.
مورخان سخنان مختلفی درباره ی بنایانگذاری این شهر می زنند، این شهر در دهانه رودخانه کایستر واقع شده است. همچنین یک بندر دریایی عالی است.

جاذبه های شهر باستانی افسوس

شهر افسوس با پیشینه فرهنگی غنی، افراد با علاقه مذهبی را نیز به خود جذب می کند. این شهری است که معبد آرتمیس در آن قرار دارد، این زیارتگاه الهه آرتمیس است. 
علاوه بر این، تعدادی از مسیحیان نیز از این مکان دیدن می کنند، زیرا این مکان جایی است که مسیحیت در آن گسترش یافته اند تعدادی فرقه مهم در افسوس وجود داشت، برخی از آنها خانه مریم مقدس و همچنین کلیسای سنت جان است.
یکی از دلایل فرهنگ غنی آن این است که شهر افسوس توسط تعدادی از مردم مورد تهاجم قرار گرفته است، به همین دلیل است که در آن فرهنگ ترکیبی وجود دارد. 
هنگامی که گردشگران وارد شهر می شوند، دروازه ورودی اصلی را می بینند که دروازه مگنزیا است، مکانی که شما را تحت تاثیر قرار می دهد. 
سپس قدم زدن در خیابان مرمر افسوس نیز بسیار تماشایی است فواره ها، تئاترها و معابد در افسوس ارزش دیدن را دارند. برخی از مکان‌ ها با توجه به زمان حال بازسازی شده ‌اند، در حالی که برخی از آنها به حال خود رها شده ‌اند. گردشگرانی که به افسوس می روند دوست دارند از تمام این مکان های باستانی عکس بگیرند، یکی دیگر از جاذبه های این شهر کتابخانه سلسوس است که مکانی زیبا برای بازدید است. تور کوش آداسی نوروز 1401 را با سایت تریپ تجربه کنید.

ورزشگاه ودیوس افسوس

این ورزشگاه باستانی بر روی یک تپه  قرار دارد، شما می توانید در این ورزشگاه بقایای مانده از یک سالم کشتی را ببینید، که ساختمان آن به صورت مستطیل شکل است و یک حیاط طاق دار در وسط آن قرار دارد.
در قسمت شرقی سازه نیز آجرهایی با روکش های مرمری بنا شده است، که تقریبا آنها سالم مانده اند. همچنین در قسمت جنوبی ورزشگاه یک استادیوم بزرگ است که ردیف هایی که تماشاگران روی آن می نشستند قابل روئیت است.

دیدنیهای شهر افسوس

دیدنیهای شهر افسوس

کلیسای مریم مقدس شهر افسوس

این کلیسای تاریخی در 100 متری ورزشگاه قرار دارد، بنای این کلیسا به طول 260 متر است. این کلیسا به دلیل مسیحیان آن زمان به کلیسای مریم مقدس معروف است.

میدان ورلانوس افسوس

در قسمت شرق ورزشگاه ودیوس افسوس می توانید مجموعه ای از بناهای تاریخی مختلفی را ببینید، در نزدیکی ورزشگاه یک میدان به نام میدان ورالانوس قرار دارد که محوطه ای برای استراحت ورزشکاران بوده است، در بیرون این میدان نیز Harbor Gymnasium قرار دارد که تاریخش به اوایل امپراطوری روم می رسد.
خارج از مجموعه ورزشگاه حمام های بزرگی نیز وجود دارد که تاریخ آن به بعد از قرن دوم میلاد مسیح می رسد.

خیابان آرکادیان

درقسمت غرب حمام خیابانی به نام آرکادیان قرار دارد، در واقه این خیابان، یک خیابان است که شرق شهر افسوس در کوش آداسی را به تئاتر بزرگ آن وصل می کند. قدمت این خیابان با شکوه به گفته باستان شناسان به  حدود ۴۰۰ سال بعد از میلاد مسیح باز می گردد و توسط یک دروازه در هر دو طرف افزایش یافته است.

تئاتر بزرگ شهر افسوس

می توان گفت یکی از جذاب ترین جاذبه های افسوس کوشی آداسی تئاتر بزرگ شهر است. ساخت این تئاتر در زمان کلادیوس رومی  شروع شد و در عصر تراجان (Trajan) به پایان رسید. از این تئاتر برای مجموعه کارهای فرهنگی و تاریخی مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع به دلیل اندازه بزرگ برای ارکستر بسیار مکان مناسبی است.
این مجموعه شاما سه  تئاتر با ۲۲ صندلی و ۱۲ راه پله ای است، این تئاتر بی نظیر می تواند ۲۵ هزار تماشاگر داشته باشد. در بالای این بنا چشم اندازی فوق العاده زیبا از بندر قدیمی این شهر خواهید دید.
دیوار اصلی 18 متر ارتفاع دارد و دارای سه طبقه مجزا است، لیکن امروز از آنها فقط طبقه اول آن باقی مانده است. این تئاتر زیبا با ستون های تزئینی ساخته شده است.

خیابان مرمر

خیابان سنگ مرمر از دروازه کورهسوس شهر افسوس شروع می شود، اما از طرف تئاتر بزرگ شهر به سمت جنوب آن ادامه دارد. این خیابان به دلیل سنگ های مرمری که دارد به آن خیابان مرمر می گویند و با طاق های و مجسمه هایی از جنس مرمر ساخته شده است. 

کتابخانه سلسیوس

این کتابخانه یمربعی شکل در زیر زمین قرار دارد، و دارای نمایشگاهی دو طبقه از کتابخانه سلسیوس است، ستون های بسیار و قرنیس های زیبای آن هنوز قابل دیدن است.
این ستون ها در دهه ۱۹۷۰ توسط باستان شناسان اتریشی دوباره بازسازی شده است. خود کتابخانه دارای سه طبقه بوده است و ا سنگ های مرمر رنگی ساخته شده بوده است.

موزه افسوس

موزه افسوس به دلیل بازسازی ساختمان بسته شده بود که پس از اتمام کار بازسازی و طراحی مجدد، در 8 دسامبر 2014 بازگشایی شد.
افسوس یکی از بزرگترین موزه های ترکیه در فضای باز و در واقع در جهان است. پیوندهای افسوس با اسطوره ها در طول تاریخ باقی مانده است. بنابراین، مسابقه ای برای ساخت مجسمه اسطوره ها برای معبد آرتمیس توسط مجسمه سازان معروف در قرن 5 قبل از میلاد برگزار شد. 
زبان شناسان می گویند واژه افسوس از آپاساس گرفته شده است، شهر آپاساس تحت حکومت پادشاهی Ahhiyawa در سوابق مکتوب هیتی ها ذکر شده است.

مناطق مختلف شهر افسوس

گفته می شود که 5 درصد از شهر باستانی کشف شده است، تعداد زیادی از آن در زیر زمین پنهان شده است، و وقتی کسی به ویرانه های شهر نگاه می کند، او را متعجب می کند.
وقتی کسی از افسوس بازدید می کند، خود را در دنیای باستانی می بیند، جایی غیر از دنیای اصلی که در آن زندگی می کنند. مملو از صلح و صفا و عاری از تمام تنش ها و نگرانی های زندگی روزمره است. 

افسوس اول: ایا سولوک، منطقه سنت جان
افسوس دوم : منطقه Artemission
افسوس سوم : بندر سنت پل، پایگاه کوه کورسوس
افسوس چهارم : شمال ایا سلوک
افسوس پنجم : منطقه سلجوک

مسیرهای زمینی در افسوس

مسیرهای زمینی در افسوس

مسیرهای زمینی در افسوس

شهر افسوس در یک مسیر زمینی بسیار استراتژیک و در محل تلاقی سه مسیر زمینی قرار دارد. مسیرهایی که در شهر تلاقی می شوند شامل جاده کولوس، جاده‌هایی که به سمت ساردیس و گالاتیا می ‌رفتند و جاده اصلی اسمیرنا است. ارزان ترین بلیط هواپیما را از تریپ بخواهید.

چگونه به شهر افسوس کوشی آداسی برویم ؟

فاصله مرکز کوش آداسی تا شهر باستانی افسوس حدود 17 کیلومتر است. اگر خودرو شخصی ندارید، می ‌توانید از کوش آداسی با تاکسی به راحتی به شهر افسوس بروید هزینه تاکسی از کوشی آداسی تا افسوس 100 لیر می باشد.
شما حتی می توانید با دلموشی یا مینی ‌بوس ‌ها به شهر سلچوک نیز بروید و از آنجا به ایستگاه مرکزی می ‌روند. کرایه آن 10 لیر است و حدود 25 دقیقه طول می کشد.

هزینه ورودی افسوس 

هزینه ورودی افسوس برای هر نفر 100 لیر است. اگر اجازه اقامت در ترکیه دارید، می توانید یک کارت موزه خریداری کنید که به شما این امکان را می دهد که در طول سال تعداد نامحدودی از موزه های ترکیه را به صورت رایگان بازدید کنید.

سوالات متداول در باره ی افسوس کوش آداسی

هزینه ورودی شهر افسوس چقدر است ؟

هزینه ورودی افسوس برای هر نفر 100 لیر است، اگر اقامت ترکیه را دارید، می توانید یک کارت موزه خریداری کنید.

چگونه به افسوس کوشی آداسی برویم ؟

فاصله مرکز کوش آداسی تا افسوس 17 کیلومتر است. برای رفتن به آنجا هم با خودرو شخصی یا تاکسی و یا اتوبوس و مینی بوس می توانید بروید.

بخش نظرات
اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ

پرواز های چارتر و ارزان را با گوشی هوشمند خود جستجو و بلیط رزرو کنید. با اپلیکیشن تریپ ضمن سهولت در خرید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

اپلیکیشن رزرو پرواز تریپ
6Lcvc3kaAAAAALAILAp0jE_FSwTasfoo6HDqw6Xc